K

kalasmy

Hej skulle vilja veta lita om Lillerud naturbruksgymnasium.
Någon som gått där? är det bra? svårt att komma in?
Ja du kan vell berätta lite = )
 
hej

vad är det du skall gå där?
själv skall man börja där på måndag :)
skall gå en 1:åring efter gymnasial.
det jag har hört om det är att det är trevligt och bra men lite slött (men vem vill inte ha det så)
:)
kan väl alltid hoppas på att det är bra ;)
 
har gått där i 3 år.
kom ihåg när jag sökte in så gjorde vi ridprov i början.

slött är det inte. hade prov upp över öronen i perioder, som vilken skola som helst. ridlektionerna var efter skoltid i 1;a ring. Jag va hemma sent på kvällarna och skolan kunde börja kl 6 på morgonen med att mjöka korna.
Flera helger kunde man bo på skolan och ta hand om djuren.

Man får gå ut i kallt väder i snö med motorsåg/röjsågen och man får köra traktor myyycket.

Hade rätt kul.
 
Jag har gått där och det var de bästa åren i mitt liv! Men det är länge sen, jag gick 91-94 så det är nog inte såå mkt som är sig likt (eller?).
 
Sv: Lillerud

Jag har sökt dit och kommit in..
MEn jag väger mellan lillerud och rättvik.. :/..
går jag i rättvik får jag vara med min pojkvän och det är närmare hemma, men lillerud verkar så himla fint!!!
 
Sv: Lillerud

Lillerud ÄR fint! Jag går 1:a året där och det är lagom jobbigt och väldigt trevligt!!

Så kom och anslut dig till gänget på Lillerud!;)
 
Sv: Lillerud

_Erik_ skrev:
Lillerud ÄR fint! Jag går 1:a året där och det är lagom jobbigt och väldigt trevligt!!

Så kom och anslut dig till gänget på Lillerud!;)



Har du långt hår??
Förlåt att jag frågar men jag träffade en erik med långt hår på lillerud.

hehe:bump:
 
Sv: Lillerud

Jag går på Lillerud och jag trivs finfint! Vi kör traktor och räknar matte, fysik, Kemi (går naturvetarinriktningen) Va kul att det finns lillerudare på Bukefalos:D Jag går andra året i ettan fick vi verkligen ha mkt praktiskt det e d jag älskar med Lillerud...Parktik varvat med teori! :bow: Fast jag går natur så tycker jag inte att det är extremt mkt plugg..ja menar jag är inget läshuvud men har klarat mig bra trots att jag haft häst och bor på skolan = inga läxor gjorda:crazy: men men jag tycker iaf att det är BRA!:p
 
Sv: Lillerud

Ne inte specc. långt... när träffade du honom då??
 
Sv: Lillerud

Sökte dit -98 och då var det betygsmedel 165. Vet dock inte hur det är nu. Jag började inte den gången men jag har gått en 1årig utbildning som vuxen (hästinriktning).
Jag lärde mig mycket men trivdes aldrig. Enda gången jag trivdes var på praktiken.
 
Sv: Lillerud

Jag går första året nu å trivs som fisken i
vattnet! det är väldigt mysigt, bra hästar å ridlärare.
Sen kan man ju välja om man vill ha hur mkt läxor som hällst (nv inriktning eller ej :P) sök! :rofl:
 
Sv: Lillerud

tezz skrev:
haha, jag tror jag vet vem du menar :rofl:

vilken dag var du på öppet hus då?


gud, det har jag glömt.. men det var på hösten... kommer du ihåg??
:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Lillerud

heh håller med dig gumman... det jag tyckte var bäst var körningen... flera :bow: till pelle....
 
Sv: Lillerud

aa, okaj :D nepp, jag kommer inte heller ihåg :crazy:
en lördag tror jag de va, mitt minne är inte det bästa :smirk:
 
Sv: Lillerud

tezz skrev:
aa, okaj :D nepp, jag kommer inte heller ihåg :crazy:
en lördag tror jag de va, mitt minne är inte det bästa :smirk:


Ja, något sånnt, jag var där på prao veckan efter och vi gjorde inget på söndagen så en lördag var det allt :)
 
Sv: Lillerud

Jag gick på Lillerud för 10 år sedan och det var definitivt de bästa 2 åren i mitt liv :) (hoppade av när jag nästan gått ur 2:an idiot som man är men det fanns andra omständigheter dock inget med skolan)

Då var skolan lite slapp och det fanns bara "bonde" första året, men jag och mina klasskamrater hade jättekul. Det var ofta fester och man var upp länge långt in på småtimmarna och sov på lektionerna :rofl:

Idag är det nog lite mer ordning.

Men känner du att det känns rätt med den utbildningen så ska du definitivt prova. Funkar det inte så hoppa av, så har jag alltid resonerat. Man kan inte göra mer än prova.

Det brukar blir en bra sammanhålling och man hittar ofta vänner för livet. Jag hittade min make genom en klasskamrat som kände honom sen tidigare och vi har nu varit tillsammans i 10 år och gifta i 8 år:bump: Nu kom jag lite ifrån ämnet men ta chansen om du känner så!!!
 
Sv: Lillerud

Coop skrev:
Jag gick på Lillerud för 10 år sedan och det var definitivt de bästa 2 åren i mitt liv :) (hoppade av när jag nästan gått ur 2:an idiot som man är men det fanns andra omständigheter dock inget med skolan)

Då var skolan lite slapp och det fanns bara "bonde" första året, men jag och mina klasskamrater hade jättekul. Det var ofta fester och man var upp länge långt in på småtimmarna och sov på lektionerna :rofl:

Idag är det nog lite mer ordning.

Men känner du att det känns rätt med den utbildningen så ska du definitivt prova. Funkar det inte så hoppa av, så har jag alltid resonerat. Man kan inte göra mer än prova.

Det brukar blir en bra sammanhålling och man hittar ofta vänner för livet. Jag hittade min make genom en klasskamrat som kände honom sen tidigare och vi har nu varit tillsammans i 10 år och gifta i 8 år:bump: Nu kom jag lite ifrån ämnet men ta chansen om du känner så!!!


haha, smooth! hihi
:bump: :banana:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
963
Senast: Oknytt
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 684
Senast: Shixle
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 148
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp