Bukefalos 28 år!

MA Limited Dreams

D

Dwight

Hittar inte EN bild på hingsten. Någon som har?
Och gärna lite om avkommor med storlek, lynne, färg etc. BILDER!!!
 
Sv: MA Limited Dreams

Tittade på en utav hans avkommor innan jag köpte Chili.
Zanah (Axzanah Dream Rose ), Sto f 06. u, korsningssto
Hon var jättetrevlig och väldigt social :)
Jättefin teckning också!
hittade några bilder på tjejen:
DSCF2070.jpg

DSCF2071.jpg

DSCF2073.jpg
DSCF2074.jpg
 
Sv: MA Limited Dreams

Jag provred ett sto för
1 1/2 år sedan. Hon hette Denise Dreams kallad DeDe undan Ninja II och efter Ma limited Dreams och måste nog vara 6 år nu?. Var 144 i mkh om jag inte mins fel. hur go som hellst men jag tvekade då pga solexem vilket jag ångrar. Jag har tänkt på denna häst dagligen sedan dess och ångrar mej djupt att jag inte köpte henne.
 
Sv: MA Limited Dreams

Hej

Jag har bilder på honom samt på flertalet avkommor.
Varför är du intresserad av honom.

Om du är intresserad av bilder kan du pm:a mig din mail adress så skickar jag över några.
 
Sv: MA Limited Dreams

Visst kan alla få se bilderna, men jag har bilderna i min dator och på skivor, och inte på någon hemsida.
Men om jag skickar bilder till någons mail får de gärna lägga in bilderna på bukefalos om de vill.
 
Sv: MA Limited Dreams

Jag ägde ett arabsto för ett antal år sedan som jag betäckte med Ma Limited Dreams. Hon fick ett jättemysigt sto-föl, Miz Izabella Dreams, som jag tyvärr fick sälja innan jag fick chansen att rida :(. Hon har samma färg som sin pappa och nästan identisk teckning.

MizIzabellaDreams_sm.jpg
 
Sv: MA Limited Dreams

Min Willy har honom i stammen fast inte så nära, pappas farfar...
Willy har dessutom dubbelt Hints Impression och det väldigt nära så han är nog mest präglad av det blodet men han är ju en släkting iallafall....
Willy blir stor, han är otroligt snygg och exteriört mycket bra med ett utsökt vackert huvud och rejäla ben, växer långsamt. Mycket lyhörd, snäll och väldigt lugn dock extremt känslig och skulle med all säkerhet bli en dynamitburk i fel händer!!! Som sagt, det är nog mest Hintblod som slår igenom på honom.
Willy är brown Tobiano och färgen kommer (troligtvis) från pappas sida iallafall mestadels eftersom mamma är Quarter och således solid även om många hävdar att Hints Impression hade sabinogen.

http://coolqh.bloggagratis.se/2008/02/11/505706-nya-bilder-pa-willy/

http://coolqh.bloggagratis.se/2007/09/27/291679-bilder-pa-willy/
 
Senast ändrad:
Sv: MA Limited Dreams

Hej hittade detta på APHAs hemsidan

MA LIMITED DREAMS 1990 Red Dun Overo Stallion
Owner: SILFVERHJELM, MARIA 53593 SN *

Stallions: 2 Mares: 2 Geldings: 6 Total: 10
Overo: 4 Tobiano: Tobiano/Overo: 2 Solid: 4 Total: 10
Bay: 2 Bay Roan: Black: 1 Blue Roan: Brown:
Buckskin: Chestnut: Cremello: Dun: Gray: Grullo: 1
Palomino: Perlino: Red Dun: 4 Red Roan: Sorrel: 2 White:
Show Records: 3 Race Records: Breeders Trust:
* These records may or may not reflect any corrections made by the APHA office.
2003 Stallion No LUSCIOUS GOLD No Red Dun Solid GOLD WESTERN TB
2002 Gelding No LIMIT OF GOLD No Grullo Overo GOLD WESTERN TB
2001 Gelding No LITTLE DREAM OF WEST No Bay Overo GOLD WESTERN TB
2001 Mare No CHANTAS SMOKEY DREAM No Red Dun Solid CHANTS SMOKEY QUEEN QH
2000 Gelding No PRINCE LEGIONS LEO No Red Dun Overo PRINCE LEGIONS AMY QH
2000 Gelding No HOLLYS DUN BAR No Red Dun Solid MISS GINNIN HOLLY QH
2000 Mare No TOTALLY DREAMS No Sorrel Overo TOTALLY FOR THE WIN QH
1999 Gelding No DIXON OLENA Yes Sorrel Solid MISS GINNIN HOLLY QH
1999 Gelding No MAX SNOWCHRISTLE Yes Black Tobiano/Overo DIABLO DEELUX ACE PT
1998 Stallion No TOM PAINTBALL Yes Bay Tobiano/Overo COXS DIAMOND CREEK PT


Home | APHA | AjPHA | APHA World Show | APHA Paint Vegas | Paint Racing | Paint Horse Journal

FAQs • Questions? • APHA Online Support • Privacy Policy

© 2000-2007 American Paint Horse Association
P.O. Box 961023 • Fort Worth, Texas 76161-0023
(817) 834-APHA • Fax (817) 834-3152
 
Sv: MA Limited Dreams

Tittade på hans stam på allbreedpedigree.
Stämmer det att han är ren Quarter i sin stam? Att Limited Addition är en crop out av två quarterföräldrar? Att Painted Breeze Bar också är crop out från två quarterföräldrar?
Ingen som blivit paint har betäckts med paint utan quarter hela tiden.
Han skulle kunnat vara dubbelreggad! Och han har funnits hemma i Sverige hela tiden.
Hittade en bild:
http://www.westernportalen.dk/images/birgitte/quarterpony_mald.jpg
 
Sv: MA Limited Dreams

MA Limited Dreams är undan stoet Magnolia Lilly. Hon är paint.
Limited Addition lever inte längre men han finns med på ägarens hemsida, där även andra hästar i "Dannys" stam fínns.

www.magnoliapear.com
 
Sv: MA Limited Dreams

Hej,

Sant som du skriver Dwigth, "MLD" har Enbart Croupouts eller quarter i stammen.
Vi jobbar på med att få honom Dubbel-reggad!
 
Sv: MA Limited Dreams

KAN man få dubbelreggat så här i efterhand?

Hur många paint är egentligen rena quartrar? Är MLD inte lite "one of a kind" här hemma med sin färgteckning kontra att han är av rent quarterblod egentligen?
Tänker på andra quarter-overohingstar som inte alls är så mycket (heter det frame eller loud) overo. Är han sorrel eller dun overo?
 
Sv: MA Limited Dreams

Hej,
Jo "MLD" är rätt speciell både i stam och färg.
Han är Red Dun /Frame Overo/Loud Colored. Han lämnar ca 80% färg på Enfärgade ston.
Riden och körd som unghäst fick han "gå i skogen!" Dvs lunna och dra hem timmer från avverkningsplatserna.
Han är fullt frisk inga skador eller förslitningar, stora bra fötter, går fortfarande barfota! Och har aldrig behövt skor.
Har medfödd ko-känsla som han mestadels nedärver till sina ungar.

Det är lite pyssligt med hans Dubbelregistrering, då det krävs DNA från föräldrar(Pappa död) och morfar(Mason Dixon)
Men mr Mancuso på Magnolia Pear Ranch skall göra sitt bästa. Går tydligen att testa syskon för att verifiera stam på döda pappan
 
Sv: MA Limited Dreams

Jag gillar MLD! Håller tummarna att det lyckas:banana:. Håll farbrorn frisk för han kan få MYYYYCKET att göra som dubbelreggad.

En granne har avkomma, Merlin Dreams som är en treårig hingst- pappa upp i dagen. Tror han kommer användas inom welsh partbred avel (mamma är welsh).
 
Sv: MA Limited Dreams

Jag provred ett sto för
1 1/2 år sedan. Hon hette Denise Dreams kallad DeDe undan Ninja II och efter Ma limited Dreams och måste nog vara 6 år nu?. Var 144 i mkh om jag inte mins fel. hur go som hellst men jag tvekade då pga solexem vilket jag ångrar. Jag har tänkt på denna häst dagligen sedan dess och ångrar mej djupt att jag inte köpte henne.

Det är en ung och mycket ambitiös och duktig tjej som köpte Dede. Jag har haft en del med dem att göra och det är en helt underbar häst och en ung ryttare med enormt mycket känsla för häst, så talangfull.

Så ja... du gör nog rätt i att ångra dig... Men jag kan trösta dig med att Dede har hittat en bra människa och har det jättebra och utvecklas fint. Dede är en mycket vacker häst, med fina gångarter och ett härligt psyke.
 
Sv: MA Limited Dreams

Jag provred ett sto för
1 1/2 år sedan. Hon hette Denise Dreams kallad DeDe undan Ninja II och efter Ma limited Dreams och måste nog vara 6 år nu?. Var 144 i mkh om jag inte mins fel. hur go som hellst men jag tvekade då pga solexem vilket jag ångrar. Jag har tänkt på denna häst dagligen sedan dess och ångrar mej djupt att jag inte köpte henne.

Jag vet vart hon finns nu.....:D
 
Sv: MA Limited Dreams

Det är en ung och mycket ambitiös och duktig tjej som köpte Dede. Jag har haft en del med dem att göra och det är en helt underbar häst och en ung ryttare med enormt mycket känsla för häst, så talangfull.

Så ja... du gör nog rätt i att ångra dig... Men jag kan trösta dig med att Dede har hittat en bra människa och har det jättebra och utvecklas fint. Dede är en mycket vacker häst, med fina gångarter och ett härligt psyke.

Vad skönt att hon har fått det bra, det var verkligen lättat att höra!:) Hon verkade vara en sådan underbar häst!:love:
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 510
Senast: Lea88
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 535
Senast: Roheryn
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 632
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 328
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp