Lite om forumet Dagbok

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag testar just nu detta lite annorlunda forum.

Här kan du skriva en offentlig dagbok, som en blogg.
Det är inte tänkt att användas som övriga forum. Du skapar en ny tråd för varje dagboksinlägg.

Du har stor möjlighet att själv moderera/radera inlägg i dina egna trådar, men inte i andras. Till skillnad från övriga forum äger du här din egen tråd.

Nedan kan du se länkar så att alla lätt kan få upp en användarens alla dagbokstrådar.

Testa gärna själva. Fråga gärna och kommentera nedan.

Man måste välja ett prefix för sin dagbokstråd.
Just nu har jag lagt in Hästrelaterat och Övrigt. Jag har funderat på lägga till Djur om man kanske vill skriva om sin hund eller katt exempelvis. Jag tror inte det skall vara för många val, men några kan kanske vara bra om man exempelvis enbart vill läsa om hästrelaterat.
Om ni har några bra generella prefix-förslag får ni gärna skriva dem nedan.
 
Senast ändrad:

Bra idé! :up:

Har saknat liknande möjlighet från andra forum dock har jag inget intressant att skriva om själv :o
 
Du har stor möjlighet att själv moderera/radera inlägg i dina egna trådar, men inte i andras. Till skillnad från övriga forum äger du här din egen tråd.
Alltså, jag vet inte men jag tycker det här underforumet känns olustigt faktiskt. Iaf när en äger sina trådar själv på ett diskussionsforum.
Det innebär ju att det i princip blir fritt fram att sprida ex rasistisk eller kvinnohatande dynga och sen slippa bli emotsagd.
Om en nu vill skriva dagbok och sprida åsikter på nätet utan att riskera att behöva diskutera eller argumentera för dessa så finns det ju helt vanliga bloggar? Vilket i min värld känns rimligare än att Bukefalos ska tillhandahålla ännu en plattform för rasistiska utspel (vilket ju redan händer i viss utsträckning bara att då går det att argumentera och diskutera - även om det inte förändrar TS så innebär det ju iaf inte att allt normaliseras eller anses vara okej att uttrycka).

Hur ställer du dig till ett sådant eventuellt (troligt) scenario?
 
Att jag skrev att man äger sina trådar, kanske var lite fel uttryckt. Man kan moderera sina egna trådar. Men man måste hålla sig till Bukefalos regler och Sveriges lagar. Inlägg och trådar kan rapporteras till moderator och raderas om reglerna inte följs.

Tanken är väl att detta kanske är ett bättre upplägg än Bukefalos bloggar, framöver.
 
Om det kanske inte framgick tidigare fungerar bloggarna sedan länge på liknande sätt och det har vad jag vet inte inneburit någon mängd med icke önskvärda blogginlägg, lite spam ibland är väl det som varit mest störande.
 
Grejen att det dyker upp så många nu är att jag flyttar dem från bloggen, de får då nu som tidsstämpel, innan jag för hand byter datum så att de försvinner från Just nu.
Kommer inte flytta så många fler idag, ville bara flytta några så att man kan se ungefär hur det kan komma att se ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
0
· Visningar
2 319
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 641
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Man kan skriva trådar med prefixet Dagbok på detta forum om man vill. De fungerar dock precis som vilken annan tråd som helst. Man kan...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp