Bukefalos 28 år!

Måla stallet!

Sv: Måla stallet!

Här kommer bild!

Stall008.jpg
 
Sv: Måla stallet!

Jättefint!:love:
Vad för grus & hur mycket blandar du i färgen? Funkar det?
Såg jag rätt på fönstergallren, var det öppningsbara v:n?
Var har du köpt dem?
 
Sv: Måla stallet!

Kul att ni tycker det ser fint ut :)

Hela stallet, även färgen (och gruset till) och fönstergallerna, är köpta i samma "paket" från Bruksstallet. Färgen är deras egen specialblandning. Jag kommer inte ihåg hur mycket grus som skulle i, tyvärr, eller vilken typ av grus det var (bara att det var väldigt finkornigt).
Det stäämer att det är öppningabara V:n i gallerna, man hakar av hela den biten med ett enkelt handgrepp.
 
Sv: Måla stallet!

bonde skrev:
Vad för grus & hur mycket blandar du i färgen? Funkar det?

Första året fungerade det bra = inga bitmärken överhuvudtaget! Men den här vintern har de varit på träet på ett par ställen, så jag ska måla över med ny färg-grusblandning nu i sommar (dvs om jag hittar hinken med gruset i röran i mitt förråd :crazy: ).
 

Liknande trådar

Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
611
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
948
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 034
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp