Bukefalos 28 år!

Måste byta bredbandsleverantör, men till vad?

Aliche

Trådstartare
Jag är så himla trött på ComHem bredband och deras ständiga avbrott och ojämna hastigheter. Nu tänker jag byta men vet inte till vad, har IP Only fiber indraget i lägenheten om det gör någon skillnad, bor också i Sthlm. Vad har ni och är ni nöjda med det? Kollar mest streamingtjänster som Netfllix och HBO så vill ha något som funkar med det.

Hjälp mig :)
 
Jag är så himla trött på ComHem bredband och deras ständiga avbrott och ojämna hastigheter. Nu tänker jag byta men vet inte till vad, har IP Only fiber indraget i lägenheten om det gör någon skillnad, bor också i Sthlm. Vad har ni och är ni nöjda med det? Kollar mest streamingtjänster som Netfllix och HBO så vill ha något som funkar med det.

Hjälp mig :)
Frågan är väl om det är fiberägaren som driftar nätet, eller ComHem som ansvarar för störningarna?

Om det är fibern som krånglar så har Comhem inte så mycket med det att göra. Då är det IP Only du ska skälla på.
Det kan också vara din reuter?

Vad säger ComHem när du anmäler?
 
Frågan är väl om det är fiberägaren som driftar nätet, eller ComHem som ansvarar för störningarna?

Om det är fibern som krånglar så har Comhem inte så mycket med det att göra. Då är det IP Only du ska skälla på.
Det kan också vara din reuter?

Vad säger ComHem när du anmäler?
Fiberdelen är ny och problemen fanns redan innan så tror inte det är IP som är ansvariga. Routern är relativt ny och från ComHem, de säger bara (om man ens får tag i någon) att de inte kan se någon driftstörning men sen kommer det oftast helt magiskt upp en driftstörningsvarning på deras hemsida efter jag pratat med dom.. Flera i huset har samma problem med ComHem. Senast idag är wifit dött och de räknar inte vara tillbaka förrän tidigast om 2 dagar..
 
Fiberdelen är ny och problemen fanns redan innan så tror inte det är IP som är ansvariga. Routern är relativt ny och från ComHem, de säger bara (om man ens får tag i någon) att de inte kan se någon driftstörning men sen kommer det oftast helt magiskt upp en driftstörningsvarning på deras hemsida efter jag pratat med dom.. Flera i huset har samma problem med ComHem. Senast idag är wifit dött och de räknar inte vara tillbaka förrän tidigast om 2 dagar..
Wifit är dött? Vad betyder det?
 
När jag skulle skaffa mitt bredbandsabbonemang så googlade jag och kollade recensioner. Tillslut så valde jag ett företag som fått usla sådana men min bror har dem och tyckte det funkade bra. Troligen är det så att de som skriver något till största delen är de missnöjda som fått problem. För mig har företaget funkat utmärkt.
Bara en tanke att tänka om du ska byta. Mitt tips är att i första hand leta undersökningar gjorda för tex Råd och Rön.
 
När jag skulle skaffa mitt bredbandsabbonemang så googlade jag och kollade recensioner. Tillslut så valde jag ett företag som fått usla sådana men min bror har dem och tyckte det funkade bra. Troligen är det så att de som skriver något till största delen är de missnöjda som fått problem. För mig har företaget funkat utmärkt.
Bara en tanke att tänka om du ska byta. Mitt tips är att i första hand leta undersökningar gjorda för tex Råd och Rön.
Jag har kollat en massa på Trustpilot men som du säger så har de flesta företagen ganska usla omdömen men det är klart folk är väl mer benägna att skriva när de är missnöjda än nöjda :) Men bra tips med Råd och Rön, det ska jag kolla in
 
Inte specifikt riktat till dig nu TS, men en allmän uppfattning bland folk är att WiFi = Internet.
Och ja visst, så förenklat som det bara går så är det så.

Men det faktum att WiFi inte fungerar behöver inte betyda fel på Internet IN i bostaden.

TS, Får du Internetuppkoppling om du kopplar dator med kabel till router/vägguttag/fiberbox?
Det är det mest väsentliga i all felsökning tyvärr.

Hälsn. Teknisk support Com Hem.
 
Fiberdelen är ny och problemen fanns redan innan så tror inte det är IP som är ansvariga. Routern är relativt ny och från ComHem, de säger bara (om man ens får tag i någon) att de inte kan se någon driftstörning men sen kommer det oftast helt magiskt upp en driftstörningsvarning på deras hemsida efter jag pratat med dom.. Flera i huset har samma problem med ComHem. Senast idag är wifit dött och de räknar inte vara tillbaka förrän tidigast om 2 dagar..
OK. Då är det ComHem du ska skälla på.:)

Jag har också ComHem. Oförskämt billigt genom ett grupp avtal så jag tänker inte byta.
Men de ÄR irriterande. Speciellt när man ringer och de ber en starta om, kolla sladdar osv osv. Som om man vore komplett idiot.... När jag och samtliga grannar saknar nät är det inte sannolikt att vi alla ska ha fel på våra datorer.:banghead:

ComHem verkar ha föga genomtänkta rutiner och system. Kan du byta och hitta bra pris hos nån annan så byt.

Innan jag flyttade hit hade jag Bredbandsbolaget - nu Telenor - och var supernöjd. Speciellt med deras (då) utmärkta kundservice.
 
Det syns ibland i min lista av anslutningar men när man försöker ansluta så säger den nåt i stil med "ingen internetåtkomst" och det går inte att surfa.
Har du prövat att starta om den/stänga av och sätta på den igen? (routern)

Om det trådlösa ibland inte syns alls så låter det som om det är något knas med den på ett eller annat sätt för även om själva internetanslutningen in till dig krånglar så borde aldrig det trådlösa nätverket "försvinna".
 
OK. Då är det ComHem du ska skälla på.:)

Jag har också ComHem. Oförskämt billigt genom ett grupp avtal så jag tänker inte byta.
Men de ÄR irriterande. Speciellt när man ringer och de ber en starta om, kolla sladdar osv osv. Som om man vore komplett idiot.... När jag och samtliga grannar saknar nät är det inte sannolikt att vi alla ska ha fel på våra datorer.:banghead:

ComHem verkar ha föga genomtänkta rutiner och system. Kan du byta och hitta bra pris hos nån annan så byt.

Innan jag flyttade hit hade jag Bredbandsbolaget - nu Telenor - och var supernöjd. Speciellt med deras (då) utmärkta kundservice.
Jag börjar alltid med "och ja, jag har startat om routern flera gånger, laptopen, tvn, ugnen och diskmaskinen!" Ändå får man höra "men om du prövar att dra ur sladden ur routern?"
 
Har du prövat att starta om den/stänga av och sätta på den igen? (routern)

Om det trådlösa ibland inte syns alls så låter det som om det är något knas med den på ett eller annat sätt för även om själva internetanslutningen in till dig krånglar så borde aldrig det trådlösa nätverket "försvinna".
Som jag alltid säger till ComHem: ja har startat om routern, laptopen, tvn, diskmaskinen och ugnen.
 
Som jag alltid säger till ComHem: ja har startat om routern, laptopen, tvn, diskmaskinen och ugnen.
Ja men om det trådlösa nätverket ibland försvinner helt så låter det som att routern har problem. Sen kan uppkopplingen vara dålig också men du får nog följa @Bylund och prova att använda sladd direkt för att utesluta routern
 
Inte specifikt riktat till dig nu TS, men en allmän uppfattning bland folk är att WiFi = Internet.
Och ja visst, så förenklat som det bara går så är det så.

Men det faktum att WiFi inte fungerar behöver inte betyda fel på Internet IN i bostaden.

TS, Får du Internetuppkoppling om du kopplar dator med kabel till router/vägguttag/fiberbox?
Det är det mest väsentliga i all felsökning tyvärr.

Hälsn. Teknisk support Com Hem.
Nej eftersom jag inte ens har en kabel, när jag beställde abbonnemanget hos ComHem så sa jag specifikt att jag bara vill surfa trådlöst på laptop och telefon, dom sa att det är inga problem.
 
Ja men om det trådlösa nätverket ibland försvinner helt så låter det som att routern har problem. Sen kan uppkopplingen vara dålig också men du får nog följa @Bylund och prova att använda sladd direkt för att utesluta routern
Fast varje gång jag har haft problem så har ComHem tills lut kommit fram till att det är en driftstörning som omfattar fler än bara mig så det känns inte som problemet ligger hos mig. Det här enligt googlingar tydligen ett väldigt vanligt problem bland deras kunder.
 
Fast varje gång jag har haft problem så har ComHem tills lut kommit fram till att det är en driftstörning som omfattar fler än bara mig så det känns inte som problemet ligger hos mig. Det här enligt googlingar tydligen ett väldigt vanligt problem bland deras kunder.
Det beror ju på om driftstörningen ligger hos comhem eller hos fiberleverantören om det lönar sig att byta och oavsett vilket så verkar din router vara knas om det trådlösa försvinner ibland.
 
Det beror ju på om driftstörningen ligger hos comhem eller hos fiberleverantören om det lönar sig att byta och oavsett vilket så verkar din router vara knas om det trådlösa försvinner ibland.
Som jag svarade tidigare så har problemet funnits innan fiber drogs in i lägenheten
 
Jag backar upp påståendet om din WiFi-uppkoppling försvinner nu och då, så har du mer och andra problem än att Internet är borta.

Som jag svarade tidigare så har problemet funnits innan fiber drogs in i lägenheten
Och ComHem var leverantör också innan?
Hur accessades Internet då? ADSL? Mobilt bredband?
 

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 777
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 245
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 203
Senast: Och_Aye
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp