Lösdrift?? Råd!!!

Jo det finns både ligghal och fritillgång på grovfoder och självklart vatten. Synd bara att min bella kommer att äta så hon blir tjock som en balong. :)

Tack för rådet!! :bow:
 
Det sägs att de slutar att äta som tokar när de börjar inse att de inte blir utan mat.

Jag säger bara: Lycka till!
skulle också vilja ställa min häst på lösdrift, men det är så mycket som ska stämma!
 
Självklar ska du välja lösdrift! Jättebra för hästen! Kolla bara att den har fri tillgång på hö / hösilage för det är jätteviktigt. Annars brukar de flesta hästarna trivas jättebra för lösdrift i sin flock. Du kan väl pröva!
 
Min 19-åriga dam som bara stått i stall tidigare, går nu på lösdrift och :love: det. Det är knappt hon vill komma in när jag kommer med grimman :crazy: Från början åt hon som en galning men nu har hon och de övriga lugnat ned sig lite. De fick dock en ny kompis i flocken för några dagar sedan och det stoet är överlycklig *en hel hösilagebal att äta-mums*, men hon lär lugna ner sig hon med när hon förstår att det finns mat.

Så jag tycker som övriga, prova att ha Bella på lösdrift och fungerar det inte kan du ju byta till stall!

MVH Tingeling :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 018
Senast: nullo-modo
·
5
Hästmänniskan Jag velar fram och tillbaka, jag skulle egentligen vilja byta stall. Men samtidigt inte. Men ändå lämnar inte tanken mig. Jag har ett...
Svar
14
· Visningar
2 378
Senast: Sockerbit
·
Träning Lång, invecklad tråd. Har haft lösdrift nu i 3 år och har alltid haft väldigt bra flock trots att hästar har kommit och gått. Hagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 122
Senast: Yrja
·
T
  • Låst
Träning Jag måste vara konstig ja... För så känner jag faktiskt. Har varit "skogsmulle" i hela mitt liv, dom första åren av min ridkarriär så...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 403
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp