Perfekt storlek på hund?

Nej, det börjar med att vara billigare. Sedan kommer man som småhundsägare att gravitera mot dyrare foder och långsamt minska gapet.

Ingen jag känner med en hund som väger mindre än 10 kg köper stora fodersäckar.
Oj vad olika det kan vara, de flesta jag känner köper största säcken om de hittat ett foder som passar hunden.
Jag köper alltid största säcken, vilket brukar vara typ 12 kg. Alla hundar äter dessutom olika mat. Försluter med jumboklämma och trycker ut luften ur påsen. Tycker säcken går år förvånansvärt snabbt jag 😄
Mina väger 6 och 7 kg.

Dessutom går det utmärkt att frysa torrfoder om man är orolig för hållbarheten.
 
Nej, det börjar med att vara billigare. Sedan kommer man som småhundsägare att gravitera mot dyrare foder och långsamt minska gapet.

Ingen jag känner med en hund som väger mindre än 10 kg köper stora fodersäckar.
Jag vet inte vad du räknar som stora fodersäckar, men jag köper 10 kilos säckar till mina som väger 6,5 (egentligen 7 på den ena just nu, men det låtsas vi inte om). Större går dessvärre inte då bitarna blir så pass stora att ena hunden som inte har så mycket tänder kvar tyvärr inte kan tugga bitarna. Hon behöver kunna svälja dem hela, annars går det liksom inte.

10 kilos säcken går åt rätt så fort, så hade det funnits större säck med samma storlek på bitarna så hade jag alla gånger köpt större. Men då har jag två småhundar.
 
Jag tycker att mina på runt 7 kg är idealiska. De är robusta nog att inte gå sänder så lätt och hänger med på allt. De följer gärna med när man rider ex. Men de är samtidigt små nog att ta under armen och gå iväg med om det behövs.

Jag köper också så stora säckar som möjligt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa I tisdags blev min hund attackerad oprovocerat av en annan hund där ägaren inte kunde kontrollera hunden. Min lilla kille på 7 kg hade...
Svar
10
· Visningar
1 736
Senast: Lillkin
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 669
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 366
Senast: AnneB
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 807
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp