irma

Trådstartare
Hur mycket luft ska det vara i däcken på transporten, tro? Åker med en häst, ca 600 kg.
 
Det undrar jag också! Min häst väger 400 kg, och vi har en äldre Kylinge, inte boogie utan enaxlad.
 
Det beror på vad det är för däck du har. På min enkelaxlade transport står det 2,7 kg, men däckförsäljaren hävdar att det bör vara minst 3 kg för att däcken inte skall slitas för snabbt. Och tro det eller ej, transporten har slutat att "äta" högerdäck! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Loma
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 475
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vid en ridolycka där jag föll av hästen tänkte jag i luften påväg ner ”åh måtte jag inte fastna i stigbygeln”. Det gjorde jag tack och...
2
Svar
33
· Visningar
2 153
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
862
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp