Måla stallet!

Sv: Måla stallet!

Här kommer bild!

Stall008.jpg
 
Sv: Måla stallet!

Jättefint!:love:
Vad för grus & hur mycket blandar du i färgen? Funkar det?
Såg jag rätt på fönstergallren, var det öppningsbara v:n?
Var har du köpt dem?
 
Sv: Måla stallet!

Kul att ni tycker det ser fint ut :)

Hela stallet, även färgen (och gruset till) och fönstergallerna, är köpta i samma "paket" från Bruksstallet. Färgen är deras egen specialblandning. Jag kommer inte ihåg hur mycket grus som skulle i, tyvärr, eller vilken typ av grus det var (bara att det var väldigt finkornigt).
Det stäämer att det är öppningabara V:n i gallerna, man hakar av hela den biten med ett enkelt handgrepp.
 
Sv: Måla stallet!

bonde skrev:
Vad för grus & hur mycket blandar du i färgen? Funkar det?

Första året fungerade det bra = inga bitmärken överhuvudtaget! Men den här vintern har de varit på träet på ett par ställen, så jag ska måla över med ny färg-grusblandning nu i sommar (dvs om jag hittar hinken med gruset i röran i mitt förråd :crazy: ).
 

Liknande trådar

Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
591
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 804
Senast: ameo
·
Gnägg Kanske alldeles för tidigt att fråga...🙈 Men ändå, hur brukar ni julpynta i stallet? Nu när vi har en egen ponny kan vi ju fixa som vi...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: skogaliten
·
Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
579
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp