Butros

Trådstartare
Använder ni alltid samma liniment, eller använder ni olika för olika tillfällen? Personligen använder jag Radital både före och efter löpning, men det är högst ovetenskapligt; det känns bra.

Nu har jag fått rekommendationen, att jag borde använda kylande liniment efter träning. Finns det några studier av effekten av olika liniment, eller handlar det om tycke och smak?
 
Sv: Liniment

Jag använder Arnika gel på både mig och hästen, tycker att det fungerar bra. Annars hade jag Ice gel på mig själv efter löprundorna, kyler skönt på sommaren om man har bränt sig också ;)

/e
 
Sv: Liniment

Acute medics Isbalsam och Linement brukar jag använda mig av... Funkar super...
 
Sv: Liniment

Blue Lotion ska ju först ha en kylande effekt och sedan värma.Men då jag provat det på mig själv blev jag lite tveksam,märkte inte så stor skillnad:confused:
Vill också ha tips på ett bra liniment att ha på benen efter ett lite hårdare pass.
 
Sv: Liniment

Jag har använt Blue Lotion ett tag. Övergått till Arnika nu. Gillar bägge två, men Arnika är min favorit hittills. Är lite skeptisk till Radital.... :/
 
Sv: Liniment

jag har fått samma tips som dig, använde tigerbalsam förut och tyckte att det fungerade super före joggingrundorna, man fick ju igång blodcirkulationen mkt snabbare än i resterande kroppen (hade på knäna). Kanske kan vara en idé att smeta på sig det när man har duschat som förebyggande?
Har själv tänkt prova isbalsam från Acute, kan skriva "recension" senare när det är inhandlat!:)
 
Sv: Liniment

om jag behöver liniment till mig själv så lånar jag lite av hästarnas! helt enkelt, jag tar vad jag har till hästarna just då
 
Sv: Liniment

Använder ett liniment som heter linnex, finns i stiftform så man slipper kleta med det och få det på händerna... Hur smidigt och drygt som helst. Funkar kanonbra, värmer, mjukar upp muskler och är smärtstillande. Har hjälpt mig oändligt många gånger när jag har haft ont i nacken/axlarna och inte vill knarka värktabletter :bow:

stick.jpg
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
306
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 775
Senast: Solstig
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 529
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 127
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp