Bukefalos 28 år!

niardasp

Trådstartare
Ska man linda med lr utan paddar under när man rider?
Läste i Min Häst att man ALLTID ska ha paddar under ridbandage, men dom flesta i stallet har inte det.
Vad är bäst, varför?
 
Under elastiska lindor SKA man ha paddar. Under de andra är det upp till var och en.

Det finns massor av gamla trådar om lindor om du vill läsa mer.

M.
 
Under elastiska lindor MÅSTE du ha paddar, men under fleece lindor behövs det inte.
Det finns även lindor med hälften fleece (som man lindar först) och hälften elastiska lindor, somman inte heller behöver paddar under.
Lindar de med lindor (även fleece) att ha när häste står i stallet måste du har tjocka paddar under.
 
Jag säger inte att det är rätt, men jag har elasiska lindor vid rindning och dom har jag inte paddar under. Men med lindor med gummitrådar använder jag inte eftersom att man då MÅSTE ha padd under, enlig mig då.
 
nej,man måste inte ha padd-men jag har det nästan alltid..tycker inte de blir så mycket skydd annars

Under elastiska har jag alltid padd,e rädd att jag ska strypa blodgenomströmingen annrs
 

Liknande trådar

Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
575
Senast: Silje
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 686
Senast: caballus
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
987
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp