Bukefalos 28 år!

lite funderinga ang skötbord?

S

strösslet

hejsan! jag och min karl bor i en 3a på 73 kvm, badrummet är litet och sovrummet är inte så stort heller...
tänkte höra med er om lite smarta lösningar,vad ni tycker är bra m.m?

att ha skötbordet på badkaret är praktiskt, men otympligt och krongligt eftersom man lär ställa ned det när man ska dusha.. (litet badrum liten plats, alltså i vägen oavsett)

vi funderade på ett vägg sköt bord, men då är kruxet att vi får inte borra i badrummet (hyresrätt)

är skötbord i sovrummet ända lösningen ? och vilket rekomenderar ni för skötbord?

jag har nollkoll ang detta, har varit på Ikea och kollat lite.. men antingen e de för breda eller för rangliga...

har iofs 3månader kvar tills bf men man vill juh ligga lite före eftersom ja blir mer och mer "handikappad" (foglossning)

kram kram!
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Jag borrade upp skötbordet över badkaret i min hyresrätt. Tryckte i silikon innan skruvarna sattes i.
Fick ingen som helst kommentar av vaktmästaren när jag flyttade då han fick hjälpa mig att skruva ner det, inet nedslag vid besiktningen heller.
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Har man ett badkarsskötbord som går att fälla upp mot väggen behöver man inte ställa ner det när man ska duscha.;) Vi har detta och det funkar jättebra.

Tar ingen extra plats och det går att fälla upp. Borrfritt.
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Kamomilla: okej, jag får fråga fastighets skötaren, smidigast vore juh att ha den i badrummet nära vatten och allt :)

skötbord som man kan sätta fast på spjälsängen.. någon som har provat ? vad tycker ni?
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Vi har fått ersätta om vi borrat i våtutrymme i en hyresrätt, jag skulle iaf ha kollat upp det ordentligt innan.

Kan ju bli en dyr historia annars ..
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Vi har en ställning som vi sätter på badkaret. Visst lite meckigt varje gång man ska bada eller duscha.... med att ställa ner skötbordet på golvet i badrummet och flytta ut tvättkorgarna men det går.
Vi har valt att ha i badrummet av den enkla anledningen närma till vatten osv. Våtservetter blir dyrt i längden och det går ju att använda vanligt vatten och mjukt toapapper vid rengöring. Dessutom har lilltösen skvätt ner runt sig ett par gånger när hon bluddrat till ordentligt.
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Sol: ja var får man tag på det ? :)
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Ungefär lika som vårat och då har vi två tvättkorgar i vårat som står på väggen mittemot tvättställ och toalettstol. Vi har en sådan som sätter på badkaret men som vi lyfter ner hela tiden när man ska duscha eller bada. :cool:
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Det finns i de flesta större baby-affärer. Jag tror jag betalade runt 1000 kr för det. Det är väldigt stabilt så man behöver inte oroa sig för den biten. Har hört att Tvättbjörne Basic kan vara lite ranglig, men denna modell är super (bara man kommer ihåg att regelbundet dra åt skruvarna).
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Efter att ha haft både badkars skötbord (som ramlade ner i badkaret:crazy: tack och lov låg inget barn på då) så köpte jag ett väggskötbord, det fungerade väl bra men när jag flyttade så fick man inte borra i badrummet.

Då löste jag det som jag i efterhand borde gjort från början, jag köpte en uppblåsbar skötbädd och lade den på en bänk i köket, jag tog bort den när den inte användes. Enkelt, i rätt höjd, vatten nära och väldigt billigt.
Jag hade ett skåp under bänken där jag satte en hylla högt så att det bara var att skjuta in bädden där när den inte användes, under den hade jag blöjor och dylikt.

Endel tycker säkert att det är äckligt att byta blöjor i köket, men om de visste hur mycket bakteroier det är i ett vanligt kök så är bebisbajs rena barnleken och givetvis torkar man ju av innan man lagar mat där.
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Badkars-skötbordet som användes när jag var liten rasade också ner i badkaret, men med mig liggandes på ..

Pappa trodde att han hade dödat mig :/

Kan tillägga att det inte var någon billig ranglig skit heller, men detta var ju trots allt en bra bit över 20 år sedan och dom har kanske utvecklats på den punkten.
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Vårat skötbord är det nog ingen risk att det ramlar ner (nojjig som jag är så har jag vickat, ryckt, gungat osv på det läääänge och måååånga gånger innan jag vågade lägga barn på det) Sitter verkligen jättestadigt på badkaret :)
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Det gjorde mina föräldrar med, det tror jag hör till ( att man vickar, rycker m.m ) :)

Men som sagt jag har inte klämt/känt på något som säljs idag, något måste väl ha hänt på nästan 30 år?
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Det gjorde mina föräldrar med, det tror jag hör till ( att man vickar, rycker m.m ) :)

Men som sagt jag har inte klämt/känt på något som säljs idag, något måste väl ha hänt på nästan 30 år?

Ja, man får väl hoppas att något hänt på 30 år. De "sämre" idag (som oftast ändå är helt OK) kanske är som de bästa var då?

Du får komma hit och klämma och känna. ;)

På Babyproffsen vid Backaplan har de min modell (och andra) uppsatt på ett badkar så att man ska kunna klämma och känna. Det känns ganska stor skillnad mellan de olika varianterna.
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Det tror jag alldeles säkert :D

Vi har ju väldigt trångt inne på våran toalett, den enda ytan där skötbord fungerar är på tvättmaskinen.

Så vi kör på skötbädd som man kan förflytta när maskinen tumlar som värst, annars tumlar väl ungen av ;)
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Förhoppningsvis har även utvecklingen av skötbord gått framåt de senaste 30 åren, ja ;)

Men, många av dagens skötbord tycker jag fortfarande är alldeles för instabila för att jag öht skulle ens tänka tanken att lägga ett barn på dem (bl.a samtliga badkarsskötbord förutom det vi har :crazy:) Ibland får jag känslan av att utseendet är viktigare än funktionen...
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Va ? Klart du får borra fast du bor i hyresrätt. Är det hyresvärden som påstått något sådant ???

Ang skötbord, vi har Ikeas sniglar. bäst i test har det fått, och den är hur bra som helst. Vi bor i en tvåa på 52 kvm så vi har skötbordet i vardagsrummet. Smidigt och bra enligt oss. Det är ju alltid nära till hands.
 
Sv: lite funderinga ang skötbord?

Det var buden vi också fick när vi bodde i hyresrätt, två olika hyresbolag också :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp