Limrester på vägg

Retina

Trådstartare
Jag har rivit ner tapeter i ett rum, men tapeten delade sig på hälften. Tapeten var bubblig och jag tänkte att eftersom jag ska måla är det bättre att riva ner alltihop för att få en jämn grund. Jag har blött tapeten med vatten och skrapat med en spackelspade och då försvinner resterna av tapeten, men det blir som ludd och limrester kvar på väggen. Jag vet inte vad väggen är för material, den känns som plast? Har ni några tips på hur man lättast kan få bort limresterna från väggen? Blöter man det blir det liksom kletigt. Jag försökte ta bort med svinto men den kletar igen.
 
Jag har rivit ner tapeter i ett rum, men tapeten delade sig på hälften. Tapeten var bubblig och jag tänkte att eftersom jag ska måla är det bättre att riva ner alltihop för att få en jämn grund. Jag har blött tapeten med vatten och skrapat med en spackelspade och då försvinner resterna av tapeten, men det blir som ludd och limrester kvar på väggen. Jag vet inte vad väggen är för material, den känns som plast? Har ni några tips på hur man lättast kan få bort limresterna från väggen? Blöter man det blir det liksom kletigt. Jag försökte ta bort med svinto men den kletar igen.
När den är helt torr då? Går den att slipa då?
 
När den är helt torr då? Går den att slipa då?

Det känns lite dumt att slipa för väggen har som en "ytbeläggning" eller vad man säger. Så om man slipar blir väl ytan olika, den är nämligen inte helt slät utan har lite struktur (inte mycket alls). Det känns som det bästa vore att på något sätt tvätta av limmet, men jag har testat spruta på målartvätt men det hjälpte inte heller...
 
Jag har rivit ner tapeter i ett rum, men tapeten delade sig på hälften. Tapeten var bubblig och jag tänkte att eftersom jag ska måla är det bättre att riva ner alltihop för att få en jämn grund. Jag har blött tapeten med vatten och skrapat med en spackelspade och då försvinner resterna av tapeten, men det blir som ludd och limrester kvar på väggen. Jag vet inte vad väggen är för material, den känns som plast? Har ni några tips på hur man lättast kan få bort limresterna från väggen? Blöter man det blir det liksom kletigt. Jag försökte ta bort med svinto men den kletar igen.

Du kanske får några bra tips i denna tråden på byggahus.se det är ett väldigt bra forum när man står inför dylika problem tycker jag.

https://www.byggahus.se/forum/threads/bloetlaegga-vaegg-fa-bort-tapetklister.205346/
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 456
Senast: Ullmerkott
·
  • Artikel
Dagbok Om det flyger en svart drake över himlen från solen och försvinner bakom ett moln betyder det då att man måste prata om drakar om man...
2
Svar
29
· Visningar
2 928
Senast: Takire
·
Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 340
Hemmet Har tagit mej an ett av alla rum som ska göras om. Jag tänkte först måla på tapeterna men då dom suttit sej 70 talet och nu börjat...
Svar
14
· Visningar
5 524
Senast: lady_mike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp