Bukefalos 28 år!

Lite nytt i trådlistan

Jag har genomfört en ändring i hur listan med trådar visas.
När man vant sig hoppas jag att man skall känna att det är ett renare utseende med fokus på innehållet.
Ändringen har bland annat medfört att förhandsgranskningstexten för trådar har kunnat göras längre.
 
Just nu gillar jag det itne men troligen vänjer man sig. Än så länge är man jsu så van att leta efter informationen på en viss punkt på skärmen.
Det jag inte gillar är att listan i det grå fältet i överkant har blivit mindre. Använder alltid den när jag ska hoppa runt.
 
Jag tycker den listan i det grå fältet är mindre rörig nu och lite mer stilren, men antar att den blir liten på mobilen, på datorn är den perfekt. :up:
 
I mobilen funkar det bra. På platta (och, gissar jag, dator) blir det för långt till radbrytningen. Samma problem som det var med den grå listen - för lång text som löper hela vägen från vänster till höger. (Listen är dock mycket bättre nu, tack för det!)
 
Jag tycker det är trist att man inte längre kan se i listan vem som skrivit det senaste inlägget. Nu måste jag öppna tråden först. Vissa användare är intressantare, tycker jag, och deras inlägg läser jag genast om jag ser att de gjort ett nytt inlägg.

Eller menar du den grå remsan högst upp? Den är bättre nu tycker jag. Jag menade hela spalten med trådrubrikerna.
 
Jag tycker det är trist att man inte längre kan se i listan vem som skrivit det senaste inlägget. Nu måste jag öppna tråden först. Vissa användare är intressantare, tycker jag, och deras inlägg läser jag genast om jag ser att de gjort ett nytt inlägg.

Eller menar du den grå remsan högst upp? Den är bättre nu tycker jag. Jag menade hela spalten med trådrubrikerna.
På dator ser man vem som skrivit senast. I mobilen har man väl aldrig sett det?
 
Jag har även ökat storleken på avatarerna i trådlistan, om ni nu inte redan märkt det :)
 
@Gunnar Jag kollar alltid Buke på datorn, inte på mobilen, men jag ser inte vem som skrivit senast. Dert har jag alltid gjort förut!
I safari på min ipad och i chrome på min dator:

2efCmLI.jpg
 
Jag tycker ändå det var bättre när senaste inläggets nick var skrivet i fetstil! Nu får man kiiiisa för att se..... Jag är så knäpp så jag helst läser vissa användares inlägg och vill gärna kunna se dem utan att behöva sätta på läsglasögonen.....
 
Jag provar en variant där den som gjort senaste inlägget, är "fetad" så länge man inte läst det.
 
Är det någon mer än jag som har problem med att det inte fungerar att komma till senaste olästa inlägg när jag klickar på bollen eller på trådnamnet? I trådar (lite äldre men inte lastgamla) där jag vet att jag läst, så kommer jag oftast bara till trådens första inlägg nu när jag klickar på den?

Har du fått några fler såna påpekanden @Gunnar ?
 
Är det någon mer än jag som har problem med att det inte fungerar att komma till senaste olästa inlägg när jag klickar på bollen eller på trådnamnet? I trådar (lite äldre men inte lastgamla) där jag vet att jag läst, så kommer jag oftast bara till trådens första inlägg nu när jag klickar på den?

Har du fått några fler såna påpekanden @Gunnar ?
Om du inte varit inne i tråden på drygt en månad, om jag kommer ihåg rätt, nollställs detta med senaste lästa inlägg. Tanken är att trådar som inte haft inlägg/aktivitet på länge inte skall belasta minnet med var man senast läste, tror jag. Säg gärna emot mig om ni tror jag har fel :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 518
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 378
Senast: Wille
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 506
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
866
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp