Bukefalos 28 år!

Mål 2015 :)

macken

Trådstartare
Vad har ni för mål 2015? Både träningsmässigt och tävling :)

Jag köpte ju en ny häst för ett par månader sedan, så med honom ligger fokus på att vi får en fin teamkänsla i första hand :up: Men hade också tänkt att vi ska ut o rida lite 4-gång och tölt klasser ;)

Med Fylkir hade jag tänkt att vi skulle rida lite femgång och kanske satsa lite mer på stilpassen :bump: Nu har ju F blivit mer min sambos häst, men han vill inte tävla så seriöst, nån öltölt eller så bara :p

Och mitt främsta mål ( som tidigare år..:crazy::angel:) Att bli en bättre ryttare!!!:nailbiting::nailbiting:
 
Med Glódis är målet att tävla öppenklass, få rutin framför allt då hon inte tävlat så mycket för att sedan satsa mer mot ev. SM 2016. Hon ska bli starkare, snabbare och flottare :) och kanske börja med passen i slutet på sommaren.

Jódis köpte jag och red in i september. Hon ska fortsätta utbildas under vår/sommar, börja länga halsen mer (blir lätt kort och har en exteriör som arbetar mot henne) och sedan kanske det blir någon lättklass tävling till hösten. Kommer satsa mer med henne 2016 och 2017. Tror hon kan bli en riktigt bra fyrgångs-tölt häst!
 
Delta i 5-6 årings klassen på Islandshästens dag. Även komma ut på mer kurser och även andra tävlingar. :)
 
Jag vill lära mig rida till slut. Det vore ett bra mål för 2015. Kanske kan komma en bit på vägen i alla fall nu när jag har jobb och kommer ha råd att rida för tränare.
 
Tävlingsmål 2015 - Komma ut mer på tävlingsbanan i lättklasser tölt/fyrgång. Första målet är att rida över 5.0 i v5.

Träningsmålen är väl.. Att fortsätta jobba hårt på att lära mig rida min fina häst, ha kul tillsammans. :love:
 
Eftersom jag får mitt andra barn om ca 2 månader så har jag inget större mål med Laukur. Beror helt på när jag är redo att sätta igång igen och hur tiden räcker till. Men när jag börjar rida igen får vi sakta bygga upp oss båda igen, fortsätta träna bärighet som innan, rida någon träning och eventuellt starta vårt KM i september. Allt får gå i den takt det går helt enkelt. Kul ska vi ha ihop som alltid iallafall :)

Med Ljomi är målet att påbörja inridningen till vintern då han är 3,5 år :banana:
 
Snappe ska bli stark i sin kropp, bygga mera muskler och öka balansen i bärigheten. Därefter även försöka få balans i högre tempon än snigelfart :angel:
I februari och mars ska han åka på vintermästerskapen och i juli är det förhoppningsvis avelsbedömning på Strömsholm..
 
Vad har ni för mål 2015? Både träningsmässigt och tävling :)

Träningsmässigt ska vi fortsätta kämpa med den där :devil: tölten! Har hänt väldigt mycket senaste året, så har stora förhoppningar på nästa! :bump: Första biten blir att kämpa med tölten på uteritterna, numera funkar den ok (i väldigt långsamt tempo) på ridbanan men ute faller han gärna in i gamla vanor, kör fram underhalsen och blir travtaktig. Men sista ridturerna innan vintervilan (fick en månad nu) så började det hända saker även ute :) Sen ska vi även bygga styrka i galoppen så han orkar med den.

Tävlingsmässigt har vi ju haft ett mellanår med mycket arbete och träning, i år har jag tänkt att vi faktiskt ska bli tillräckligt bra för att våga visa oss på banorna ;) :eek: Hade dock inte tänkt mig så snabbt som det blev så det blir årsdebut redan den 10 januari! Men det är bara en liten inofficiell firmakeppni, som vi är med på bara för att det ingår i anmälningsavgiften till maskerad-gymkhanan efteråt :p :banana:
 
Jag har inga tävlingsmål alls, eftersom min häst blir 24 år gammal och jag har inga planer på tävlingar alls eftersom min "blivande" tävlingshäst såldes i höstas.

Träningsmål har vi däremot, och det främsta målet är att klara av att rida ut i skogen i minst 1 timme.. För er som inte vet så har jag skadat ryggen rejält, bland annat diskbråck + lite annat smått o gott så jag får rida men inte mycket. På juldagen red jag min första tur i skogen sedan i somras, och det var 20 min ungefär. Tidigare har jag mest skrittat 5-10 varv på stallbacken..

Så målet är att bygga upp mig igen, börja rida mer och framförallt att fortsätta rida för min fantastiska tränare!

För hästens del så är han riktigt fräsch och fin för sin ålder, och ska bara hållas igång. Alla fyra gångarter på plats, jättefin i hull och kondition (tack vare snälla stallkompisar som lånar honom) så nu ska vi bara hålla efter det! :)
 
Kunna göra en sån där cool uppsittning i farten från sidan när hästen går.
Tänk va coolt när man e ute i stallet så frågar nån "Ska vi dra ut nu?" då ba "javisst" så börjar hästen gå så slänger man över benet och ser sten cool ut.
Helst ska man ha på sig solglasögon:cool: För en äkta #Idon'tCare effekt.
 
Målet för 2015 för tävlingshästen är att fortsätta tävla femgång och få till passen ordentligt. Hoppas kunna kvala till GK sm i a-flokk, vore kul eftersom det går på hemmaplan:)

Målet ör 2015 för bebishästen är att ut och promenera med henne mer, börja öva lite nh så att hon förstår mina signaler osv. Annars får hon ett lugnt år till :)
 
Inga höga mål hemma hos oss, men sista året i skolan nu så 2016 kommer att se annorlunda ut hoppas jag.

2015 då...
Lära mig tömköra på ett bra sätt
Töltsätta lilla röda hästen
Få feghästen att gå framåt utan att stanna vartannat steg när vi rider ut själva
Fortsätta stärka Sokka så hon orkar jobba med sin kropp i fin form. Tösen ska få skor nästa gång hovslagen kommer, lyxartikel i stallet för tillfället. Om det går framåt lika fint som under hösten kan vi nog ta oss ut på en lättklass under året. Hade varit himla kul, men förutom tid så ekonomi inget starkt kort för tillfället så vi får väl se.

Sen har jag en femåring som behöver bli mer ridbar, hur jag nu ska hinna det. Honom vill ingen av medryttarna rida tyvärr, fast han är jättesnäll!
 
Mitt mål är att våga tävla för första gången utan att kräkas rakt ut eller darra så mkt att ngn barmhärtig får leda ut oss från banan.

Ett mål är också att stärka min nu 5 år gamla häst att hitta en bättre form i tölten. Hon orkar inte riktigt utan har huvudet högt upp. Men med träning och muskler kommer det.

Mitt mål är också att bli bättre på att sitta. Jag spänner mitt bäcken när jag ska tölta eller låser mig i innerskänkeln. Jag hatar att det blir så. Måste bli mer rörlig och bara spänna rätt muskler.
 
Precis som FengurLaugar så väntar jag mitt andra barn innebärandes att målen för 2015 är något blygsamma. Fokus kommer ligga på återuppbyggnad. En häst ska ridas in, det ska bli kul! Ser fram emot att följa andras framgångar här på forumet och att själv förhoppningsvis komma ut på tävlingsbanorna under 2016.
 
Vad har ni för mål 2015? Både träningsmässigt och tävling :)

Jag köpte ju en ny häst för ett par månader sedan, så med honom ligger fokus på att vi får en fin teamkänsla i första hand :up: Men hade också tänkt att vi ska ut o rida lite 4-gång och tölt klasser ;)

Med Fylkir hade jag tänkt att vi skulle rida lite femgång och kanske satsa lite mer på stilpassen :bump: Nu har ju F blivit mer min sambos häst, men han vill inte tävla så seriöst, nån öltölt eller så bara :p

Och mitt främsta mål ( som tidigare år..:crazy::angel:) Att bli en bättre ryttare!!!:nailbiting::nailbiting:

Hm efter att ha köpt släp, snart ny bil, maratonvagn och ny sele så skall det här ut och tävlas så man känner att man får lite valuta för pengarna:D
Så mitt mål för 2015 är följande
Vi skall träna för tränare 2ggr i månaden bli bättre på att svänga snäva svängar, hitta en jämn form.
Lite dressyr skall vi också satsa på så i skall ridas 2 dagar i veckan framöver även om jag tycker de är tråkigare än körning så behövs de för de är bra för körningen.

Huvudmålet är ju att vi ska komma ut och tävla maratonkörning och placera oss.
 
Vad har ni för mål 2015? Både träningsmässigt och tävling :)

Jag köpte ju en ny häst för ett par månader sedan, så med honom ligger fokus på att vi får en fin teamkänsla i första hand :up: Men hade också tänkt att vi ska ut o rida lite 4-gång och tölt klasser ;)

Med Fylkir hade jag tänkt att vi skulle rida lite femgång och kanske satsa lite mer på stilpassen :bump: Nu har ju F blivit mer min sambos häst, men han vill inte tävla så seriöst, nån öltölt eller så bara :p

Och mitt främsta mål ( som tidigare år..:crazy::angel:) Att bli en bättre ryttare!!!:nailbiting::nailbiting:
Främst få ner vikten. Både på mig och hästen :D vill att flajkis tappar MINST 50-70 kg.
Sedan fortsätta bättra på våra poäng :) frtätta med tränare och lokaltävlingar
 
Jag ska få barn men rider fortfarande varje dag. Är i v28 så snart blir det väl vila för hästen.

När jag kan uppta ridningen igen ska vi fortsätta jobba på överlinjen och liksidigheten, ett ständigt pågående arbete...Förhoppningsvis tävla vidare och få bättre poäng än tidigare, rekordet är i T8 5,3. Det övergripande målet är att få honom jämnare, mjukare och mer eftergiven. Kanske börja titta på passen, men det kan lika gärna vara aktuellt först 2016 :-).
 
  • Rá skall bli stark nog att kunna bära min sambo korta sträckor (framåt höstkanten har jag planerat). Och utbildas lite mer såklart.
  • Meyja skall bli ridbar ut på egen hand och kanske hinna sortera upp tölt från trav.
  • Kveikja skall bli grym på hästagility och tillsammans skall vi fortsätta träna för dressyrtränare och klättralängs den utbildningsstegen. Förhoppningsvis lyckas lära henne att lägga sig på kommando o kanske få mer ordning på försöken till piaff.
  • Snöggur förhoppningsvis säljas till sin goa medryttare när Rá är klar.
  • Andi, ja han får väl knata på i sin takt! Inga spattskov 2015 heller satsar vi på!
 
  • Assa: SM-kval i P1 så vi får rida alla tre passgrenar även i år.
  • Bylting; Lydnad och styrka i trav. Mål att prova tävla, avelsvisa i Juli förhoppningsvis (samband med SM), ev testa GK B-flokk
  • Lillan: Stärka trav och lösgöra, testa starta i passgrenar. (P2, PP1 och ev. även P3)
  • Hedinn: Fortsätta inridning. Kunna rida ut och rida på banan samt kunna kontrollera gångarter lite mer innan året är slut.
  • Andrá: Nyss fyllda fyra och ganska ohanterad, fokus att bli mer hanterad och insutten innan sommaren. Skapa förtroende med människor är prio 1
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 558
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 090
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 443
Senast: Lycan
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 886
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp