Bukefalos 28 år!

Lyckan är kort...

Charlottee

Trådstartare
Hej!

En del av er har säkert läst min tidigare tråd om "cancer på hund".
Här är det problem IGEN. Tror jag blir galen:confused:

För ca 2 veckor sedan fick min vovva ett anfall av något slag (trodde jag då iaf), kontaktade vet, som sa att en gång är ingen gång och tyckte vi skulle avvakta.

I onsdags kväll kom det igen och varade en timme ca, denna gång började jag kraftigt tveka på att det är ett anfall.
Jag åkte till vet. torsdag, då jag även märkt att hon börjat flaxa på öronen och klåda, trodde allergi vilket hon också har, men började misstänka öroninflammation nu. Det visade sig att hon hade just det, men i ett relativt tidigt stadium, hur som helst fick vi örondroppar utskrivna. Jag bad även vet. känna igenom hunden (pga av "anfallen") och det hon hittade var en till lymfknuta som var liiite förstorad.
För er som inte läst min föregående tråd så upptäckte jag en väldigt förstorade lymfknuta för ca 2 månader sedan på min hund, då hon fick genomgå en omfattande undersökning efter orsaken.. bla. har dom gått in och tagit en bit av knutan för biopsi, såg bra ut och tack och lov INGEN lymfcancer:bow: Den allmänna blodbilden såg kanon ut, sockervärden, levervärde m.m... röntgen hjärta lungor också friskt, och även ultraljud av buken,efter bla. mer förstorade lymfknutor inne i hunden, vilket INTE hittades. Ultraljud av livmoder med reslutat "något förstorad livmoderhals", inget mer.

Nu tillbaka till anledningen för denna tråd, anfallen.

IDAG fick vovva 2 stycken igen, och nu är jag nästan säker på att det INTE är några anfall, hunden är RÄDD. Med vad är orsaken?
Alla ggr har det varit helt lungt, inga skott, inga plötsliga ljud m.m. och hunden börjar med att se olycklig ut, sedan ser hon förvirrad ut och börjar titta sig omkring, sen kommer darrningarna och med dom häftig andning.. svansen mellan benen. Hon ser ut som om hon hör saker.. som ingen annan hör, eller hör hon inte alls?? Hon brukar stå eller gå omkringa oroligt också när detta händer. Första gången det hände var en lugn sen vardagskväll, hon var i köket och tiggde skinka, nästa sekund börjar hunden darra (EJ krampa) och är rädd.:confused::( Kanske också ska nämnas att hunden är vid medvetande hela tiden och fullt kontaktbar.
Min tanke är nu om det är öroninflammationen som spökar? Eller håller hunden på att bli döv? Hjärntumör? Ja frågorna är många och oron är stor.
Eftertraktad veterinär blir kontaktad på måndag.
Någonting är fel på min älskad vän och jag känner mig så maktlös:( problem efter problem och hunden ifråga är endast 3 1/2 år gammal.
 
Sv: Lyckan är kort...

En öroninflammation kan förändra hörseln för en hund, de blir överkänsliga för vissa ljud. Jag vet att jag själv hört ljud som inte finns när jag haft inflammation, det "spökar" rätt duktigt i mina öron ibland då. Kanske kan vara likadant för hundar?

T.ex kommer jag ihåg att dova ljud, som passerande tunga fordon, mullrade så illa i kroppen att jag trodde jag skulle rasa samman. TV:n kunde jag inte ha på alls, inte heller radion, det tjöt och skrek nåt hiskeligt i hela huvudet då.
 
Sv: Lyckan är kort...

En öroninflammation kan förändra hörseln för en hund, de blir överkänsliga för vissa ljud. Jag vet att jag själv hört ljud som inte finns när jag haft inflammation, det "spökar" rätt duktigt i mina öron ibland då. Kanske kan vara likadant för hundar?

T.ex kommer jag ihåg att dova ljud, som passerande tunga fordon, mullrade så illa i kroppen att jag trodde jag skulle rasa samman. TV:n kunde jag inte ha på alls, inte heller radion, det tjöt och skrek nåt hiskeligt i hela huvudet då.

Tack för ditt svar Skogstrollet!

Har faktiskt själv aldrig haft öroninflammation, men jag misstänkte att det är som du beskriver, och då kanske ännu värre för en hund, då dom har så pass mycket bättre hörsel än oss.

Någon mer som har något tips?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 096
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 519
Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 105
Senast: McFlurry
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp