Livestream över nätet...

Silver Girl

Trådstartare
...går det att se i efterhand?

Jag skulle vilja se en livestream i morgon men tidpunkten är inte den bästa för mig. Någon som vet hur det brukar funka?
 
...går det att se i efterhand?

Jag skulle vilja se en livestream i morgon men tidpunkten är inte den bästa för mig. Någon som vet hur det brukar funka?

Det beror ju helt och hållet på vart streamen har sänts någonstans. Det finns mängder av olika sidor där en kan livestreama :)
 
Det beror ju helt och hållet på vart streamen har sänts någonstans. Det finns mängder av olika sidor där en kan livestreama :)
Just den här går via en sida som heter "livestream.com". Är sändning från SM i freestyle och heelwork-to-music från hundmässan i Stockholm.
Jag har aldrig tittat på livestream innan så jag har ingen aning om hur det funkar.
 
Det beror på vad skaparen/avsändaren bestämmer. Jag tittar ofta på svenska ridtävlingar (western) på just Livestream, det är en av de allra största plattformarna/portalerna för streamade event. Killen som filmar dem låter ofta sändningarna ligga kvar länge att kolla på i efterhand.
 
...går det att se i efterhand?

Jag skulle vilja se en livestream i morgon men tidpunkten är inte den bästa för mig. Någon som vet hur det brukar funka?

Det finns kommersiell programvara som gör capture på livestreams (ett exempel är SnagIt). Men jag vet inte hur det fungerar om man ska starta en inspelning när man inte är vid datorn.

Lite mer tips hittade jag här:
https://acethinker.com/desktop-recorder/record-live-streaming-video.html

(Liten varning på att ladda ner gratisprogram som lovar runt och bloatar ner datorn och i värsta fall innehåller ransomware och andra dystra saker.)
 
Kollat runt lite på plattformen de verkar använda och hittar inget arkiv för eftersändning. Det kan dock ändå finnas hos föreningen efteråt.
 
Vissa sändningar ligger som sagt kvar, det finns inga tveksamheter kring det. De ligger då under eventet ifråga. Däremot kanske inte *alla* sändningar ligger kvar, beroende på skaparens val.
 
På Youtube vet jag att de går att spara i alla fall, även om det är till noll och ingen hjälp i detta fallet så kanske det kan vara någon som undrar framöver :D
Sitter och kollar på en eftersänd livestream i detta nu, hon glömde tala om att hon skulle göra en livestream så det var ju tur att den sparades...då har jag något att göra :rofl:
 
(Bara för tydlighets skull om någon skulle ha missat - Livestream är namnet på en specifik streamingtjänst, och inte den generella företeelsen.)
 

Liknande trådar

Samhälle Nu närmar den sig! Veckan jag skulle vilja följa 24/7! Det blev väl inga programledare som jag hoppar högt över men det brukar alltid...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 488
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 809
Senast: bettysmatte
·
IT & mobiler Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och...
Svar
8
· Visningar
726
Senast: Badtz Maru
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 657
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp