Ljudböcker - vilken/vilka uppläsare gillar ni?

Och jag klarar inte av Katarina Ewerlöf. För mycket teater. Det suckas och det är konstiga röster.
 
Jag är helt och hållet enig med @Görel .

I samma ordning, otroligt nog.
Lägger till Mirja Turestedt och Gunilla Leining.

Största besvikelsen för mig hittills är Persbrandt. Fungerade inte alls för mig, eller så hade jag bara för stora förhoppningar. Trodde det skulle bli klockrent. Men nej, inte för mig.

Är inte så förtjust i när författaren läser själv. Konstigt nog. Kan inte komma på någon som har funkat bra utom Jonas Gardell.

Jag gillar inte heller bär författaren läser. Jag försökte mig en gång på att lyssna på en Homandeckare (jag vet :o ni behöver inte säga något) och Jan Mårtenson läste. Horribelt. Jag började också lyssna på Carolina Klüfts Livet är en sjukamp, men hon smackade så fort hon öppnade munnen. Jättejobbigt eftersom jag annars gillar att lyssna på henne.
 
Sen läste jag att någon beskrev att uppläsaren lät så sexig, och kunde verkligen inte fatta. Så var tvungen att provlyssna och insåg att det inte var Jan utan hans helt klart lyssningsbara son.

Ja, oh ja! Jag hade inte lyssnat mig igenom Keplerböckerna om det inte var för Jonas Malmsjö. Jag ville lyssna på honom! Blev nog nästan lite förälskad.
 
Jag är helt och hållet enig med @Görel .

I samma ordning, otroligt nog.
Lägger till Mirja Turestedt och Gunilla Leining.

Största besvikelsen för mig hittills är Persbrandt. Fungerade inte alls för mig, eller så hade jag bara för stora förhoppningar. Trodde det skulle bli klockrent. Men nej, inte för mig.

Är inte så förtjust i när författaren läser själv. Konstigt nog. Kan inte komma på någon som har funkat bra utom Jonas Gardell.

John Ajvide Lindqvist! :love: Jag tycker han läser sina böcker jättebra!
 
Jag är väldigt glad för Tavia Gilbert, hon är fantastisk. :love:

På svenska har jag nästan enbart lyssnat på Astrid Lindgren. Hennes uppläsningar av sina verk är väldigt mysiga.
 
Något som stört mig genom åren är när man kan höra att uppläsaren drar ett halsbloss eller tar en klunk kaffe (?) medan hen läser. Det har hänt.

Det låter himla osannolikt, faktiskt. Jag har läst in rätt många böcker och det är petnoga när man sitter i studion, minsta lilla tvekan eller biljud så bryts det. Det är definitivt inga som sitter och röker medan de läser och måste man ta en klunk vatten så gör man det när man brutit för något annat.

Iofs så har de börjat rationalisera jobbet väldigt. Så vana inläsare kan komma till sitt studiobås och börja läsa in själv utan att det sitter någon och lyssnar på andra sidan som det alltid var förr.

Anna Maria Käll, My Holmsten, Lo Kauppi, Niklas Engdal och Reine Brynolfsson är mina favoriter.
 
Lyssnar nästan enbart på engelska numer.
Blev tokig när jag flera gånger lyckades börja på böcker på svenska där kvinnan läspade.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: Norma
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
222
Senast: Enya
·
  • Låst
IT & mobiler För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
14 135
Senast: Gunnar
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 844
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp