M-topp: ”Låt vakter avhysa tiggare”

landsbygdsbo

Trådstartare
Hon menar inte att tiggeriet ska förbjudas, bara att fastighetsägaren ska har rätt att avhysa objudna gäster från sin fastighet.


Vilket jag naturligtvis håller med om.

De har den fulla rätten att vistas i Sverige ngr månader, som EU medborgare.
De ska naturligtvis inte ha rätten att "ockupera" en plats mot fastighetsägarens vilja

Därför måste regelverket ändras så att hanteringen stöder fastighetsägaren istället att som nu bakbinder honom.
 
Om det är nedskräpningen som är problemet så är det ju den som skall bekämpas.
Som det är nu så blir fastighetsägaren skyldig att städa.
Man kan ju tycka att den som skräpar ner skall ta straffet.
 
Om det är nedskräpningen som är problemet så är det ju den som skall bekämpas.
Som det är nu så blir fastighetsägaren skyldig att städa.
Man kan ju tycka att den som skräpar ner skall ta straffet.
Om man vet vem det är...

Det är jättesvårt det där. Vi hade bekymmer hos en kund jag ronderade när jag var rondväktare och det var missbrukare som höll till i trapphus och kastade kanyler omkring sig. Vårt uppdrag var att avhysa dem men vi hade inga lagstöd för det. Vi kunde be dem gå eller hota med polisen. Väldigt knepigt faktiskt.

Jag kan förstå att man inte vill ha folk boende i källaren. Jag hade som boende inte varit bekväm med det heller så någon form av lösning är väl ganska aktuell oavsett vem som bosätter sig i fastigheten.
 
Det kommer blir KAOS i hela Sthlm innerstad i vår sommar när vädret är bättre.
Känns som att det är fel ingång till problemet att förbjuda tiggeriet, men samtidigt är situationen helt ohållbar. Skräp, avföring, offentliga kåkstäder, avverkning/eldning i parker etc har tagit över hela stan.
Ett dagis här i närheten har fått stänga eftersom deras lekplats används som toalett. Många större gator har boplatser med madrasser, skräp i högar. Sopor driver runt högvis och lämnas vind för våg.
Många matbutiker har slutat med tex. färdiga mackor, grillad kyckling, buffé-plock pga att eu-migranterna går in och plockar för sig av detta. Häromdagen stod en kvinna och grävde med händerna i salladsbuffén på en större matvarubutik i innerstan. Sa till personalen om det och de bara ryckte på axlarna och sa att "det händer hela tiden tyvärr". Inte så sugen på salladsbuffé nu nej....

Vad ska man göra? På ngt sätt måste ju Rumänien få stöd att hjälpa sina medborgare så att de får ett vettigt liv på hemmaplan. Kan EU sätta mer press på Rumänien?
 
Det kommer blir KAOS i hela Sthlm innerstad i vår sommar när vädret är bättre.
Känns som att det är fel ingång till problemet att förbjuda tiggeriet, men samtidigt är situationen helt ohållbar. Skräp, avföring, offentliga kåkstäder, avverkning/eldning i parker etc har tagit över hela stan.
Ett dagis här i närheten har fått stänga eftersom deras lekplats används som toalett. Många större gator har boplatser med madrasser, skräp i högar. Sopor driver runt högvis och lämnas vind för våg.
Många matbutiker har slutat med tex. färdiga mackor, grillad kyckling, buffé-plock pga att eu-migranterna går in och plockar för sig av detta. Häromdagen stod en kvinna och grävde med händerna i salladsbuffén på en större matvarubutik i innerstan. Sa till personalen om det och de bara ryckte på axlarna och sa att "det händer hela tiden tyvärr". Inte så sugen på salladsbuffé nu nej....

Vad ska man göra? På ngt sätt måste ju Rumänien få stöd att hjälpa sina medborgare så att de får ett vettigt liv på hemmaplan. Kan EU sätta mer press på Rumänien?
Det finns ett sätt.
EU betalar inte ut de stödpengar staten Rumänien ska ha innan beslut o processer är igångsatta för dokumenterbara förbättringar.
Sedan, alla de kostnader som rumänska medborgare förorsakar i eu ska naturligtvis dras av eu bidraget.
Då skulle nog Buda-Pest reagera...
 
Sedan måste jag säga, skulle jag råka ut för ett dylikt besök på min fastighet så skulle avflyttningen ske per omgående.
 
Det nybyggda området som de FICK blev förstört bara på några år.
Finansministern är själv rom o menar att de inte vill jobba.
Det här är deras kultur, men vill VI ha hit den?
Det finns en artikel från häromdagen där han uttalar sig om detta.

Nu är det jobb de är ute efter.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/tiggare-i-sosdala-fick-jobb

http://touch.metro.se/nyheter/istal...ie-tiggaren-gheorghe-jobb/EVHocc!ums0mP7Uzr2/

De vill jobba. Som de flesta andra.
 
Alltså jag orkar inte mer, ska samma personer få sprida sin rasistdynga här ständigt och jämt? De tar över trådar och ingen orkar längre stånga sig blodig eftersom de ändå inte lyssnar, så de tror att de är oemotsagda. Ni får mig att tappa livslusten, jag orkar inte längre SE skiten.

*blockerar för min egen psykiska hälsa*
 
Så långt går det inte här hemma. Ett läger skulle uppmärksammas första kvällen och åtgärder vara på plats nästa morgon.

Men frågan är om inte den aktuella kommunen riskerar att åka på saneringen. Hittar jag en skrotad bil i skogen så är det ju kommunen som får ta hand om den...
 
Nu så ser vi på riktigt och med egna ögon de problem som finns i Europa.
Det ingår i vår delaktighet i EU att även lösa de gemensamma problem som finns.
Ett medlemskap i EU är inte bara att plocka russin ur kakan som t.ex. låga bolåneräntor.
Det medför ett ansvar att vara solidariska med andra för att bevara fred i världen.
 
Jag och några andra.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/har-fastnar-eus-miljarder-till-romerna/
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=6004610
Dessa bidrag kan ju överföras till Romerna där de befinner sig kan jag ju tycka.

Men att dra in andra bidrag förvärrar bara situationen.
Så det är en dålig idé.
Bidragen du nämner fördelas väl enligt samma principer som de flesta från EU, att företagen/kommunerna/landet står för 1/2 och EU resten.

För att det verkligen ska få effekt måste alla pengar till ex Rumänien styras. Rumänien får sedan själva välja, anpassa sig och integrera sig i EU inkl bidrag eller avstå exklusive bidrag.
 
Nu så ser vi på riktigt och med egna ögon de problem som finns i Europa.
Det ingår i vår delaktighet i EU att även lösa de gemensamma problem som finns.
Ett medlemskap i EU är inte bara att plocka russin ur kakan som t.ex. låga bolåneräntor.
Det medför ett ansvar att vara solidariska med andra för att bevara fred i världen.

Håller i princip med dig, men det känns svårt att veta hur...
 
Rasism.
De är och har alltid varit duktiga på sådant i öst.
En av orsakerna till att Hitler lyckades så bra med sin rasrensning i bl.a. Polen.
Du gör det alltför enkelt för dig.
Visst existerar rasism i stor omfattning men problemet ligger på flera plan.
1. Folkgruppens egna traditioner gör att man permanentar sig i ett utanförskap. Dålig eller ingen skolgång, man bildar familj i tonåren gör att att man inte har ngr som helst möjligheter att skaffa stadiga inkomster utn tvingas leva ur hand i mun.
2 pga av social misär, ekonomisk o kulturell så är kriminaliteten extremt hög inom den etniska gruppen , vilket gör att rasismen bekräftar sig gång på gång.

3 Inom gruppen har man inget förtroende för samhället och avvisar ofta konstruktiv hjälp i form av utbildning, man är mest intresserad av rena ekonomiska bidrag. Försvarar det hela med att man vill bevara sin kultur.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
• Det finns pengar till en delfinansiering av satsningen. Stöd från EU-fonderna kräver en egen insats på 10–30 procent. För Rumänien och Bulgarien sänkte dock EU den insatsen till 5 procent 2012 på grund av den låga användningen av fonderna.
 
Men frågan är om inte den aktuella kommunen riskerar att åka på saneringen. Hittar jag en skrotad bil i skogen så är det ju kommunen som får ta hand om den...

Det är alltid markägarens ansvar i första hand. Eller egentligen är det ju den som skräpar ner som har ansvaret att även ta bort sitt skräp men om man inte vet vem denne är eller denne struntar i det så är det markägarn. Om markägaren sedan struntar i att sanera så kan det i sista hand var akommunen som gör det - på bekostnad av markägaren. Markägaren kan sedan i sin tur kräva nedskräparen på kostnaden, om man vet vem denne är.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp