Bukefalos 28 år!

Lite bilder

gul_zebra

Trådstartare
Yes, nu har jag varit i farten igen :D
Hade +grader i förrgår så jag var ut och fotade lite, tyvärr tog batterierna slut och sen har det bara varit minusgrader så det blev bara fula bilder på frysande råttor sen :p
Så, gråt inte, men ni får nöja er med bilder på Gunde och Krull :angel: :D

Gunde
52cc7514da0a63293fab36eee998ebec.JPG


Krull
39ab2a0ee47bb5cefcb241867ea5ed83.JPG


e235d1119a51af3c81e1caa07d7fb770.JPG


61cf616953bec65d53241c4dc4f4e203.JPG


f5d91750bd26587b782937137a3962f5.JPG


Är det bara jag eller ser Krull ut som en bebis med för små öron här :D
e8c29567c6ffe95a2816fab1bc6d0946.JPG
 
Sv: Lite bilder

:eek: Vadå dåliga bilder? Får en ju till att bara vilja skaffa ännu flera råttor:D :love:

Och ja, han ser ut som en riktig bebis med minimini öron:love:
 
Sv: Lite bilder

Daah, de här (som blev alldeles för överexponerade för min smak :angel: ) är ju fotade den bra dagen när batterierna tog slut, det är alla andra råttor som blev frusna och fula :p

Btw, Krull är en hon precis som Gunde ;)
 
Sv: Lite bilder

Glöm sånt :D Hehe jag ska behålla de ändå :angel: Så ska jag höra med hon som ville ha de om hon vill ha grabbarna istället. Smidigare så, och jag är så mycket mer nerkärad i Gunde och Krull än jag är i grabbarna :D
 
Sv: Lite bilder

Vadå strunt samma, jag ska väl inte ha bebbar igen heller :eek: Fast de är ju rätt söta iofs... :angel: :D
 
Sv: Lite bilder

Sant, fast inte med nån av mina råttor som föräldrar :D

(yes igen, hade en tjuvparning sommaren -04. Kan slänga in några bilder om du vill ;))
 
Sv: Lite bilder

58cb0da8ae22f9a7c74f22fa9e5106f7.JPG


ac175491cb790c1d46962ed26e565e36.JPG


d458a6f52b2030039494deab94127804.JPG


Miniatyrbild jag har upplagd på min hemsida, beskuren och skit... hela bilden kan läggas upp sen.
Kattmat och Tarja
Grogg med pappa Sivert
Tarja knaprar vitkål
Grogg visiteras
Cartman till vänster, Nemo till höger, i mitten är antingen Tuomas eller Grogg... Tror det är Grogg iaf :D 5 veckor gamla
Grogg, 5 veckor
Soli, 4-5 veckor
Kattmat, ca 2 veckor
Tarja, ca 2 veckor
Grogg
Grogg
Kattmat
Grogg
Tarja, finaste bilden jag nånsin knäppt på en råtta :love:

Kommer fler senare, har inga fler på den här datorn :p

Blev iaf 6 hanar och 2 honor

Kattmat (hona): ba eubk
Tarja (hona): ba eubk
Nemo (hane, bor hos Amania här på buke): ba eubk
Tuomas (hane, bor också hos Amania): ch hd mm (med pannfläck)
Grogg (hane, dog förra året av lunginflammation): ch hd
Cartman (hane): ch eubk
Soli (hane, döpt efter hans sadel som ser ut som solglasögon): ba hd
Vulkan (hane, döpt efter sadeln som ser ut som en vulkan som får utbrott): ba hd

Pappa var Sivert och mamma var Lolita. Tyvärr inga bra gener kan jag ju säga... :crazy: Sivert var ju världens goaste, inga problem alls med han annat än okänd bakgrund (eller, när jag tänker efter fick han ju epilepsi, väldigt ovanligt men kan ibland vara ärftligt), men brorsan Gudrun var ju småväxt och livrädd för människor. Lolitas släkt bär på tumörer däremot...
 
Sv: Lite bilder

gul_zebra skrev:
Moahaha du fåååår inte :p

Ey hittat sällskap till lillskiten än? :D

Ne :( den jag skulle köpa var borta när jag kom dit :mad: och dom får inte hem nya förräns om några veckor.
 
Sv: Lite bilder

Är det 2 år sen du hade din bebisar? :o Hade för mej att det va förra året, men fan så fel man kan ha :crazy:
 
Sv: Lite bilder

Aj då :( Håller tummarna för att du får hem en liten polare till lillskiten snart iaf :)

Ja snart så :D I juni blir det 2 år sen :)
 
Sv: Lite bilder

Jösses.. Iofs så är det 1 år sen jag flyttade ner hit igen... å blev av med alla mina bebisar :mad: Tiden går lite väl fort :crazy:
 
Sv: Lite bilder

Med gud så söta råttbebbar! Om du haft dem nu hade mina damer råttnappat dem på en gång!:love: :love:
 
Sv: Lite bilder

Jäklar, har det gått så lång tid :eek: Kan inte annat än hålla med... Snart sitter man väl på hemmet och surar över dagens ungdom :crazy:

R8n: De hade aldrig lyckats :angel: Men råttorna är jag mordisk, moahaha :devil:
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 654
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Var nyss ute och red på min lille kille, solen skiner, hästen är jättepigg och det gröna gärdet som vi brukar galoppera på ligger...
2
Svar
35
· Visningar
3 987
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 781
Senast: Emine
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 471
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp