Bukefalos 28 år!

Maskat sjukintyg?

Seaside

Trådstartare
Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min arbetsgivare ska läsa, dels för att det inte angår dem och dels för att det kan misstolkas så som det är formulerat. Jag måste lämna in den delen av sjukintyget för det står på samma sida hur mycket min arbetsförmåga är nedsatt och hur länge. Kan jag måla över de två aktuella raderna med tippex innan jag lämnar dem till chefen eller måste jag be läkaren om ett reviderat intyg? Min läkare jobbar bara varannan vecka så hon är lite svår att nå, och jag vet inte ens om hon kan tänka sig att ta bort den här raden.
 
Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min arbetsgivare ska läsa, dels för att det inte angår dem och dels för att det kan misstolkas så som det är formulerat. Jag måste lämna in den delen av sjukintyget för det står på samma sida hur mycket min arbetsförmåga är nedsatt och hur länge. Kan jag måla över de två aktuella raderna med tippex innan jag lämnar dem till chefen eller måste jag be läkaren om ett reviderat intyg? Min läkare jobbar bara varannan vecka så hon är lite svår att nå, och jag vet inte ens om hon kan tänka sig att ta bort den här raden.
Sida 2 ska räcka att lämna in, eller har läkaren skrivit saker på den också? Där är det mest bara kryssrutor.
 
Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min arbetsgivare ska läsa, dels för att det inte angår dem och dels för att det kan misstolkas så som det är formulerat. Jag måste lämna in den delen av sjukintyget för det står på samma sida hur mycket min arbetsförmåga är nedsatt och hur länge. Kan jag måla över de två aktuella raderna med tippex innan jag lämnar dem till chefen eller måste jag be läkaren om ett reviderat intyg? Min läkare jobbar bara varannan vecka så hon är lite svår att nå, och jag vet inte ens om hon kan tänka sig att ta bort den här raden.
Bäst är att fråga chefen om du kan dölja just de raderna. Skulle dock först använda tippex och sen ta en kopia, då finns det ingen möjlighet att se vad som finns under 😊. Borde inte vara några problem, förut fanns en maskeringsfunktion direkt i Mina Intyg
 
Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min arbetsgivare ska läsa, dels för att det inte angår dem och dels för att det kan misstolkas så som det är formulerat. Jag måste lämna in den delen av sjukintyget för det står på samma sida hur mycket min arbetsförmåga är nedsatt och hur länge. Kan jag måla över de två aktuella raderna med tippex innan jag lämnar dem till chefen eller måste jag be läkaren om ett reviderat intyg? Min läkare jobbar bara varannan vecka så hon är lite svår att nå, och jag vet inte ens om hon kan tänka sig att ta bort den här raden.
Du kan måla över raderna.
 
Sida 2 ska räcka att lämna in, eller har läkaren skrivit saker på den också? Där är det mest bara kryssrutor.
Jag har läst det på många ställen men det måste gälla en annan mall för intyg. Jag har diagnoserna på första sidan, men det är inte dem jag vill mörka. Tyvärr står sjukskrivningsgrad och hur länge jag är sjukskriven på samma sida som det jag vill maska, så det funkar tyvärr inte att utelämna den sidan.
 
Man kan få en avskalad version av intyget, gjorde det en gång på jobbet men minns inte riktigt hur 🙈 Ring dit du har fått det ifrån och kolla 😊
 

Liknande trådar

Skola & Jobb hej buke. skulle gärna få lite inputs hur hantera en situation.. sen 1,5-2 år tillbaks är jag deltidssjukskriven från mitt jobb pga...
Svar
15
· Visningar
2 477
Senast: Cinzia
·
Skola & Jobb Nu behöver jag kunniga bukes hjälp! Jag har pratat med försäkringskassan med fick inte ut ett smack utav det, jag är inte heller med i...
Svar
7
· Visningar
1 425
Senast: Vallmo
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig, jag befinner mig i en rejäl nedförsbacke när det kommer till jobb, hälsa och...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp