Bukefalos 28 år!

M-topp: ”Låt vakter avhysa tiggare”

Du gör det alltför enkelt för dig.
Visst existerar rasism i stor omfattning men problemet ligger på flera plan.
1. Folkgruppens egna traditioner gör att man permanentar sig i ett utanförskap. Dålig eller ingen skolgång, man bildar familj i tonåren gör att att man inte har ngr som helst möjligheter att skaffa stadiga inkomster utn tvingas leva ur hand i mun.
2 pga av social misär, ekonomisk o kulturell så är kriminaliteten extremt hög inom den etniska gruppen , vilket gör att rasismen bekräftar sig gång på gång.

3 Inom gruppen har man inget förtroende för samhället och avvisar ofta konstruktiv hjälp i form av utbildning, man är mest intresserad av rena ekonomiska bidrag. Försvarar det hela med att man vill bevara sin kultur.

Även om jag inte gillar att säga det, så tror jag att du kan ha viss rätt i det du säger. Synnerligen icke-politiskt-korrekt, men å andra sidan tror jag sånt här också behöver diskuteras för att vi skall komma någon vart. Är det såhär? Varför har det blivit så? Vad gör vi åt det?
 
Det är alltid markägarens ansvar i första hand. Eller egentligen är det ju den som skräpar ner som har ansvaret att även ta bort sitt skräp men om man inte vet vem denne är eller denne struntar i det så är det markägarn. Om markägaren sedan struntar i att sanera så kan det i sista hand var akommunen som gör det - på bekostnad av markägaren. Markägaren kan sedan i sin tur kräva nedskräparen på kostnaden, om man vet vem denne är.
Ännu större anledning att sätta blåslampan i häcken på den som verkligen är skyldiga redan från första stunden med andra ord ;)
 
Även om jag inte gillar att säga det, så tror jag att du kan ha viss rätt i det du säger. Synnerligen icke-politiskt-korrekt, men å andra sidan tror jag sånt här också behöver diskuteras för att vi skall komma någon vart. Är det såhär? Varför har det blivit så? Vad gör vi åt det?
Att det från början har blivit så beror på 2 saker.
Romers traditionella vilja att sköta sig själv och det gamla bondesamhällets misstänksamhet mot alla som förvägrade det insyn.

Eftersom många romer pysslade med hästhandel och var kunniga i den tidens hästdopning så spreds naturligtvis myten om att det inte gick att lita på dem.
 
Att det från början har blivit så beror på 2 saker.
Romers traditionella vilja att sköta sig själv och det gamla bondesamhällets misstänksamhet mot alla som förvägrade det insyn.

Eftersom många romer pysslade med hästhandel och var kunniga i den tidens hästdopning så spreds naturligtvis myten om att det inte gick att lita på dem.

Det var de någorlunda lätta svaren - alltså varför har det blivit så?

Sköta sig själv skall var och en få göra som så önskar, anser jag. Men med det kommer givetvis ansvaret för sig själv och sin egen försörjning - man kan inte, tycker jag, både säga "jag vill sköta mig själv och leva som jag vill" och i nästa andetag "men medan jag gör som jag vill skall någon annan försörja mig".

Men vad gör vi då?

Tiggare kommer hit i stora och, tror jag, ökande mängder och det känns som ett problem. Finns det någon lösning på det problemet? Och då tänker jag inte i första hand på avhysning eller kriminalisering av tiggeri, utan någon mer långsiktig, vettig lösning.
 
Det var de någorlunda lätta svaren - alltså varför har det blivit så?

Sköta sig själv skall var och en få göra som så önskar, anser jag. Men med det kommer givetvis ansvaret för sig själv och sin egen försörjning - man kan inte, tycker jag, både säga "jag vill sköta mig själv och leva som jag vill" och i nästa andetag "men medan jag gör som jag vill skall någon annan försörja mig".

Men vad gör vi då?

Tiggare kommer hit i stora och, tror jag, ökande mängder och det känns som ett problem. Finns det någon lösning på det problemet? Och då tänker jag inte i första hand på avhysning eller kriminalisering av tiggeri, utan någon mer långsiktig, vettig lösning.
Att tiggare kommer hit i stora skaror de senaste åren beror främst på 2 orsaker.
Lågkonjunkturen har tryckt ut dem från den typ av arbete de tidigare kunde få i södra Frankrike o Spanien. Samt att ordet gick ut att svenskarna var generösa och inte minst deras myndigheter.

För att minska antalet tiggare så kan vi i Sverige bara göra (återigen) 2 saker. Bli mindre generösa och myndigheterna måste avvisa allt hjälpbehov.

Då minskar antalet tiggare i Sverige, men problemet flyttar bara till andra länder.
 
Att tiggare kommer hit i stora skaror de senaste åren beror främst på 2 orsaker.
Lågkonjunkturen har tryckt ut dem från den typ av arbete de tidigare kunde få i södra Frankrike o Spanien. Samt att ordet gick ut att svenskarna var generösa och inte minst deras myndigheter.

För att minska antalet tiggare så kan vi i Sverige bara göra (återigen) 2 saker. Bli mindre generösa och myndigheterna måste avvisa allt hjälpbehov.

Då minskar antalet tiggare i Sverige, men problemet flyttar bara till andra länder.

Just det. Det är arbete de vill ha.
 
Just det. Det är arbete de vill ha.
Och var har jag förnekat det?

Det är huvudorsaken till att så många kommer till norra Europa.
Och med dem kommer även grupper som överhuvudtaget inte är intresserade av lagligt arbete.
Överallt där tiggare samlas i större grupper ökar vissa typer av kriminalitet, och inte bara i Sverige. Metallstölder exempelvis

"
Polisen: "Tiggarna ofta del av kriminella ligor"
www.skovdenyheter.se/artikel/24767/polisen-tiggarna-ofta-del-av-kriminella-ligor
 
Om man bara vill ha bidrag då?
Om de inte vill utbilda sig? Ska VI betala för det?
Ja vi skall betala för det som den del av EU vi är.
Vill man vara med och dela den goda kakan så får man vackert vara med och städa i köket också.

Man kan villkora bidrag med att barnen måste gå i skolan.
Det är barnen man måste satsa på först och främst för att bryta den onda cirkeln.
Att låta bli är att bädda för oroligheter, krig och allmän misär.
Något som skulle göra att alla fick det sämre.

Det viktiga är att det inte får koka av missnöje någon stans i Europa alls.
För det är farligt - för alla - på riktigt.
 
Ja vi skall betala för det som den del av EU vi är.
Vill man vara med och dela den goda kakan så får man vackert vara med och städa i köket också.

Man kan villkora bidrag med att barnen måste gå i skolan.
Det är barnen man måste satsa på först och främst för att bryta den onda cirkeln.
Att låta bli är att bädda för oroligheter, krig och allmän misär.
Något som skulle göra att alla fick det sämre.

Det viktiga är att det inte får koka av missnöje någon stans i Europa alls.
För det är farligt - för alla - på riktigt.
Sverige som stat är väl nettobidragsgivare till EU och inom Sverige är väl den som har en inkomst överstigande 40 000 kr/ före skatt nettobidragsgivare till stats/kommunkassan.

Så Sverige bär sin del!!
Finner ingen anledning att vi ska belasta vår del ytterligare.
Och du har rätt, man kan ex villkora jordbruksstödet till Rumänien, Ungern och Bulgarien med att alla barn ska få skolgång även Romerna.
Sker inte detta så brinner deras jordbruksbidrag inne. Vilket vore en katastrof för de aktuella länderna ;)
 
Nej, tiggarna styrs inte av kriminella ligor

falskligor.jpeg


http://www.metro.se/nyheter/nej-tiggarna-styrs-inte-av-kriminella-ligor/EVHnhB!R8zdmiAt7b1g/
 
  • Gilla
Reactions: kol
Resultatet skulle då en ännu värre instabilitet vilket definitivt motverkar sitt syfte.

Det är billigare att vara generös än att straffa för att uppfostra.
Nej ibland måste man sätta ner foten och kräva motprestationer. Ska vi via vår skattsedel hålla deras jordbruk under armarna så har vi all rätt och skyldighet i världen att i utbyte för våra pengar, kräva att dessa stater behandlar alla sina medborgare lika!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Valp 2023 -den andra
  • Katter med olika foderbehov

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp