Bukefalos 28 år!

M-topp: ”Låt vakter avhysa tiggare”

Nej, tiggarna styrs inte av kriminella ligor

falskligor.jpeg


http://www.metro.se/nyheter/nej-tiggarna-styrs-inte-av-kriminella-ligor/EVHnhB!R8zdmiAt7b1g/
Tiggare A lånar 500 Euro för att ta sig till Sverige för att tigga. Han betalar långivaren 300 Euro för tur & returtransport till Sverige.
På dessa 500 Euro betalar han 50% ränta per månad så vid hemkomsten efter 3 månader ska långivaren ha 1700 euro tillbaka
Så mycket tjänade "organisatören
Sedan ska näste ockrare ha lika mycket för att han lånade ut matpengar till killens fru så att de hade ngt att leva på mens killen var borta.

Där har du 2 st som i organiserad form tjänar pengar på tiggarna.
 
Allmän fråga: Var det inte ministermöte mellan Sverige och Rumänien för någon månad sen gällande detta? Vet någon om de kom fram till något?
 
Men ar du helt verklighetsfranvand eller? Vad ar det med dig? Heter det Arbetssokande nu?

Oj jag hade helt missat att vi har en invasion av svenskastuderande mcdonaldsarbetande romer!

For i din verklighet ar det val det som skulle handa om man vill ha sa mkt jobb eller?



Formodligen ingenting eftersom Rumanien och rumaner i allmanhet tycker att nu ar de med i EU och da ar det EUs problem eftersom de inte langre ar rumanska medborgare utan de ar alla eumedborgare. Sa de kan fullkomligt skita i vad som hander. Nagon annan tar ju hand om det anda, bevisligen har de ju ratt ocksa.

Tiggarna som kommer hit är övervägande Rumänska, Ungerska och Bulgariska medborgare som gör bruk av den fria rörligheten inom EU.

Och vi skulle kunna göra betydligt mer om vi verkligen vill.
Man har rätt att stanna i 3 månader, under förutsättning att man kan ordna lagligt boende.
Slå omedelbart ner på sk "svarta läger" där man olovandes ockuperar mark.
Nedskräpning, störande av allmän ordning skulle nog kunna ge lagrum.
Bilar utan giltiga skatte o försäkringspapper beslagtas och lämnas åter då papperen presenteras, naturligtvis mot hanteringskostnad.
Frizoner om 20 meter från butiksingångar, p-automater , bankomater , trappuppgångar etc.

Samma regler ska gälla för svenskar som för gästande EU-medborgare.

Naturligtvis ska kommunen inte hålla med övernattningsmöjligheter, landstingen ska heller inte erbjuda annat än den absolutaste akutvården före det att kostnaden är garanterad av personens försäkring. Samma regler som gäller om jag reser till Rumänien exempelvis så, fair, eller hur?
 
Men ar du helt verklighetsfranvand eller? Vad ar det med dig? Heter det Arbetssokande nu?

Oj jag hade helt missat att vi har en invasion av svenskastuderande mcdonaldsarbetande romer!

For i din verklighet ar det val det som skulle handa om man vill ha sa mkt jobb eller?



Formodligen ingenting eftersom Rumanien och rumaner i allmanhet tycker att nu ar de med i EU och da ar det EUs problem eftersom de inte langre ar rumanska medborgare utan de ar alla eumedborgare. Sa de kan fullkomligt skita i vad som hander. Nagon annan tar ju hand om det anda, bevisligen har de ju ratt ocksa.

Nej, McDonalds anställer inte heller romer. Anständiga skäl är att de saknar kunskaper i engelska och svenska och därmed inte kan fungera på en sådan arbetsplats.

Det är enormt svårt att få ett jobb med den låga utbildningsnivå och obefintliga språkkunskaper som de flesta romer som kommer hit har. Men de som ändå lyckas blir överlyckliga. Helt enkelt för att en timlön gånger 8-10 på 80-100 kr är så mycket bättre än en tiggardag som snittar på 100-200 kr.
 
Nej, McDonalds anställer inte heller romer. Anständiga skäl är att de saknar kunskaper i engelska och svenska och därmed inte kan fungera på en sådan arbetsplats.

Det är enormt svårt att få ett jobb med den låga utbildningsnivå och obefintliga språkkunskaper som de flesta romer som kommer hit har. Men de som ändå lyckas blir överlyckliga. Helt enkelt för att en timlön gånger 8-10 på 80-100 kr är så mycket bättre än en tiggardag som snittar på 100-200 kr.
Svårt att lösa lagligt.
 
Nej de flesta vill nog ha ordnade boendeförhållanden och stadiga arbeten.

Att man sedan inte förmår att skapa dessa förutsättningar själva , kan man diskutera orsaken till.
 
http://hotpot.se/politik/eu-migranter-bilder-du-inte-far-se-i-media/

Är denna sida också rasistisk ?
Om den är det är den mindre sann för det ?
SKRÄMMANDE är vad det är...
Sajten är lika ensidigt vinklad som www.vargfakta, framgår klart efter några klickande på diverse länkar på sajten. De artiklar jag läst där har tidigare publicerats på diverse tidningars nätsajter. Mig veterligen äger författaren eller tidningarna artiklar publicerats i copyrighten. Tvivlar på att sajtinnehavarna har fått tillstånd att publicera alla dessa artiklar.
Förutom det så hittar jag ingen ansvarig utgivare. En del egenproducerat material skrivs i jagform, utan att det framgår vem som skrivit texterna.

Tillförlitlighet = 0. Dvs samma trovärdighet som om man skriver: "Jag är inte rasist, men...."
 
Nej, McDonalds anställer inte heller romer. Anständiga skäl är att de saknar kunskaper i engelska och svenska och därmed inte kan fungera på en sådan arbetsplats.

Det är enormt svårt att få ett jobb med den låga utbildningsnivå och obefintliga språkkunskaper som de flesta romer som kommer hit har. Men de som ändå lyckas blir överlyckliga. Helt enkelt för att en timlön gånger 8-10 på 80-100 kr är så mycket bättre än en tiggardag som snittar på 100-200 kr.

wow du ar ju en riktig arkerasist!
Du tror alltsa att romer ar sa korkade att de inte forstar att de maste lara sig sprak och lassa plus och minus pa en apparat, att de inte KAN lara sig. Illa Sjoberga. Illa.
 
http://hotpot.se/politik/eu-migranter-bilder-du-inte-far-se-i-media/

Är denna sida också rasistisk ?
Om den är det är den mindre sann för det ?
SKRÄMMANDE är vad det är...
Spelar inte så stor roll hur tidningen är i det här fallet, anser jag. Jag antar att de inte åkt dit och släng massa bråte på marken bara för att ta kort. Jag länkade till en film tidigare i tråden som visar ett lägenhetshus som romer fick byggt enbart för dom. De fick flytta in i ett nybyggt hus.
25 år senare har fönsterrutorna plockats bort. inredningen är borta, såsom handfat, toalettstolar, vattenrör, kök osv. Antar det är sålt, ser ingen annan anledning till att plocka bort det. Sopor slängs ut genom fönstret. Toalettbestyr sker överallt. Det är som på bilderna fast värre. Så jävla vidrigt. De i filmen säger själva att det är de som ställt till det sådär.
 
Reglerna måste ändras, stat o kommun måste antingen ta det fysiska och ekonomiska ansvaret eller medge att fastighetsägarna får rätt att hålla sina fastigheter rena, dvs hålla inkräktare borta.
 
Sajten är lika ensidigt vinklad som www.vargfakta, framgår klart efter några klickande på diverse länkar på sajten. De artiklar jag läst där har tidigare publicerats på diverse tidningars nätsajter. Mig veterligen äger författaren eller tidningarna artiklar publicerats i copyrighten. Tvivlar på att sajtinnehavarna har fått tillstånd att publicera alla dessa artiklar.
Förutom det så hittar jag ingen ansvarig utgivare. En del egenproducerat material skrivs i jagform, utan att det framgår vem som skrivit texterna.

Tillförlitlighet = 0. Dvs samma trovärdighet som om man skriver: "Jag är inte rasist, men...."

Ja sajten är kanske inte seriös men det finns boenden i Malmö som faktiskt är slum. Är det värdigt Sverige?

Skall vi bortse från detta eftersom det är stigmatiserande att prata om?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp