Linjeavl på Mack Lobell

Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Det såg ju bra ut!
I det fallet jag skrev om ligger Matina Hanover i raktnedstigande på mödernet, men passgången behöver ju inte ha med det att göra, men vet att många passar efter Enjoy Lavec inte bara det omtalade stoet.
Jag skulle inte välja Enjoy Lavec om det var passgång i mitt sto i alla fall.
Men Enjoyen är en fantastiskt snygg häst!!!
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell


Jag skulle inte välja Enjoy Lavec på en märr som inte är helt "stabil" i huvudet. Han lämnar en hel del väldigt snurriga hästar. Dessutom vet jag flera som har problem med att de går för mycket i passgång. Har en själv efter Enjoy och hon har både varit snurrig och helt omöjlig när det gäller passgång, men det är bättre nu som femåring. Dessutom är hon extremt hovöm, vilket hon ärvt från Enjoy. Det är hon som är på bilden på min avatar.
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Samtliga Enjoy Lavecare jag träffat har varit snurriga, heta och sköra... Men jag kanske bara har råkat snubbla på "måndagsexemplaren"? Dock har de på moderssidan varit väldigt välstammade så det går inte att skylla på den sidan av genbanken. Med het menas sådär riktigt jag-springer-tills-jag-stupar HET. Har också sett åtminstone en med hovproblem, stora platta fötter av dålig kvalité...
 
Senast ändrad:
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Intressant att höra det där om hovarna. Sånt tål ju att tänka på.
Men det verkar ju vara väldigt kapabla hästar efter honom.

Passgång alltså? Som på den gamla goda tiden då! På med ett par tåvikter bara, sedan är det bara att gasa.

Det där med skarpt humör hade jag hört förut. Men det finns ju knappt en enda hingst nu för tiden som inte får det omdömet av någon? Ja, det skulle väl vara Smasher då? Jag håller fast vid att det där är ett problem som har mer att göra med löpande bands-hanteringen hos stora proffstränare än hästarnas gener. Tralala. Så, nu kan ni börja kasta ruttna tomater på mig för att jag säger så. :bump:
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell


Måste bara kontra med denna korsning på Macken!
Juliano Star - Mack Lobell
Visst tre avkommor är inte statistiskt säkerställt...

Jag tjatar på med Jobie Tempest också, som jag tycker är underskattad. Personligen skulle jag hellre ta honom än Gallant Baron, utan att säga att GB är dålig. Jämför deras chanser med hur många som varit i proffsträning.

Bra lågprishingst, Igor Brick!

Längtar efter vinternumret NU!! Vill ha!! :bump:
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Passgång alltså? Som på den gamla goda tiden då! På med ett par tåvikter bara, sedan är det bara att gasa.

SÅ lätt är det inte att lösa det problemet. Inte på min märr i alla fall. :smirk:

Det där med skarpt humör hade jag hört förut. Men det finns ju knappt en enda hingst nu för tiden som inte får det omdömet av någon?

Jag skulle nog inte kalla det skarpt humör på de Enjoy Lavec-are som jag har träffat. Inte elaka eller så. Men snurriga. Lite ADHD-varning så att säga. Mycket specialla, men absolut inte elaka.
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

SÅ lätt är det inte att lösa det problemet. Inte på min märr i alla fall. :smirk:

Nej, det brukar inte vara det tyvärr. Jag sköja´ bara. :D


Jag skulle nog inte kalla det skarpt humör på de Enjoy Lavec-are som jag har träffat. Inte elaka eller så. Men snurriga. Lite ADHD-varning så att säga. Mycket specialla, men absolut inte elaka.

Ok. Den nya sortens travhäst. Är det någon mer än jag som tycker att det har blivit allt fler "snurriga" unghästar de senaste tio åren?

Eller har kraven på lätthanterlighet ökat?
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Ok. Den nya sortens travhäst. Är det någon mer än jag som tycker att det har blivit allt fler "snurriga" unghästar de senaste tio åren?

Eller har kraven på lätthanterlighet ökat?

Gode spørsmål. Det er kanskje en kombinasjon?

En ting som har økt er inavel. Kan det være en medvirkende årsak?
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

Kanske det.

Kraven på att hästarna skall tränas och prestera mycket unga har också ökat, det kan vara en orsak.

Eller så kan det vara så att man idag är mer fokuserad på talang och prestationer och mindre på temperament och hållbarhet.
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

:D

Därför gör jag mina egna travare på min egen gård :angel:

Stora A i alla uppgifter :bump: :bump:

( sen finns ju en del saker om preskriberas VÄLDIGT snabbt...på typ 37 min :angel: )
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell

förlåt om jag snor tråden,men läste att mack Lobell kan lämna tjuriga avkommor, någon som är mer insatt i trav som vet något om Dylan Lobells avkommor? Är Dylan och Mack släkt?

var inne på ATG, men är inte så haj på det där med att släktforska.
 
Sv: Linjeavl på Mack Lobell



Jag skulle inte välja Enjoy Lavec på en märr som inte är helt "stabil" i huvudet. Han lämnar en hel del väldigt snurriga hästar. Dessutom vet jag flera som har problem med att de går för mycket i passgång. Har en själv efter Enjoy och hon har både varit snurrig och helt omöjlig när det gäller passgång, men det är bättre nu som femåring. Dessutom är hon extremt hovöm, vilket hon ärvt från Enjoy. Det är hon som är på bilden på min avatar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 011
Senast: Lobelia
·
Avel Jeg tenker å bedekke min hoppe e. CARANO ue. LEONID, men har ingen erfaring med hingstevalg. Hoppen har sprangstamme, men jeg ønsker et...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: Bandida
·
L
Hästvård Hej! Jag håller på att utbilda mig till Hästmassör och håller på att öva mig på ett gäng hästar där jag har åkt på 2 st hästar med lite...
Svar
16
· Visningar
3 444
Senast: lewellyn
·
Trav Någon som vet var Mack Lobell kommer att står i år??:confused:
Svar
3
· Visningar
945
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp