Lös i magen

B

Bapelsin

Min häst har varit lite lös i magen till och från under någon månad nu. Förmodligen är det inget allvarligt eftersom det inte är konstant, men jag har nu köpt hippo cubes för att testa om det hjälper. Foderjäst får han också sen nån vecka tillbaks. Någon som haft samma problem? Hur har ni löst det?
 
Ett par fall. Bort med allt kraftfoder under ett par veckor. Fri tillgång på hö. Sen ett fodermedel i taget vänjs in SAKTA.
 
mitt föl var ockås lös i magen, först så fick hon inget kraftfoder alls, fri till gång till hö, sedan satte jag in lätt fuktad vetekli, har gjort susen, blev fin i magen redan efter några dagar.
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 906
Senast: AbCdE
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: hastflicka
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 578

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp