Målarböcker för vuxna

npntNo1.jpg
PEWHwPx.jpg

:p

Vilka gulliga figurer!!
 
Jag har köpt Johannas julbok och jag älskar den. Älskar alla hennes böcker men den här :love:
Dessutom är pappret fantastiskt och jag kan använda alla pennor utan att det går igenom, även de som blöder extremt vanligtvis.
Första bilden
15275658_250632325354986_164159018762240000_n.jpg


Den här från förtrollade skogen höll jag på med när julboken trillade ner i brevlådan men nu får den vänta till efter jul
dsc_3815_5848a2df2a6b22590c2bfad5.jpg
 
Ni får ursäkta om jag spammar tråden men detta e farligt roligt :D:o

IMG_3700_zpsxemppycs.jpg
Det är roligt! Väldigt roligt. Tyvärr så känner jag att jag inte har tid och har dessutom tyvärr fått ont i händerna så jag kan inte alls göra lika mycket som jag vill. Kan bara sitta små korta stunder samt att pennorna måste gömmas för den blivande tvååringen :cautious:
 
Det är roligt! Väldigt roligt. Tyvärr så känner jag att jag inte har tid och har dessutom tyvärr fått ont i händerna så jag kan inte alls göra lika mycket som jag vill. Kan bara sitta små korta stunder samt att pennorna måste gömmas för den blivande tvååringen :cautious:

Ont i händerna?! Hur? Kan ett besök på hjälpmedelssida vara till gagn för dig? Jag skickar PM om idé.
 
Min första "orealistiska" häst ;) Blev ganska nöjd med själva hästen sedan tappade jag fantasin till ramen och körde bara på samma färgskala :p. Bakgrunden är gjord med torrpastell, hade inte så mycket tålamod med den heller...

2 olika ljus:

DSC_1554%202_zpsvxfg3xk9.jpg

DSC_1555%202_zpsbuk3hfk5.jpg
Grymt fin!!! Jag gillar att allt har en metallkänsla över sig, både hästen, fjädrarna och fjärilarna!
 
Min första "orealistiska" häst ;) Blev ganska nöjd med själva hästen sedan tappade jag fantasin till ramen och körde bara på samma färgskala :p. Bakgrunden är gjord med torrpastell, hade inte så mycket tålamod med den heller...

2 olika ljus:

DSC_1554%202_zpsvxfg3xk9.jpg

DSC_1555%202_zpsbuk3hfk5.jpg
Förresten, du kanske har skrivit det tidigare, men vad har du använt för pennor? :)
 
Förresten, du kanske har skrivit det tidigare, men vad har du använt för pennor? :)

Det har jag nog inte, till den bilden är det nog bara metallic-träpennor jag använt (förutom torrpastell på bakgrunden)! Det är ett set med pennor jag köpte på en marknad för en massa år sedan. "Grafix stationery collection" står det på dem.
 
Jag bombar lite nu när jag för en gång skull har tid att ta fram pennorna :p

Här är hästen gjord med mina Derwent Drawing, älskar att de täcker så bra och går att blanda/lagra ovanpå varandra om man har rätt teknik. Går nästan att få till lite "oljemålning"-känsla :). Bakgrunden även på denna gjord med torrpastell och utsmetad med en bomullstops. Jättebra om man vill ha en jämn inte så skarp färg (är dock lite mer färg än vad det ser ut som på bilderna...)!

DSC_0016_zpsilrrroy7.jpg

DSC_0018_zpstam6q5bz.jpg
 
Jag bombar lite nu när jag för en gång skull har tid att ta fram pennorna :p

Här är hästen gjord med mina Derwent Drawing, älskar att de täcker så bra och går att blanda/lagra ovanpå varandra om man har rätt teknik. Går nästan att få till lite "oljemålning"-känsla :). Bakgrunden även på denna gjord med torrpastell och utsmetad med en bomullstops. Jättebra om man vill ha en jämn inte så skarp färg (är dock lite mer färg än vad det ser ut som på bilderna...)!

DSC_0016_zpsilrrroy7.jpg

DSC_0018_zpstam6q5bz.jpg
:love:
 

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 151
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 970
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp