Bukefalos 28 år!

mammalediga och har hästar på inakordering

Status
Stängd för vidare inlägg.

lovehorses

Trådstartare
Jag har lite funderingar om jag gör för mycket jobb....

Jag har mina hästar i ett litet hyr stall, det är tre hästar som står inne = tre boxar att mocka.
Jag är mammaledig med ett barn på 5 månader.

Jag har gjort så nu (de dagar jag orkar) att jag mockar alla boxar och fixar rätt så mycket klart till kvällen. Jag tycker ju att jag går ju ändå hemma, kan ju vara skönt att komma ut lite, jag är inte en sån som går på promenader med sonen. Har alldrig varit en "promenadare". Kan ju mocka medans lillkillen sover.
De andra två jobbar eller går i skola.

Gör jag för mycket? är det fler som gör så?
är lite fundersam...
 
Sv: mammalediga och har hästar på inakordering

Vaddå för mycket jobb??
Vill du vara snäll och hjälpa de andra, för det var fler som ägde hästarna eller (?), så är det ju upp till dig!
De blir väl bara tacksamma hoppas jag :) !

Bara för att man är mammaledig behöver man ju inte sitta på sofflocket och pilla på bebis hela dagarna ;) , vill du mocka så mockar du ju :banana: !
 
Sv: mammalediga och har hästar på inakordering

När elin var liten gick jag ibland till grannstallet och mockade bara för att det var så skönt att få göra något, sen hade det stallet även fördelen att de som hade det jobbade där så det fanns någon att prata med...

Gör så mycket du känner för själv!!
 
Sv: mammalediga och har hästar på inakordering

Mitt tips: mocka och gör så mycket du bara hinner och orkar med nu medans du har möjlighet... Sen kommer andra tider när DU behöver hjälp med din häst, då är det nog skönt att ha "innestående" jobb så att säga. När man har jobb och småbarn så är det inte alla gånger möjligt att ta hand om sin häst, sjuka barn t.ex. kan man inte ta med sig till stallet. Jag hade haft svårt att ha kvar hästen utan min syster som stallkompis!
 
Sv: mammalediga och har hästar på inakordering

Tack för alla svar! :)
Man börjar bara fundera. Ja jag tycker det är roligt att mocka. Jag är inte som alla andra... :D :o
Som tgd skrev att man har det innestående om det skulle hända något.
Jag tror nog att de är tacksamma.
Jag har iallfall inte fått någon utskällning för det. :p
 
Sv: mammalediga och har hästar på inakordering

Se det som gratis styrketräning. Men se till att de andra inte tar det för givet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 326
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 251
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 791
Senast: MML
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 519
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp