Bukefalos 28 år!

Liten, pipig kampleksak *tips*

Zenith

Trådstartare
Är det nån här som har nåt förslag på en leksak som är liten nog att ha i fickan, tålig nog till att kampa med och som piper?
Ska ha den som inkallningsbelöning när vi är ute och går och kallar in från lek med andra hundar. Inte praktiskt att gå runt med stora leksaker då.

Den enda jag hittat so far kostade 375 kr, och det må jag säga är lite dyrt för min plånbok...
 
Sv: Liten, pipig kampleksak *tips*

Någon av leksakerna från Kong? De som är nästan som en bläckfisk är poppis här, låter om man trycker - men inte så högt. I vilket fall är de tåliga och funkar bra att kampa med. Finns i olika storlekar utifrån hund.
 
Sv: Liten, pipig kampleksak *tips*

Det finns latex-kycklingar i de flesta djuraffärerna, finns i olika storlekar, och de borde hålla att kampa med om du inte har en allt för stor hund.
Om inte annat kan du ju t ex vira kirurg-tejp runt den några varv så blir den nog mer slitstark.

Hittade den här länken:
http://www.teba.se/prodlist.cfm?katalogid=111&butik=5&kundid=0

Och den sista där "Långis" borde ju passa bra! Lite tejp runt den så håller den nog kanon.
 
Senast ändrad:
Sv: Liten, pipig kampleksak *tips*

Och den sista där "Långis" borde ju passa bra! Lite tejp runt den så håller den nog kanon.

En sådan har jag här hemma. Min unga dåre fick den i julklapp av min mor. (det är lite komiskt, morsan köper mer praktiska julklappar till hundarna än till mig :p)
Den håller faktiskt riktigt bra om man inte har jättehårda dragkamper med den. När min dåre blir för taggad blir jag lite rädd att den ska gå sönder, men i hyfsat "lugn" dragkamp håller den än så länge i alla fall.
 
Sv: Liten, pipig kampleksak *tips*

Har en vattenleksak för lek i form av ett ben. Finns en liten pipis i den också och den får med lätthet plats i en jackficka - aqua toy heter den finns i massor av olika former
 
Sv: Liten, pipig kampleksak *tips*

http://vallterrier.wordpress.com/2009/04/09/krokodajl-rock/

Vi har avverkat några sådana här nu, men de håller förvånansvärt länge. Har en mycket kampglad terrier och det mesta brukar gå sönder fort. Den är tillräckligt stor för att man ska få ett bra grepp på den, men får utan problem plats i fickan. Finns även som gul anka och rosa ufo-modell. ;)

Priset varierar, jag har hittat från 39-59:-.

Har hittat dom bl a hos Arken Zoo, på Sharpman, och hos olika försäljare på hundutställningar/tävlingar.
 
Sv: Liten, pipig kampleksak *tips*

Den här har jag:

6110ZU.jpg



a.k.a. "Pipen"

Har hängt med i flera år och överlever utan minsta skråma att vara mitt i en dragkamp mellan en jaktgolden och en 6mån boxer. Toppengrej!:laugh:
 
Sv: Liten, pipig kampleksak *tips*

Men fyrkantsbrallan! Ser du inte vem det är? :love:
Det är ju PIPEN!!!!:D Grymt!:bow: Jag ska beställa femton den här gången. Så har vi ett livstidsförråd.

Åh, piiipen! :love:
Femton? Livsförråd? Till Goliat som tuggar svansen av dem de första han gör? Hmpf! ;)
 
Sv: Liten, pipig kampleksak *tips*

Piper de? För de hade ju vart perfekt i så fall.

Till er andra: Latexgrejerna såg ju värsta känsliga ut, men om Lizah's tokterrier kan ha dem, så ska väl min tokterrier också kunna!

Det blev en tennisboll med ekorrsvans med pip idag, det var vad de hade i djuraffären som jag var förbi. VÄLDIGT populär var den hur som helst, bara aningens för liten att kampa med, mina fingrar lever lite småfarligt. Men, ekorrar är ju det bästa min hund vet, så det var kanske inte så konstigt att herr ekorrsvans var poulär :D

Här är Herr Ekorrsvans
DSC00678.jpg


Här är min hund tokterriern med Herr Ekorrsvans
DSC00679.jpg


Ska testa en såndär latexgrej nästa gång. Ska be min kompis köpa en sån nästa gång hon är hemma i Uppsala, vi brukar låna hennes ko-boll med svans, men jag har alltid trott de går sönder lätt. Tål de verkligen en hund som hänger i dem? För min hund är inte direkt försiktig när hon kampar. Inte jag heller för den delen.
 
Senast ändrad:
Sv: Liten, pipig kampleksak *tips*

Jag har Mr Roadkill, en slankig fyllningslös överkörd-ekorre-liknande kampgrej med pipis i svansen. Den knakar betänkligt när min hund hänger i den, men än så länge har den hållit. Finns för 59:- på Rusta! Går att rulla/knöla ihop till att nästan inte ta upp någon plats och är ungefär en halvmeter lång.

75601275_l.jpg


http://www.rusta.se/ekorre_hundleksak_p75601275.html
 
Sv: Liten, pipig kampleksak *tips*

Jag har Mr Roadkill, en slankig fyllningslös överkörd-ekorre-liknande kampgrej med pipis i svansen. Den knakar betänkligt när min hund hänger i den, men än så länge har den hållit. Finns för 59:- på Rusta! Går att rulla/knöla ihop till att nästan inte ta upp någon plats och är ungefär en halvmeter lång.

75601275_l.jpg


http://www.rusta.se/ekorre_hundleksak_p75601275.html

Heter den roadkill?! eller har du döpt din till det? Jag har en sån som jag köpt i en monter. Och döpt den till Roadkill:D, utan att ha en aning om om den hade nåt namn öht.

Den är väldigt populär för övrigt:bump:
 
Sv: Liten, pipig kampleksak *tips*

Jag har döpt den till Mr Roadkill, jag tyckte att det passade så bra :D Den stackars platta ekorren som saknar framben måste ju vara ett roadkill liksom... Och ingen ro får han efter sin död heller utan har en rödtott som skändar det som är kvar av stackarn!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 105
Senast: Amaranthe
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 508
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 580
Senast: Emtherlia
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 350
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp