Bukefalos 28 år!

Märkesutrustning till barn?

Ja det enda man som utomstående vuxen kan göra är att inte själv hetsa kring detta. Vara en god förebild. Om man nu tycker att det är en sak som stör en.
 
Är förvånad över hur ok alla här är med den hysteriska märkeshetsen det är bland barn. Det handlar faktiskt inte "bara" om att föräldrarna köper märkesvaror för att de har råd. Ungarna KRÄVER det för annars är de ute och kan inte visa upp sig på sociala medier osv. Det är otroligt viktigt för ungarna att passa in och då krävs det ett PS-träns och Animokavaj. Ridsporten Är inte unik i avseendet heller, finns precis samma strukturer i andra idrotter och ffa i skolan.

Fast jag ser ingen som säger att hen är ok med det?
Jag tycker inte alls om det när det är märkeshets, varken bland barn eller vuxna. Och jag gör vad jag kan för att motarbeta det också.
Men det ser jag som en helt annan diskussion än den här tråden, som jag mest uppfattar som gnäll mot de föräldrar som har råd och lust att köpa dyra prylar till sina barn och ponnyer. Vill man diskutera problematiken med märkeshets inbillar jag mig en annan ingång än den här trådstarten.
 
1. Var medveten om och utgå ifrån att dyra/fina prylar inte gör er till ett mer framgångsrikt ekipage.
2. Köp precis vilka prylar du vill, spendera precis så mycket pengar du vill och kan.

Simple as that :grin:

/ märkes- och prylnörden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp