Musikhjälpen 2023!

Lilla

Trådstartare
Nu närmar den sig! Veckan jag skulle vilja följa 24/7!
Det blev väl inga programledare som jag hoppar högt över men det brukar alltid bli bra!

Följer ni Musikhjälpen?
Skänker ni pengar?
Vad gillar ni bäst?
IMG_5291.jpeg
 
Konceptet är ju fantastiskt så det kan jag givetvis inte slå ner på men om jag ska vara ordentligt självisk så gillar jag inte alls att lyssna på det. Jag vill ha morgonpasset när jag kör till jobbet och jag vill ha David där (vilket oxå gör att jag inte gillar semestertider). Jag vill ha eftermiddag i P3 när jag kör från jobbet, helst med Christopher och Hanna, Margret går utmärkt oxå.
Mycket konservativ med mitt radiolyssnande ;)
Nu kanske det går hyfsat bra ändå i år i o m att Oscar och Linnea sitter vid rodret.
 
Jag är så glad att Linnea kommer vara med! Oscar är också mysig och jag tror och hoppas att även Sofia kommer göra det bra, så jag ser fram emot veckan.
Jag tycker att Oscar lätt kan bli för mycket men hoppas på en fin vecka.
 
Jag följer slaviskt, musikhjälpen är en av årets höjdpunkter och står igång dygnet runt här hemma. Känns som att det blir ett känslosamt år dock, jag satt och bölade innan de ens hunnit in i buren 😅

Jag fixade en låtönskning igår. Brukar göra någon/några låtönskningar årligen men det är sämsta tiden på månaden så jag brukar tyvärr inte kunna spendera så mycket - mina pengar dimper in den 19e...

Mest ser jag fram emot när Kodjo ska gästa buren. Kodjo är bäst :heart Och som någon som inte lyssnar på morgonpasset men får upp allehanda klipp på insta så älskar jag att Linnea är där inne :D
 
Jag gillar att ha det på på tv! Tittar litegrann, lyssnar såklart, pysslar med annat, tittar igen, slår in julklappar, lyssnar, osv.
Brukar skänka pengar varje år.
Brukar önska låtar i samband med att jag skänker pengar, men har aldrig fått någon av mina önskelåtar spelad.
Intressanta och gripande reportage.

(Och när Musikhjälpen sändes från en stad som jag bodde i vid tillfället var jag såklart där och tittade vid buren!)
 
Vi går mot halvtid. 1170:- har trillat in i min bössa.
Har märkt att det fortfarande är folk som inte vet vad Musikhjälpen är.

Har ni engagerat er än? Skänkt pengar, tävlat eller önskat någon låt?
 
Vem är Börje som dök upp?

Såg/hörde inte när han var där men låter som att det kan vara en karaktär Sofia har gjort tidigare som är någon slags kommungubbe i Jönköping. Hörde tidigare i veckan när de promotade bössan "Börje till buren" där han skulle komma och göra olika saker beroende på hur mycket pengar som kom in.
 
Såg/hörde inte när han var där men låter som att det kan vara en karaktär Sofia har gjort tidigare som är någon slags kommungubbe i Jönköping. Hörde tidigare i veckan när de promotade bössan "Börje till buren" där han skulle komma och göra olika saker beroende på hur mycket pengar som kom in.
Tack!
 
Hjälp en vilsen själ… vad är grejen med Musikhjälpen? Vet att det finns en glasbur som står på olika ställen, att det är någon form av radio och att kändisar lägger upp auktioner på Tradera till förmån för Musikhjälpen men sedan är jag lost :o
 
Hjälp en vilsen själ… vad är grejen med Musikhjälpen? Vet att det finns en glasbur som står på olika ställen, att det är någon form av radio och att kändisar lägger upp auktioner på Tradera till förmån för Musikhjälpen men sedan är jag lost :o
Varje år väljs ett tema för välgörenhet. I år ”ingen ska behöva dö av svält”.
Allt handlar om att samla in pengar och folk bidrar på olika sätt. Man kan starta en egen bössa, man kan skänka i andras bössor, delta i tävlingar, och önska låtar.
Varje dag uppträder flera kända artister och dessa har oftast ett eget engagemang.
Man får information om årets ämne och det finns en resande reporter.
Grejen för mig är att ”ALLA” går ihop för en bra sak. Och även att man får höra bra musik och roliga människor.
 
Varje år väljs ett tema för välgörenhet. I år ”ingen ska behöva dö av svält”.
Allt handlar om att samla in pengar och folk bidrar på olika sätt. Man kan starta en egen bössa, man kan skänka i andras bössor, delta i tävlingar, och önska låtar.
Varje dag uppträder flera kända artister och dessa har oftast ett eget engagemang.
Man får information om årets ämne och det finns en resande reporter.
Grejen för mig är att ”ALLA” går ihop för en bra sak. Och även att man får höra bra musik och roliga människor.
Fräckt! Jag ska ge det en provlyssning och se om jag kan skänka en slant 😊
 
Jag lyssnade lite på radion. Fick byta kanal rätt omgående, alldeles för flamsigt för mig. Det blev Meny i P1 istället, mycket mer sansat.
 
Det är ju inte bara välgörenhet rätt upp och ner heller, utan teman som är lite i skymundan vanligtvis (även om det ändå känns som ett mer synligt tema i år). Exempelvis har man samlat till malaria, trafficking, mödravård, funktionsnedsatta, hiv, klimatflyktingar, osv.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Musikhjälpen

Jag gillar att det är så folkligt! Liksom inte en gala med en massa finklädda kändisar i publiken utan en massa fullt vanligt folk som går ihop och engagerar sig på så många olika sätt :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Vill du köra tandemsulky med världskusken Björn Goop, få en VIP-dag på Solvalla och en exklusiv signerad t-shirt med stjärnhästen San...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 853
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Norma
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 209
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp