millus

Trådstartare
Jag och sonen ska åka till London i slutet av juli. Jag tänkte köpa biljetter till olika sevärdheter. Är det någon som har tips på vart jag kan köpa biljetter till bra priser? Vi tänkte se Madame Tussaud, London Dungeon, London Aquarium och London Eye. Sen tänkte vi gå på Naturhistoriska.

Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få!
 
Sv: London

jag tror att London Pass finns sa att det tacker tre aktiviteter, sa Madame Taussads, London Eye och en till (antar at the Dungeon kan inga).

Ett tips ar att vara vid Madame Taussads valdigt tidigt, anland en stund innan dem oppnar da koerna blir oerhorta langa. Inte bara for att komma in men ocksa inne for att kunna ta sig mellan dem olika rummen.
 
Sv: London

British Museum kan ju vara något också, gratis det med. Hur gammal är sonen, och vad är han och du intresserade av?
 
Sv: London

Jag och sonen ska åka till London i slutet av juli. Jag tänkte köpa biljetter till olika sevärdheter. Är det någon som har tips på vart jag kan köpa biljetter till bra priser? Vi tänkte se Madame Tussaud, London Dungeon, London Aquarium och London Eye. Sen tänkte vi gå på Naturhistoriska.

Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få!

Det finns en massa kombo-biljetter som man kan köpa på nästan varje attraktion, som ger betydande rabatter.
 
Sv: London

*KL*

Ett museum som har en väldigt bra utställning med många rekonstruktioner är Museum of London som också är gratis. Det handlar alltså om Londons historia från innan staden grundades till nu. Tar upp väldigt roliga, lite udda aspekter som t.ex. avfallshantering. Museet är uppbyggt runt delar av den romerska stadsmuren, så den kan man kolla på. När jag var där för första gången på ca 20 år förra året så hade de en installation som hette Pleasure Garden som var en kombination av utställning, ljusspel och (filmad) teater. Det var bland det bästa jag har sett. Och då talar vi om att jag förra året besökte ca 15 museer i fyra olika länder tror jag. (Ja, jag är museinörd! Verkligen!)
 

Liknande trådar

Fritid Jag är hopplöst dålig på att riktigt förstå hur Stockholms olika stadsdelar hänger ihop så nu vänder jag mig till buke för att få hjälp...
2
Svar
23
· Visningar
1 957
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 119
Senast: Otherside
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 903
Senast: ameo
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 117
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp