Bukefalos 28 år!

Lista över oseriösa försäljare

iNHALE

Trådstartare
Har sett på vissa andra forum att de har listor på oseriösa internetförsäljare (dvs länk/namn på hemsidan, för att varna andra om att nämnd säljare är oseriös och att man riskerar att bli lurad om man beställer därifrån.

Vet att det är förbjudet att direkt angripa ett visst företag/försäljare negativt, men skulle inte det kunna vara en idé att fundera på?
 
Sv: Lista över oseriösa försäljare

Problemet jag ser i det är om någon är osams med butiksägaren gällande en privatsak.
Den personen som då är osams med säljaren, skapar sig en tre-fyra användarkontorn och baktalar genom dessa användare säljaren. Personens kompisar gör sedan samma sak.
I så fall hjälper forumet till att spä på personliga tjafs och företagaren kan till och med få problem att få fortsatt lönsamhet i sitt företag.
 
Sv: Lista över oseriösa försäljare

Det är ju därför jag postar ett förslag, hade det inte stridit mot reglerna hade vi nog haft sådana trådar gående nu ;p

På andra forum där man haft liknande trådar har det varit moderatorerna som fyllt i dessa listor, folk kan således inte posta hur som helst. Har folk haft klagomål har de fått skicka in till en moderator först och har bevisningen varit tillräcklig har moderator lagt till företaget i listan.
 
Sv: Lista över oseriösa försäljare

Har våra moderatorer lust och tid med all den extra hantering som detta torde innebära?
Finns ju många oseriösa företag i hästvärlden. Dessutom vad är rimlig bevisning? Ska de behöva gå igenom bifogade filer med skärmdumpar och annat och avgöra om det är tillräckliga bevis?
 
Sv: Lista över oseriösa försäljare

Fast då kan man ju läsa om det på en annan sida, och det tycker jag borde räcka.
 
Sv: Lista över oseriösa försäljare

Dessutom ska vi inte förringa risken för Bukefalos (Gunnar som ansvarig) att polisanmälas för förtal. Det kan vara en risk Gunnar inte är villig att ta, helt förståligt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: cassiopeja
·
Äldre Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hejsan. Jag behöver lätta mitt hjärta lite angående en av mina hästar. Varmblodsvalack, 13 år i år. Har tidigare haft problem med...
Svar
16
· Visningar
2 028
Senast: Billy
·
Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 220
Senast: Anonym15
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp