Bukefalos 28 år!

Löp igen?

Sv: Löp igen?

Jag läste någonstans att det gamla tricket med mindre mat och mer motion är förlegat och i studier visat sig vara ganska verkningslöst? Eller är det inte det? *förvirrad

Har tyvärr ingen källa på det, men det var nog ett par år sedan jag läste det. Antagligen i Hundsport eller på Vovve för det är bara där jag brukar läsa hundrelaterade grejjer :o

När det gäller att minska mjölkproduktion är det minskad mat och motion som gäller, det går åt en hel del energi för att producera mjölk och får de inte den så sinar dom rätt snabbt. Jämför med digivande tik som behöver extra mat.
Däremot skendräktigheten lär nog inte påverkas så mkt av detta, mer än att hunden får annat att tänka på genom motionen och att hon inte hinner bädda och larva runt så mkt, det är hormoner som måste gå ur kroppen och det påskyndas inte av minskad mat.
 
Sv: Löp igen?

När det gäller att minska mjölkproduktion är det minskad mat och motion som gäller, det går åt en hel del energi för att producera mjölk och får de inte den så sinar dom rätt snabbt. Jämför med digivande tik som behöver extra mat.
Däremot skendräktigheten lär nog inte påverkas så mkt av detta, mer än att hunden får annat att tänka på genom motionen och att hon inte hinner bädda och larva runt så mkt, det är hormoner som måste gå ur kroppen och det påskyndas inte av minskad mat.

Precis :) .........
 

Liknande trådar

Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
4 210
Senast: mysboll
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: Viva
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 838
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 389
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp