Måla stallet

Fast jag vill bo hos dig också! Vem vill ha en Mustang... :cautious:
Vi valde att bara bygga fyra boxar för att säkerställa att vi aldrig skaffar fler hästar än så. Behöver jag säga att det är fullt? :-) Annars hade du självklart varit välkommen!
 
Tycker många gråa färger är så kalla, eller ser cementiga ut. Jag föreslår i så fall duvblå. Brunt är klassiskt annars. Engelskt rött, typ mörkrött kan se sobert och klassiskt ut om man har lite mörka trädetaljer bland det vita.
 
Der är standard boxar med skjutdörrar och galler, inte en sådär fint utsmyckad lyxmodell som andra har i tråden. Därför tycker jag inte att grått blir snyggt hos mig eftersom grå färg skulle försvinna in i galler, beslag och resten av stålkarmarna.
Jag är jättetacksam för alla färgförslag! Vilken brun nyans skulle vara snyggast?
 
Vi har ljusgrå väggar och lite mörkare grå plastskivor upp till 120 i boxarna. Själva boxarna är av gröna plastplank. Det är jättelätt att hålla rent tack vare plasten, och känns ljust och fint. Taket är vitt.
Här en bild på vägg + plastskiva från när vi byggde - som synes är det väggarna riktigt ljust grå:
1441199_10202621821020342_79581784_n.jpg

Så här ser stallet ut från gången:
1463939_10202627410440074_1982803737_n.jpg
Var får man tag i plastskivorna?
 
Vi valde att bara bygga fyra boxar för att säkerställa att vi aldrig skaffar fler hästar än så. Behöver jag säga att det är fullt? :-) Annars hade du självklart varit välkommen!

Och jag kan bara ha 2 boxar, det är fint med begränsningar ibland
 
Såhär har vi det. Vitt hela vägen ner till muren :). Ibland ångrar jag att jag inte tog brunt. Men nä, det funkar fint med vitt oxå.
DSC_2618_zpsayq681zc.jpg

Och vitt även i övriga delen av stallet.
stall03_zpsxxvhpymw.jpg


OM jag skulle måla om med brunt nedtill, så skulle jag bara göra det i boxarna och låta resten vara vitt. Men tror att jag kommer lite lindrigare undan iom att vi har en hyfsat hög murad kant.
 
Och vi har helvitt med brunlaserade boxväggar och svarta stolpar :) Det var tidigare blått på väggarna men har provat att måla vitt nu, jag har ju lösdrift så det blir ju inte skit på väggarna på riktigt samma sätt. Hoppas jag :P
img_4241.jpg

Även taket och biten mellan taket och den vita muren ska bli vitt i framtiden.
 
Här är det vita väggar upptill och svarta nertill i boxarna. Övriga stallet är helvitt för att få känslan av att det är större än vad det är. Mindre stall, det är bara fyra boxar.
 
Nja nån kanske, men jag vet inte hur man lägger ut bilder:o

Ja det verkar lite krångligt att lägga upp bilder här. Men tack ändå :)

För att kunna lägga upp bilder här behöver de vara uppladdade på en annan sida, jag laddar upp mina på Photobucket. Därifrån kopierar man adressen och här klickar man på symbolen som ser ut som ett berg med en sol på. I rutan som kommer upp klistrar man in bildadressen :)
 
För att kunna lägga upp bilder här behöver de vara uppladdade på en annan sida, jag laddar upp mina på Photobucket. Därifrån kopierar man adressen och här klickar man på symbolen som ser ut som ett berg med en sol på. I rutan som kommer upp klistrar man in bildadressen :)
Vad är Photobucket?:o
 
Nu har jag beslutsångest....
Har bestämt mig för plastplank i fronterna. I ena boxen är där en delad ståldörr (uteboxdörr) m ruta upptill och grå plastplank nertill.

Jag hade tänkt roslagsmahogny på fronter och mellanvägg men det går ju inte om jag ska ha plastplank.

Alternativen är:
Ljusgrå plastplank och en grå-grön linoljefärg nertill på väggarna i boxarna. Det matchar fint med den befintliga dörren och det är samma färg vi ska ha på knutar och foder ute så det blir absolut snyggt, men kanske inte så praktiskt ur bajshänseende...

Alternativ 2:
Bruna plastplank i fronterna och roslagsmahogny på väggarna. Praktiskt men matchar inte den dörr jag redan har....

Velar....
 
Nu har jag beslutsångest....
Har bestämt mig för plastplank i fronterna. I ena boxen är där en delad ståldörr (uteboxdörr) m ruta upptill och grå plastplank nertill.

Jag hade tänkt roslagsmahogny på fronter och mellanvägg men det går ju inte om jag ska ha plastplank.

Alternativen är:
Ljusgrå plastplank och en grå-grön linoljefärg nertill på väggarna i boxarna. Det matchar fint med den befintliga dörren och det är samma färg vi ska ha på knutar och foder ute så det blir absolut snyggt, men kanske inte så praktiskt ur bajshänseende...

Alternativ 2:
Bruna plastplank i fronterna och roslagsmahogny på väggarna. Praktiskt men matchar inte den dörr jag redan har....

Velar....
Grå plastplank och grå plastskivor på väggen?
 
Det blir ljusgrå plastplank och så väljer jag nog en lite mörkare grå-grön-brun nyans till panel och mellanvägg.


 

Liknande trådar

L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 252
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag tycker att stallet utöver funktionella lösningar gärna får ha lite detaljer som är enbart snygga också. Hästlivet är ju ganska grovt...
Svar
5
· Visningar
3 342
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Alltså..... boxarna ska upp i helgen.... och jag har ännu inte kunnat bestämma mig för vad för sorts material jag ska ha i stallet :eek...
Svar
5
· Visningar
1 335
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 449
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp