Målarböcker för vuxna

7553DE44-4F26-4460-A6CF-DF4F26AF5324.jpg

Tänker antagligen färgjustera kronan men annars är jag mycket nöjd.
 
Har suttit flera gånger nu och "Lagt i varukorgen" pennor mm... Jag fyller ju snart år, visst måste man få köpa present till sig själv då? :angel:

Isåfall blir det hela setet med 24 stycken Derwent Drawing (naturfärger, har 6 st sedan tidigare https://accoblobstorageus.blob.core.windows.net/literature/dc867a10-6bdf-4ce0-adfa-51a3122558f1.pdf ), lite blender/burnisher pennor, suddpenna, lite bättre pennvässare (har bara en jättedålig nu så går typ inte att få till ordentlig spets) och en vit penna som går att lägga ovanpå...
 
Jag har köpt lite pennor från wish nu. Dels gelpennor, 60 st och sen vattenfärgspennor 24 pack :) Gelpennorna funkar bra men inte hunnit prova dom andra! Ett tips ifall nån mer är sugen på nått nytt, kolla på wish :)
 
Hur väljer ni färger? Ser ni innan ni börjar att så här kommer nog det se ut när det är klart eller improviserar ni?

64DF3608-FBAC-4C0F-AA89-228BA80150EC.jpg


Väljer ni färgtema? Detta ska gå i rosa/blått/regnbågen eller kör ni bara och det blir som det blir?

Jag tror jag analyserar för mycket :o
 
Hur väljer ni färger? Ser ni innan ni börjar att så här kommer nog det se ut när det är klart eller improviserar ni?

64DF3608-FBAC-4C0F-AA89-228BA80150EC.jpg


Väljer ni färgtema? Detta ska gå i rosa/blått/regnbågen eller kör ni bara och det blir som det blir?

Jag tror jag analyserar för mycket :o
Jag improviserar mycket :) nån gång har jag gjort "denna ska bara bli rosa/grön/blå osv" alltså måla en bild med en enda färg som tex rosa, i olika nyanser :) ibland tänker jag "nu vill jag inte ha gröna blad/gräs" och då väljer jag ju aktivt bort dom färgerna när jag målar dessa element :) Men, jag har ju mest orealistiska färger på allt :angel::rofl:
 
@Michellan95
Jag ger bilden en tid att "mogna i sinnet" (eeh..).
Sedan de färgerna jag tänker använda drar jag streck efter nyans på ett kladdpapper. Sorterar upp dem efter vilka färgskalor de har. Har egentligen lite för få pennor i olika nyanser för att jag ska bli helt nöjd.
 
@Michellan95
Jag ger bilden en tid att "mogna i sinnet" (eeh..).
Sedan de färgerna jag tänker använda drar jag streck efter nyans på ett kladdpapper. Sorterar upp dem efter vilka färgskalor de har. Har egentligen lite för få pennor i olika nyanser för att jag ska bli helt nöjd.

Tror du analyserar mer än mig :D
+ @Trott
Jag ser ju oftast en bild i huvudet när jag ser bilden hur färgerna ska vara. Jag har fortfarande svårt att gå "outside the box" och vill gärna gå den säkra vägen. Jag googlar gärna andras bilder eller om det är djur, bilder på det aktuella djuret.

Skulle vilja göra en riktig regnbågsbild där jag inte bryr mig om mönster utan bara att få till den flytande regnbågen över hela bilden. Men jag kommer aldrig till skott med det. För jag faller alltid tillbaka på det realistiska.
 
Tror du analyserar mer än mig :D
+ @Trott
Jag ser ju oftast en bild i huvudet när jag ser bilden hur färgerna ska vara. Jag har fortfarande svårt att gå "outside the box" och vill gärna gå den säkra vägen. Jag googlar gärna andras bilder eller om det är djur, bilder på det aktuella djuret.

Skulle vilja göra en riktig regnbågsbild där jag inte bryr mig om mönster utan bara att få till den flytande regnbågen över hela bilden. Men jag kommer aldrig till skott med det. För jag faller alltid tillbaka på det realistiska.
Kanske ska börja öva? Typ alla blommor i den här bilden ska ha olika färger, alltså att det vara ska finnas en gul, en röd en orange en turkos osv :) Och då välja en bild med massor av blommor. Då får du träna på att gå lite outside the box utan att det blir "överdrivet" :)
 
Tror du analyserar mer än mig :D
+ @Trott
Jag ser ju oftast en bild i huvudet när jag ser bilden hur färgerna ska vara. Jag har fortfarande svårt att gå "outside the box" och vill gärna gå den säkra vägen. Jag googlar gärna andras bilder eller om det är djur, bilder på det aktuella djuret.

Skulle vilja göra en riktig regnbågsbild där jag inte bryr mig om mönster utan bara att få till den flytande regnbågen över hela bilden. Men jag kommer aldrig till skott med det. För jag faller alltid tillbaka på det realistiska.
Jag brukar även provblanda de olika pennorna så att jag vet vad jag får fram för nyanser. Tycker det underlättar och gör att jag inte fastnar lika lätt. :)
 
Kanske ska börja öva? Typ alla blommor i den här bilden ska ha olika färger, alltså att det vara ska finnas en gul, en röd en orange en turkos osv :) Och då välja en bild med massor av blommor. Då får du träna på att gå lite outside the box utan att det blir "överdrivet" :)
Måste nog öva på ett träd :D ;) blommor har jag inga problem att måla i fantasifärger.
Du och jag har ju skrivit om det förr. Jag tycker det är så fint men jag kommer mig inte för det.
 
Jag brukar även provblanda de olika pennorna så att jag vet vad jag får fram för nyanser. Tycker det underlättar och gör att jag inte fastnar lika lätt. :)

Jag provblandar inte lika mycket längre. Jag har haft mina pennor så länge att jag vet hur de ter sig tillsammans. Ganska skönt men ibland sitter jag och målar färgerna tillsammans som den väldigt diskreta himlen på hästbilden högre upp i tråden.
 

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 151
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 963
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp