Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Jag har varit till bm idag och jag blir så less på att jag förväntas tycka det är fantasiskt, otroligt och alldeles UNDERBART att vara på smällen... :mad:

Visst, det ÄR häftigt, men inte f*n blir jag alldeles lyrisk av att höra hjärtljud eller veta hur många cm större magen blivit, och att ha en bm som står och blickar ned på en med tårmild blick och säger "Visst är det FANTASTISKT" medan hon lyssnar på bebisens hjärta gör mig mest bara irriterad... :angel:

Jag anser det hela vara fullt naturligt och inget att hetsa upp sig över, men de flesta i min omgivning är helt upp i hejsan och verkar tycka att jag och sambon har åstadkommit mirakel... :smirk:

Den dagen bebisen är ute, är frisk och mår bra, DÅ kan vi börja snacka underverk osv, för visst kommer min unge att vara finare/bättre än alla andra :D , men fram tills dess önskar jag att omgivningen kunde lugna ner sig lite...

Jenny
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Ha ha, du skulle då inte passa på en såndär BABYSHOW-ihistoria. (se annan tråd)

Endel blir irriterade på omgivningen för att de INTE tycker att magen är ett mirakel andra vill vara ifred.
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Du verkar ha en sund och jordnära inställnig, tycker jag! :)
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Behöver inte vara det mest naturligaste... många får kämpa för att bli med barn och jag kan tänka mig att man då tänker lite annorlunda.

Själv är jag också gravid, för andra gången och tycker det är fantastiskt att få höra hjärtljuden då jag är en sådan pessimist och alltid tror det värsta... (har lite i bagaget) tar inte ut något i förskott.
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Hehe vi är nog lite lika... När jag väntade elin tyckte jag att hjärtljuden lät som ett fullt avlopp... Medans BM pratade om galloperande hästar på gröna ängar... Jag tänkte för mig själv att hon har då inte sett många hästar i sina dagar... Den här gången har hon vant sig vid min lite "kalla" inställning till magen och bara konstaterat att det låter bra, ja förutom när vi båda skrattar å ungskrället som tydligen inte gillar att bli lyssnad på och gör sitt bästa att kicka bort "äckelgrejen"...

Nu är jag i v41 och håller på att bli tokig varje gång någon ringer och frågar om jag känner något... För det första, hade jag ordentliga värkar så skulle jag inte svara i telefon, för det andra börjar jag känna något så hör jag av mig till de som jag vill ska veta och sen skulle jag "blåljuga" för övriga som råkar ringa... Jag talar om när det är klart sedan...

Och detta "vad mysigt det är att vara gravid" har jag ingen som helst anning om varifrån det kommer... Det är inga större problem men mysigt vette sjutton om jag skulle kalla det...
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Nä graviditeterna kan man gärna hoppa över. Havandeskapsförgiftning, bäckenuppluckring (kunde knappt gå), gick upp 30 kilo båda gångerna, stor och otymplig, illamående. :(
Nä listan kan göras lång så jag kan inte säga att det är mysigt att vara gravid, inget jag vill göra om alls. Tur att man får något för besväret.
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Usch! Det där lät jobbigt! :crazy: Egentligen vore det väl bra om ni framförde denna kritik mot bm till mottagningen? Även inom det yrket måste man väl förstå att folk är olika och att alla inte känner "åååååå, vi har skapat det stoooora miraklet" när magen växer. Risken är ju att en del inte reagerar som du utan faktiskt blir oroliga och känner sig som "onormala" just för att de inte är så otroligt fascinerade och tårögda av cmomfånget runt magen.
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Behöver inte vara det mest naturligaste... många får kämpa för att bli med barn och jag kan tänka mig att man då tänker lite annorlunda.

Jo, helt klart skulle jag nog känna annorlunda om jag kämpat i flera år för att bli med barn, men nu blev det ju på en "halvmiss", så särskilt svårt var det ju inte... :angel: :D

Själv är jag också gravid, för andra gången och tycker det är fantastiskt att få höra hjärtljuden då jag är en sådan pessimist och alltid tror det värsta... (har lite i bagaget) tar inte ut något i förskott.

Jag tror också ofta det värsta, och just därför ser jag ingen som helst anledning att börja jubla och tindra med ögonen NU.

Och appropå det där med ögonen... Fick höra häromdagen att "det syns på ögonen att du är gravid". Ursäkta, men vilken klyscha... Kanske ska börja gå runt med :cool: ...

Jenny
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Jösses vad ´skönt att se att det inte bara är jag som känner mig såhär... visst e jag fashinerad över magen och skrattar gott åt att se hela magen vända på sig... men jösses... kan ju inte påstå att jag går och njuter hela graviditeten... snarare tvärt om... jag känner mig tjock och ofräsch hur jag än gör... nu på sommaren känns det ju ännu värre för jag vill ju inte precis gå till stränder med massa folk på i bikini... nä tack... och där står folk och påpekar för en hur fin man är... Fin nä tack det skulle jag inte kalla mig själv just nu... allt är bara jobbigt ju... längtar såååå tills den lill* kommer ut...

Over and out - Zatan
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

:) Du skulle haft min förra bm, hos henne gick besöken på högst 10 minuter, hon mätte, kollade hjärtljuden snabbt och skrev och hoppsan hejsan så var man påväg ut igen :D , inget gulligt ulligull snuttisnutt hejsanhoppsan så mysigt med mage där inte :D .

Håller till viss del med dig dock, alltså sådana där babyshowers osv eller vad det heter, det tycker jag verkar lite löjligt, som du säger när barnet är UTE och det LEVER då kan de få fira barnet, och visst, det är självklart uppskattat om folk frågar hur man mår ibland osv
jag tycker att det är jättekul att jag är gravid, men jag tycker inte att det är helt FANTASTISKT hela tiden direkt :smirk: .
Men vissa blir ju helt saliga när de får höra att man är gravid, och då verkar det inte bara vara för att det ska komma en bebis framöver, utan för att det helt enkelt bara är helt fantastiskt underbart att man bara ska bli stor som en flodhäst och smidig som ett kylskåp och pressa ur sig en melon ;) :angel: !
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Mina graviditeter har bara varit ett enda j*vla stort lidande alla tre gångerna har varit pest.
Jag har definitivt inte inbjudit till något gulligull och gud nåde den som försökt kladda på magen där kan vi snacka käftsmäll!
För det första är min mage MIN och sen brukar man inte klämma på folk eller hur?
Men jag är en grinig kvinna...
Att fira något i förskott a´la Amerika har jag då aldrig gått med på, så dåligt som jag mått har det i princip varit fråga om överlevnad och tankar om hur det ska gå har funnits hela tiden.
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

mimmipigg skrev:
Jag har definitivt inte inbjudit till något gulligull och gud nåde den som försökt kladda på magen där kan vi snacka käftsmäll!

:mad:
Visst är det helt "fantastiskt" att magen blir allmän egendom bara för att den råkar innehålla ett foster!!!!! Jag känner precis igen mig. Människor som vanligtvis håller normal distans ska plötsligt gå över gränsen och klappa en på magen, le fånigt och fråga hur "den" mår! Fantastiskt!! Jag blir lika förvånad varje gång!
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Fast jag tror ju alltid det värsta innan jag kommer till bm så därför tycker jag det är fantastiskt att få höra hjärtljuden, sedan tar det väl bara någon dag tills pessimisten är tillbaka...

Om bm är överväldigad över din graviditet så var glad det finns tillräkligt många surmuppar och både bm och läkare som överhuvudtaget inte har i vården att göra... hellre en possitiv reaktion från en bm än en läkare/bm som behandlare en som något som katten släpat in... tro mig det är värre! har legat på gynakuten i fruktansvärda smärtor och blod som bara forsa och fått till svar om du kan gå hit har du inte här att göra...

Kan även trösta dig med att min bm älskar att överdriva saker och helst jaga upp mig då jag är lugn, som tex senast var det mitt hb som hon var förfärad över för det var nästan fara för barnets liv om det sjönk mer... det låg på 117.

Och när jag inte är lugn som tex över sammandragningar som gör ondare än de jag hade precis innan förlossningen så avfärdar hon saker och ting med en axelrykning, iofs fick jag läkartid men ändå.
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Pågår det någon slags tävling här, i hur cooool man är som gravid. Hur otrorligt trisst det är med all uppmärksamhet man får.
Jag tar åt mig av dom olika kommentarerna här, eftersom jag själv har två helt underbara barn..........och fick uppleva två helt fantastiska graviditeter, och blev så glad för all omtänksammhet och uppmärksammhet som jag då fick.
När någon i min bekantskapskrets eller släkt ska få barn.........blir jag lite så där lyrisk. Frågar hur dom mår, om det rör sig mycket där inne, sover mamman gott på natten osv. Ger stöd och uppmuntran om mamman mår dåligt eller är orolig. Jag visar min glädje med stora ord, att ett nytt barn ska födas, och gläds med dom snart blivande föräldrarna, eftrsom jag vet hur underbart det är med barn.

Jag anser det hela vara fullt naturligt och inget att hetsa upp sig över, men de flesta i min omgivning är helt upp i hejsan och verkar tycka att jag och sambon har åstadkommit mirakel...
Men vissa blir ju helt saliga när de får höra att man är gravid,

Jag har definitivt inte inbjudit till något gulligull och gud nåde den som försökt kladda på magen där kan vi snacka käftsmäll!

Människor som vanligtvis håller normal distans ska plötsligt gå över gränsen och klappa en på magen, le fånigt och fråga hur "den" mår! Fantastiskt!! Jag blir lika förvånad varje gång!
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Självklart pågår det ingen tävling, men alla människor är ju inte lagda åt det hållet att de gillar, eller ens uppskattar, gullande och extra omtanke för att de råkar vara gravida. Och gå runt och klappa gravida på magen? Jag förstår faktiskt inte varför man skulle vilja göra en sådan sak?
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

gulan skrev:
Pågår det någon slags tävling här, i hur cooool man är som gravid. Hur otrorligt trisst det är med all uppmärksamhet man får.
Jag tar åt mig av dom olika kommentarerna här, eftersom jag själv har två helt underbara barn..........och fick uppleva två helt fantastiska graviditeter, och blev så glad för all omtänksammhet och uppmärksammhet som jag då fick.
När någon i min bekantskapskrets eller släkt ska få barn.........blir jag lite så där lyrisk. Frågar hur dom mår, om det rör sig mycket där inne, sover mamman gott på natten osv. Ger stöd och uppmuntran om mamman mår dåligt eller är orolig. Jag visar min glädje med stora ord, att ett nytt barn ska födas, och gläds med dom snart blivande föräldrarna, eftrsom jag vet hur underbart det är med barn.

Jamen det är jättebra att du gillar den uppmärksamheten, men man måste väl få lov att vara och tycka annorlunda? Man känner sig ganska så ensam i sina funderingar när man inte är så hysteriskt lycklig som man "ska" vara och det är rätt så skönt att se att de finns flera som är som en själv...
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

men alla människor är ju inte lagda åt det hållet att de gillar, eller ens uppskattar, gullande
Jag får intycket att med "gullande" så menas det att man pratar bebispråk med mammorna, och det gillar nog ingen vuxen-ogravid som gravid.
Va synd.........Jag som trodde att alla gillade det.
Och gå runt och klappa gravida på magen? Jag förstår faktiskt inte varför man skulle vilja göra en sådan sak?
Jag som älskar att klappa magar med bebisar i..........Jag går inte runt och klappar magar till höger och vänster. (är väl bäst å säga)
gulan fd.gulla
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

Om man läser på "barnsider" och föräldrar tidningar så är det nästan enbart hur härligt det är och vilken underbar kontakt man kan få med sitt barn redan i magen och vilket otroligt mirakel det är att bli förälder... Och visst det är helt otroligt att det överhuvudtaget blir några barn när man tänker på allt som ska hända i rätt ordning men det orkar jag inte gå och vara lycklig över dagarna i ända...


Och när man träffar andra så får man hela tiden höra "Visst är det härligt att vara gravid" och "vad underbart att det ska komma en till" osv osv Jag orkar inte i längden...
 
Sv: Måste det vara så j*vla GULLIGT hela tiden

När man blir gravid för tredje gången och dagen efter att man "busat med skruven" känner av illamåendet som man av erfarenhet vet kommer att hålla i sig i nio månader framåt.
Då kan då åtminstone jag hålla mig för skratt, och skulle nån säga underbart i min närhet vette tusan om jag inte skulle spotta på den personen.
Det är enbart för att jag vetat vad resultatet blir som det blivit mer än en bebis i denna familj.
Underbart att vara gravid, pytt!
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp