Mage och "symptom" runt v 16?

S

secret smurf

Hej hopp!

Jag är - förhoppningsvis- gravid i 16:e veckan. Var på inskrivning för 2 v sedan, alltså v 14 (ganska sent, men förstod inte att jag var gravid förrän v 10:angel:). Då verkade allt bra, o vi fick höra det lilla hjärtat slå. Inget konstigt har hänt sedan dess, och jag har inte måttdåligt alls under grav hittills. Nu är jag heller inte riktigt lika trött som i början. Har egentligen inga större symptom alls. Magen har kanske vuxit lite - jag kan inte ha mina tightaste ridbrallor längre, och något par jeans känns "sådär", men in övrigt som vanligt. Hur mycket hade hänt med er andra ungefär den här tiden?

Ska på UL i v 19. Är inte det väldigt sent? OM man målar fan på väggen riktigt, och upptäcker att fostret är riktigt gravt skadat (en del sådant kan ju upptäckas viavanligt UL) är det bara att beska med då, och bereda sig på att föda ett kraftigt skadat barn, för abort SÅ sent är väl en omöjlighet även i dessa fall? Borde man ringa och tjata sig till en tidigare tid?

Tack för svar på förhand för svar :)!
 
Sv: Mage och "symptom" runt v 16?

Jag hade UL senare än så. Jag märkte knappt alls att jag var gravid innan UL:et
 
Sv: Mage och "symptom" runt v 16?

Vecka 19 är precis då man brukar göra ul och man får göra abort till v 22 tror jag det är ifall ul visar att fostret är så pass skadat att man vill det.

Jag tror du befinner dig i "läskiga perioden", när man ofta inte känner sig gravid alls utan ofta tvivlar och tror att man inbillat sig! Det kommer kännas verkligare efter ul och sen växer snart magen!

Relax!;)
 
Sv: Mage och "symptom" runt v 16?

Tack båda två för svar :). Skönt att fler verkar vara "som jag", och att det verkar finnas "way out" om barnet har fler huvuden än ett, eller något:eek:...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
17 712
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Är gravid igen efter ett uteblivet missfall (MA)i vintras. Gick förra gången till RUL i v 20 utan att något visade på att nåt skulle...
Svar
12
· Visningar
2 073
Senast: pimy
·
Kropp & Själ Jag har redan kontakt med läkare och har gjort flertalet prover de senaste månaderna utan något precist svar på vad som kan vara fel...
Svar
4
· Visningar
1 273
Senast: Aliche
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 048
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp