Bukefalos 28 år!

Måla på glas

Magiana

Trådstartare
Jag tänkte pynta min duschkabin med att måla lite mönster där och har införskaffat en färg som är lämplig för det. Idag tittade jag på burken och lyckades läsa texten på den trots att jag inte hade något förstoringsglas. Där stod bl.a. att man skulle låta färgen torka i 3 dygn.

Nu blev det plötsligt besvärligt. Jag kan ju inte låta bli att duscha i 3 dygn. Några tips på hur jag löser det? Någon slag fasttejpade distanser på glaset och en presenning över? Finns det enklare sätt?
 
Jag tänkte pynta min duschkabin med att måla lite mönster där och har införskaffat en färg som är lämplig för det. Idag tittade jag på burken och lyckades läsa texten på den trots att jag inte hade något förstoringsglas. Där stod bl.a. att man skulle låta färgen torka i 3 dygn.

Nu blev det plötsligt besvärligt. Jag kan ju inte låta bli att duscha i 3 dygn. Några tips på hur jag löser det? Någon slag fasttejpade distanser på glaset och en presenning över? Finns det enklare sätt?
Tvätta dig med svamp och balja utomhus?
 
Tvätta dig med svamp och balja utomhus?
Jag äger ingen balja och tycker det är för kallt ute nu för att jag skulle kunna tänka mig att klä av mig. Kanske får jag vänta till nästa sommar och hoppas det blir badväder så löser det sig på det sättet. Eller så kanske sommaren gör en come back så kan jag duscha med trädgårdsslangen. Jag får hoppas på det.
 
Låt bli att duscha, raggardusch i handfatet funkar!
Jag gör så när jag är till kontoret där jag inte har dusch, men då är jag aldrig borta mer än två dygn. Underlivet har jag dock inte möjlighet att tvätta. Och så är det ofta för varmt på kontoret så hela kroppen blir klibbig.

Jag duschar varje dag. Men du jobbar ju hemma, ingen behöver veta att du inte känner dig fräsch. I det här läget kan du väl göra ett undantag och tvätta dig ordentligt i stället?
Jo, men jag behöver handla ibland också. Är jag sunkig så vill jag inte ens handla mjölk. Och att vara smutsig påverkar mig negativt psykiskt. Inte ens när jag mådde som sämst i vintras slarvade jag med hygienen. Resten sket jag ju i för att jag inte orkade.
 
@Magiana Men ibland gör ju verkligheten att man får göra något man inte brukar? Det handlar om tre dagar.
Jo, jag vet. Samtidigt är det inte livsnödvändigt att måla. Det är lite schablonmålning jag tänkte sätta dit för att göra fint. Och jag kan fortfarande hoppas på varmt väder så jag kan spola av mig med trädgårdsslangen.
 
Jag gör så när jag är till kontoret där jag inte har dusch, men då är jag aldrig borta mer än två dygn. Underlivet har jag dock inte möjlighet att tvätta. Och så är det ofta för varmt på kontoret så hela kroppen blir klibbig.


Jo, men jag behöver handla ibland också. Är jag sunkig så vill jag inte ens handla mjölk. Och att vara smutsig påverkar mig negativt psykiskt. Inte ens när jag mådde som sämst i vintras slarvade jag med hygienen. Resten sket jag ju i för att jag inte orkade.
Tvättlapp och vatten när du sitter på toa! Försök se möjligheter istället för hinder! Om du inte vill handla oduschad, planera in det innan. Tre dagar är ingenting, kör!
 
Jag orkar inte duscha varje dag, har ett tungt fysiskt jobb.
Tvättar av skrev och armhålor i handfatet bara, funkar prima :)
 
Jag tänkte pynta min duschkabin med att måla lite mönster där och har införskaffat en färg som är lämplig för det. Idag tittade jag på burken och lyckades läsa texten på den trots att jag inte hade något förstoringsglas. Där stod bl.a. att man skulle låta färgen torka i 3 dygn.



Nu blev det plötsligt besvärligt. Jag kan ju inte låta bli att duscha i 3 dygn. Några tips på hur jag löser det? Någon slag fasttejpade distanser på glaset och en presenning över? Finns det enklare sätt?


Ska du måla på insidan av kabinen?
För på utsidan blir det väl inte blött? Eller du kanske har badrum som blir väldigt fuktigt efter dusch. :)
 
Jag orkar inte duscha varje dag, har ett tungt fysiskt jobb.
Tvättar av skrev och armhålor i handfatet bara, funkar prima :)
Hur i hela friden kan du tvätta skrevet i handfatet. Det känns ju rätt riskabelt att sätta sig där. Eller hur gör man rent tekniskt?Jag vill ju tvätta under rinnande vatten.

För övrigt så är jag hänvisad till att bara tvätta armhålorna när jag är på kontoret för där finns ingen dusch och jag tycker inte alls det funkar prima. Jag kan hålla svettlukt från armhålorna borta men känner mig ändå klibbig och äcklig på resten av kroppen. Ju längre tiden går desto obekvämare blir det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp