Bukefalos 28 år!

L

Lizzan

jag visste inte riktigt i villket forum jag ska sätta den här tråden men kör till!

Jag är fodervärd på en islänning och han går ute i en regält stor hage. Och den delen där man går in i hagen, där samlas allt vatten, menblir jätte smuttsig och lerig, leran når mycket över hovarna och hästarna sjunker ner och usch ja...Hur ska man få bort vattnet? Det är ett dike ca 1m från hagens stängsel på ett ställe, ska va kanske leda ut det där? Behöver största möjliga hjälp!
p.s min mamma blr nämligen inte glad när jag kommer hem men skyhög lera på mig.
 
Hej!

Det bästa är om man kan lösa problemet en gång för alla genom att gräva ut runt ingången till hagen och lägga ner dräneringsrör och grus. Men det kräver ju att man har någon vuxen som fixar det. Tyvärr brukar det vara nästan omöljigt att fixa så djup gegga på något annat sätt.

Annars är ett tips att du önskar dig ett par rejäla gummistövlar att ha när du tar in hästen, så kan du ju spola av stövlarna innan du går hem.
 

Liknande trådar

I
Hästvård Hjälp fort. Jag undrar i fall man kan ha benlindor, på sin häst i hagen. För att undvika, leriga,smuttsiga ben, så mycket som de går...
Svar
9
· Visningar
1 934
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 110
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp