Bukefalos 28 år!

Magnesium till hund

Sv: Magnesium till hund

Beror ju på vad den äter för foder o varför du anser att den måste få tillskott.
 
Sv: Magnesium till hund

Min hund är oerhört stressade utan anledning och många tror att hon har typ ADHD fast i en mild form. Fick tipset av en person som jobbar med ADHD barn att ge magnesium till henne för det lugnar ner hjärnans aktivitetsnivå. Vet tyvärr inte vem det va som tipsade mig så jag kan inte fråga henne, annars hade jag gjort det.
Det fodret hon får är carrier aktiv tror jag det heter (dom byter namn hela tiden på det)
 
Sv: Magnesium till hund

Någon som påstår att hundar kan ha ADHD borde inte ens få arbeta med barn som har det.
Skulle inte ta en sådan person på allvar för 5 öre.
 
Sv: Magnesium till hund

Det gör jag! Finns det på människor finns det på andra djur!
Dessutom är denna person långt ifrån ensam om att misstänka detta på min hund. Jag tippar på att det är ungefär 10-12 st nu helt oberoende av varandra och plats mycket kunniga personer som är inne på samma spår.
 
Sv: Magnesium till hund

En ja, någon av dom jobbar med problemhundar men de flesta är bara VÄLDIGT kunniga.
 
Sv: Magnesium till hund

Om den veterinären ordinerat magnesium, så borde denne också vara kapabel att tala om vilken dos du ska ge hunden kan jag tycka..
 
Sv: Magnesium till hund

Det gör jag! Finns det på människor finns det på andra djur!
Dessutom är denna person långt ifrån ensam om att misstänka detta på min hund. Jag tippar på att det är ungefär 10-12 st nu helt oberoende av varandra och plats mycket kunniga personer som är inne på samma spår.

Hur kommer det då sig att man trots ihärdig forskning inte hittat något som skulle kunna likna ADHD på hund? Säger som Gnist, om någon av dessa är veterinärer bör de har utbildning nog att kunna ordinera ut en rekommenderad dos.

Vad har dessa MYCKET kunniga människor för utbildning?
 
Sv: Magnesium till hund

*KL*
Utan att säga något vare sig för eller emot huruvida en hund kan ha ADHD läste jag en rätt intressant artikel om hundar och ADHD nyligen. Halkade in på ämnet eftersom jag just nu läser neuropsykiatri. Tyvärr är det en PDF-fil på 13 sidor men är man intresserad är det bara att PMa så skickar jag den.

Hur mycket neuropsykiatrisk utbildning veterinärer har vet jag ingenting om så jag uttalar mig inte kring möjligheten att diagnostisera ADHD i egenskap av veterinär.

Magnesium var visserligen dämpande på mitt sto men jag tror ingalunda att hon hade ADHD det var snarare hennes äggproduktion och brunster som var ett elände. Det är ju inget farligt preparat att ge på det viset. Kroppen tillgodogör sig det den behöver och resten passerar ut.

ADHD-barn ges ju i regel mediciner som innehåller betydligt mer spännande saker än bara magnesium...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Jag har precis hämtat ut Alvedon till hund som opererat bort en juvertumör. Den ordinerade dosen för oral suspension (24 mg/ml) är 0,5...
Svar
6
· Visningar
499
Senast: Philosophia
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
10 659
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
555
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp