Bukefalos 28 år!

Lureri eller inte?

Trissa

Trådstartare
Jag har en sadel till salu och igår fick jag ett mkt kortfattat mail på engelska, i princip bara vad jag kunde tänka mig att sälja den för. Svarade och fick följande:

Thanks,am satisfied with the price and I have arranged for a pickup agent( Shipper ) who will be coming to pick it up as soon as the payment is made and i'll like to pay u through paypal and do u have a paypal acct so i can make the payment of the funds?



Name:

PayPal Email :
Phone number:
so get back to me with the details i ask from you so that i can contact my PayPal for the Payment

Regards

Jag har googlat mailadressen (gmail) och det namn som adressen består av. Ingen träff. Mitt namn och nummer finns i annonsen, så det behövde ju hen inte fråga efter egentligen. Å ena sidan, varför skulle någon vilja köpa en vanlig sadel av ett vanligt märke för 6 papp och lägga pengar på att skicka den förmodligen utomlands? (Priset är bra, men inte SÅ bra). Å andra sidan, hur blåst kan man bli om hen betalar till Paypal?
 
Jag har en sadel till salu och igår fick jag ett mkt kortfattat mail på engelska, i princip bara vad jag kunde tänka mig att sälja den för. Svarade och fick följande:

Thanks,am satisfied with the price and I have arranged for a pickup agent( Shipper ) who will be coming to pick it up as soon as the payment is made and i'll like to pay u through paypal and do u have a paypal acct so i can make the payment of the funds?



Name:

PayPal Email :
Phone number:
so get back to me with the details i ask from you so that i can contact my PayPal for the Payment

Regards

Jag har googlat mailadressen (gmail) och det namn som adressen består av. Ingen träff. Mitt namn och nummer finns i annonsen, så det behövde ju hen inte fråga efter egentligen. Å ena sidan, varför skulle någon vilja köpa en vanlig sadel av ett vanligt märke för 6 papp och lägga pengar på att skicka den förmodligen utomlands? (Priset är bra, men inte SÅ bra). Å andra sidan, hur blåst kan man bli om hen betalar till Paypal?
Bara att ignorera sådana mejl. Får sånna hela tiden på mina annonser.
 
Bara att ignorera sådana mejl. Får sånna hela tiden på mina annonser.

Det är faktiskt första gången jag fått det, kanske haft tur innan. Jag har nu skickat en begäran om betalning från Paypal till mailadressen, ska bli spännande att se om det kommer några pengar. ;)
 
Jag har en sadel till salu och igår fick jag ett mkt kortfattat mail på engelska, i princip bara vad jag kunde tänka mig att sälja den för. Svarade och fick följande:

Thanks,am satisfied with the price and I have arranged for a pickup agent( Shipper ) who will be coming to pick it up as soon as the payment is made and i'll like to pay u through paypal and do u have a paypal acct so i can make the payment of the funds?



Name:

PayPal Email :
Phone number:
so get back to me with the details i ask from you so that i can contact my PayPal for the Payment

Regards

Jag har googlat mailadressen (gmail) och det namn som adressen består av. Ingen träff. Mitt namn och nummer finns i annonsen, så det behövde ju hen inte fråga efter egentligen. Å ena sidan, varför skulle någon vilja köpa en vanlig sadel av ett vanligt märke för 6 papp och lägga pengar på att skicka den förmodligen utomlands? (Priset är bra, men inte SÅ bra). Å andra sidan, hur blåst kan man bli om hen betalar till Paypal?
Jag känner inte till hur exakt Paypal funkar och om det skulle vara någon säkerhet, men just sånt här hör man hela tiden om att det blivit strul kring. Det är definitivt ingen bra affär för köparen detta = definitivt någon sorts bluff. De fiskar efter något.
Ignorera bara.
 
Jag känner inte till hur exakt Paypal funkar och om det skulle vara någon säkerhet, men just sånt här hör man hela tiden om att det blivit strul kring. Det är definitivt ingen bra affär för köparen detta = definitivt någon sorts bluff. De fiskar efter något.
Ignorera bara.

Fast nu blir jag sugen på att fiska tillbaks! :devil: Fick just svar att det var bra och nu vill hen ha min adress så att agenten kan komma och hämta sadeln. Jag erbjöd mig helt tjänstvilligt att ta med den till stan när jag jobbar istället, eftersom jag bor så långt ut på landet.
 
Jag har en sadel till salu och igår fick jag ett mkt kortfattat mail på engelska, i princip bara vad jag kunde tänka mig att sälja den för. Svarade och fick följande:

Thanks,am satisfied with the price and I have arranged for a pickup agent( Shipper ) who will be coming to pick it up as soon as the payment is made and i'll like to pay u through paypal and do u have a paypal acct so i can make the payment of the funds?



Name:

PayPal Email :
Phone number:
so get back to me with the details i ask from you so that i can contact my PayPal for the Payment

Regards

Jag har googlat mailadressen (gmail) och det namn som adressen består av. Ingen träff. Mitt namn och nummer finns i annonsen, så det behövde ju hen inte fråga efter egentligen. Å ena sidan, varför skulle någon vilja köpa en vanlig sadel av ett vanligt märke för 6 papp och lägga pengar på att skicka den förmodligen utomlands? (Priset är bra, men inte SÅ bra). Å andra sidan, hur blåst kan man bli om hen betalar till Paypal?

Fick exakt samma mail på ett par skor härom dagen. Det här med PayPal gjorde mig osäker, eftersom det ska vara säkert. Frågade vart hen bodde och fick till svar Förenade Arabemiraten, och tänkte stilla för mig själv varför de var intresserade av ett par begagnade skor från Sverige.
 
Fick exakt samma mail på ett par skor härom dagen. Det här med PayPal gjorde mig osäker, eftersom det ska vara säkert. Frågade vart hen bodde och fick till svar Förenade Arabemiraten, och tänkte stilla för mig själv varför de var intresserade av ett par begagnade skor från Sverige.
:D
 
Fast nu blir jag sugen på att fiska tillbaks! :devil: Fick just svar att det var bra och nu vill hen ha min adress så att agenten kan komma och hämta sadeln. Jag erbjöd mig helt tjänstvilligt att ta med den till stan när jag jobbar istället, eftersom jag bor så långt ut på landet.

Man kan alltid få dem att lägga ner lite extra energi på dig och därigenom störa dem. :devil:
Kolla runt lite här efter tips och roliga historier:
http://www.419eater.com/
 
Fick exakt samma mail på ett par skor härom dagen. Det här med PayPal gjorde mig osäker, eftersom det ska vara säkert. Frågade vart hen bodde och fick till svar Förenade Arabemiraten, och tänkte stilla för mig själv varför de var intresserade av ett par begagnade skor från Sverige.
PayPal är INTE säkert, om du inte ber den som sätter in pengar att ange dig som familj. Har en vän som skammade massor av folk på pengar, han ringde bara till paypal och sa att han inte fått produkten och så satt de tillbaka hans pengar.
 
Jag har iof inte blivit lurad på pengar av en privat person men ett antal gånger av företag och hemsidor, så även min pojkvän.
Paypal har alltid varit på vår sida och fixat tillbaka våra pengar. Tycker paypal är jätte bra:)
 
Jag har klarat mig från sånt där, det var bara en gång jag höll på att bli blåst på en mindre summa via en Blocket-annons men den killen tänker sig nog jävligt noga för nästa gång han funderar på att blåsa nån. Tre stora och "skräckinjagande" balter på trappan vill han nog inte ha flera gånger, att dom sen är världens snällaste kunde ju inte han veta. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: 95johsv
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
13 447
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel
Företag We are located on the north side of Lake Balaton. Surrounded by hills and vineyards, we have access to excellent trails and even better...
Svar
0
· Visningar
416
Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp