Lösdrift av Lastbilsflak?

M

Modnar

Jag har hört flera gånger att man kan bygga lösdrifter av lastbilsflak!
Men nu hittar jag verkligen INGEN information om detta!

Går det att bygga lösdrift av lastbilsflak? Vart kan man få tag på det?
Vad gäller o.s.v?
Har hört att det inte är lika dyrt att bygga lösdrift av det också, så jag undrar lite om priser och så också!

Tanken är att lösdriften ska användas till några shettisar, alltså inga större hästar!

Snälla hjälp mig nu! :)
 
Sv: Lösdrift av Lastbilsflak?

Vad som gäller vet jag inte men när vi köpte vår gård använde förra ägaren ett lastbilsskåp som lösdrift till två hästar. Det står kvar i hagen (fast jag har stängt igen det) och vi vill gärna bli av med det :D
 
Sv: Lösdrift av Lastbilsflak?

Ja det kan man, OM skåpet motsvarar det mått som ligghallen kräver. OM öppningarna motsvarar de regler som finns, OM man kan förankra skåpet så att det stannar kvar på plats, OM man har anlagt ett godkänt underlag innan skåpet monteras dit. Kort sagt samma regler gäller för lösdriften oavsett vilket material som används till ligghall.
 
Sv: Lösdrift av Lastbilsflak?

Det KAN säkert bli billigare än att bygga en traditionell ligghall, om man är lite om sig och kring sig och rätt händig... Men i slutändan tror jag inte det är värt besväret, faktiskt. Letar man reda på billigt virke och goda vänner ;) så behöver det inte bli så dyrt att bygga en ligghall heller.
 
Sv: Lösdrift av Lastbilsflak?

I vår hage har vi en container modell väldigt stor, som ligger på ena sidan. Den funkade som vindskydd åt våra kor för länge sen, och har blivt kvar i hagen. Om det bara är shettisar som ska använda det ser jag inga problem att använda det.
Men FLAK har jag svårt att se hur du skulle bygga en lösdrift av. Att ha tre-fyra stycken som väggar då? Då förlorar du nog mycket pengar jämfört med att bygga en själv.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 325
Senast: WBanna
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 533
Senast: Linda_A
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 233
Senast: Freazer
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 151
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp