Bukefalos 28 år!

Löper bara en gång om året?

Skogstrollet

Trådstartare
Är det någon som erfarenhet av att en tik plötsligt börjar löpa bara en gång om året (våren)?

Loka är fem år (imorgon) och jag har haft henne sedan hon var ca 2 år. De första löpen kom med ca 6 mån mellanrum men de senaste två åren har hon bara löpt en gång per år, på vårkanten. Första gången hon hoppade över ett löp tänkte jag inte så mycket på det, hon gick på hunddagis då i en grupp med tre unga hanhundar så något tyst löp (?) tror jag inte det var, någon av hundarna borde ha visat någon typ av reaktion ändå tycker jag. Men nu hoppade hon över höstens löp igen....

Söndag idag men tänkte ringa vet i morgon, under tiden tänkte jag kolla om någon på buke hade något vettigt att säga om det här. Jag har lekt med tanken att kastrera henne nu när hon är 5.
 
Sv: Löper bara en gång om året?

Min förra tik blev 14, efter 8 års ålder så fick hon längre och längre perioder mellan löpen och löpte till slut också bara en gång per år.

Jag tog det som ett rent ålderstecken, tänkte inte så mycket på det. Och hon blev trots allt ganska gammal.
 
Sv: Löper bara en gång om året?

Men Loka är bara fem och har löpt en gång om året sedan hon var tre, jag har svårt att se det som ett ålderstecken?
 
Sv: Löper bara en gång om året?

Jag har en tik som löper 1 gång per år. Fast det har hon gjort jämt.

Jag tror ju inte det är något fel på din hund, eftersom hon nu håller tiden med 1 gång per år. Skillnad hade varit om hon löpt lite hipp som happ, då hade jag reagerat.
 
Sv: Löper bara en gång om året?

Det är ju sant, fast jag tror att det är individuellt. Men slå en signal till vet. och hör. Vi kanske får veta nåt nytt allihopa :laugh:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 557
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 083
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 523
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 207
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp