Bukefalos 28 år!

Luktar Niveaprodukter olika i olika länder?

Görel

Trådstartare
Moderator
Jag var nyss i Danmark och köpte med mig några olika Niveakrämer hem. Krämer av sorter som jag använt under många år.

Nu har jag öppnat alla förpackningar och ingen luktar så som de likadan produkter som jag köpt i Sverige, Tyskland och Storbritannien. De här luktar alla i samma, blommiga doft. Det står inget på någon förpackning om att det är ny doft etc.

Frågan kan tyckas banal men eftersom jag är doftallergiker är den viktig för mig. Jag köper nästan bara samma produkter år efter år eftersom jag vet att de funkar.
 
Jag var nyss i Danmark och köpte med mig några olika Niveakrämer hem. Krämer av sorter som jag använt under många år.

Nu har jag öppnat alla förpackningar och ingen luktar så som de likadan produkter som jag köpt i Sverige, Tyskland och Storbritannien. De här luktar alla i samma, blommiga doft. Det står inget på någon förpackning om att det är ny doft etc.

Frågan kan tyckas banal men eftersom jag är doftallergiker är den viktig för mig. Jag köper nästan bara samma produkter år efter år eftersom jag vet att de funkar.

Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag använde Nivea's krämer i Tyskland men fick sluta när jag kom till Sverige. De svenska fungerade helt enkelt inte lika bra.
 
Jag TROR att Nivea har lite olika formula beroende på vilken marknad produkten säljs men jag ska inte svära på det. Det enklaste är väl att kontakta dem direkt.
 
Tror inte man får länka till andra forum men om du googlar verkar fler ha haft samma erfarenhet. Dock jämförs då tysk och amerikansk niveakräm. De har olika innehållsförteckningar men det kan också ha med EU-regler att göra tänker jag? Du kan kanske jämföra innehållsförteckningen på den du har med en svensk?
 
@Görel samma upplevelse fast då har jag köpt Nivea i taxfreen på båten till Riga.

Var inte alls samma doft på hudkrämen.

Tack, då ska jag inte köpa något där!

Doften på de jag köpte klarar jag av, men det är onödigt att utmana ödet om de inte doftar detsamma som de jag köpte i Danmark.
 
Tror inte man får länka till andra forum men om du googlar verkar fler ha haft samma erfarenhet. Dock jämförs då tysk och amerikansk niveakräm. De har olika innehållsförteckningar men det kan också ha med EU-regler att göra tänker jag? Du kan kanske jämföra innehållsförteckningen på den du har med en svensk?

Det är en bra tanke, men det finns ingen innehållsförteckning på burkarna och jag har slängt askarna. Däremot ska jag tänka på det nästa gång jag ska köpa produkterna utomlands. Jag konstaterade bara att askarna såg likadana ut som de brukar och inte hade texter som new formula och liknande.
 
Intressant tråd, jag upplever att vissa parfymer luktar annorlunda beroende på var man köper dom. Köper jag i butik tex så luktar det på ett vis, men om jag beställer från nätet så kan vissa parfymer lukta sämre. Trots att det ska vara samma märke och sort.
 
Tack, då ska jag inte köpa något där!

Doften på de jag köpte klarar jag av, men det är onödigt att utmana ödet om de inte doftar detsamma som de jag köpte i Danmark.

Jsg blev mest besviken. Klarar tack och lov av parfymerade produkter, värre med över parfymerade damer och herrar så jag har ett hum om hur jäkligt det kan vara.
 
Intressant tråd, jag upplever att vissa parfymer luktar annorlunda beroende på var man köper dom. Köper jag i butik tex så luktar det på ett vis, men om jag beställer från nätet så kan vissa parfymer lukta sämre. Trots att det ska vara samma märke och sort.

Det är enormt vanligt att man säljer fuskparfym på nätet (dvs man har fyllt i en billig parfym i en "dyr" flaska som man kommit över på något sätt). De som tillverkar fejkprodukter är ibland extremt duktiga på att få det att se äkta ut.

Ibland ändrar parfymföretagen formulan även om det är samma namn som tidigare så det kan ha betydelse vilken årgång det är också (dvs tillverkningsår).
 
Intressant tråd, jag upplever att vissa parfymer luktar annorlunda beroende på var man köper dom. Köper jag i butik tex så luktar det på ett vis, men om jag beställer från nätet så kan vissa parfymer lukta sämre. Trots att det ska vara samma märke och sort.

Som doftallergiker är det inte vad jag är intresserad av att diskutera. Det jag är intresserad av är om samma produkter har olika doft i olika länder.
 
Det är en bra tanke, men det finns ingen innehållsförteckning på burkarna och jag har slängt askarna. Däremot ska jag tänka på det nästa gång jag ska köpa produkterna utomlands. Jag konstaterade bara att askarna såg likadana ut som de brukar och inte hade texter som new formula och liknande.

Undrar om det står i vilket land en produkt är tillverkad i? Det är sällan jag läser det finstilta på förpackningarna.
 
Det är enormt vanligt att man säljer fuskparfym på nätet (dvs man har fyllt i en billig parfym i en "dyr" flaska som man kommit över på något sätt). De som tillverkar fejkprodukter är ibland extremt duktiga på att få det att se äkta ut.

Ibland ändrar parfymföretagen formulan även om det är samma namn som tidigare så det kan ha betydelse vilken årgång det är också (dvs tillverkningsår).
Det hade jag ingen aning om, men det kan förklara en hel del. Tidigare har jag tänkt att det kan bero på att parfymen förvarats på fel sätt eller liknande, och då tappat doften.
 
Da kaffe, coca cola, och andra drycker smakar och doftar olika beroende pa vattnet i olika delar av varlden sa ar det val hogst rimligt att det hander att andra produkter ocksa blir lite annorlunda beroende pa ravarorna pa plats.
 

Liknande trådar

Islandshäst Mitt facebookflöde svämmar för tillfället över av en uppdatering från TS, nämligen detta: " VIKTiG INFO FRÅN TS ! För ett par år sedan...
2
Svar
31
· Visningar
5 596
Senast: Elina8
·
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött på mitt hår! Det är av modellen som blir statiskt så fort det inte är blött ute typ (min häst är dessutom...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
64 594
Senast: Skogstokig
·
Övr. Barn Jag och pojkvännen ska bli föräldrar i mars nästa år och vi håller förfullt på att planera och få grepp om många praktiska saker. Det...
Svar
10
· Visningar
3 513
Senast: Görel
·
F
Gravid - 1år Jag behöver hjälp med att redan ut tankar, känslor och få perspektiv. Skriver denna tråd under annan nick. Något jag egentligen inte...
2
Svar
24
· Visningar
6 415
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp