Bukefalos 28 år!

Måste byta bredbandsleverantör, men till vad?

Jag är så himla trött på ComHem bredband och deras ständiga avbrott och ojämna hastigheter. Nu tänker jag byta men vet inte till vad, har IP Only fiber indraget i lägenheten om det gör någon skillnad, bor också i Sthlm. Vad har ni och är ni nöjda med det? Kollar mest streamingtjänster som Netfllix och HBO så vill ha något som funkar med det.

Hjälp mig :)


Om det är wifi som krånglar på båda enheterna så kan det vara någon granne (grannar) som också kör Wifi och beroende vilken kanal (er) de kör på så kan det blir "fullt" i luften på den kanalen och kör du på samma med dina enheter så får enheten sända om datapaketet för att det inte kom fram helt förra sändningen. Då har man problem med hastigheten och att man inte hittar "Internet" Prova och se vad för kanaler som grannarna ligger på och se om du kan ändra om på enheten till någon kanal med mindre trafik på... Kan vara störning från t.ex en micro också eller annan utrustning.
 
Litet OT men... vad är det du beskriver här? Brev om abuse som du får av vilken anledning?
Och så borde man skicka ut bättre brev när det gäller abuse. Inte bara ett brev om att man försökt nå något man inte ska och en väldigt otydligt logg. Inga förslag på hur man ska lösa det liksom. Vi är ändå rätt techsavvy hemma men vi kliade oss i huvudet.
 
Litet OT men... vad är det du beskriver här? Brev om abuse som du får av vilken anledning?
Vi hade tydligen fått någon typ av virus på vår router och fick därmed brev från Telenor om detta. Vilket var superbt, om det inte vore för att det 1. Innehöll nada vettig info, 2. såg ut som ett fejk brev.


Den försökte koppla upp sig till något i Ukraina, rätt roligt faktiskt i efterhand.
 
Vi hade comhem i vår bostadsförening i massor med år, bytte till Telia för 2 år sedan.
Det var OFTA strul med ComHem. Jag använde mig dock då av att kolla deras hemsida för driftstörningar i området. 99% av tiden var det sådan det gällde, och hur irriterande i sak det än nu var, så var det ju ändå skönt att lätt kunna kolla detta, så slapp man krypa runt och hålla på och felsöka och starta om osv till all förbannelse för att felsöka utan då visste man att felet var centralt.

sen vi bytte till Telia har vi inte haft en enda driftstörning/avbrott.
 

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 585
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 243
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 192
Senast: Och_Aye
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 632
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp