Bukefalos 28 år!

Måste inspektörerna åka ut på VARJE anmälning?

pinky

Trådstartare
Om en hästägare anmäls upprepade gånger till djurskyddet, men inget fanns att anmärka på den första gången, måste de då åka ut på varje ny anmälning som inkommer den närmaste tiden?

Hur länge gäller ett fläckfritt protokoll, sas?
 
Sv: Måste inspektörerna åka ut på VARJE anmälning?

Om en hästägare anmäls upprepade gånger till djurskyddet, men inget fanns att anmärka på den första gången, måste de då åka ut på varje ny anmälning som inkommer den närmaste tiden?

Hur länge gäller ett fläckfritt protokoll, sas?
Det beror lite på vad anmälningen handlar om skulle jag säga. Jag kan ta några påhittade exempel:

En anmälan kommer in om hästar utan ligghall: Handläggaren åker ut och blir då visad en ligghall i nämnda hage som dock inte syns från vägen. Ligghallen ligger lite tokigt till så hästarna föredrar att stå i skogskanten närmast vägen istället. På senhösten när det har snöat på natten kommer en ny anmälan in på samma sak i samma hage. Nej, det finns ingen anledning att åka ut igen då. Om det handlar om en annan hage, så åker man ut igen (om man inte kollade hela anläggningen när man var där senast förstås)

En anmälan kommer in om hovar i behov av verkning. Handläggaren åker ut och blir då varse att hästarna blev verkade dagen innan. 3 månader senare kommer en ny anmälan in på samma sak. Då kan man ju börja misstänka att det slarvas med hovvården ändå. Då är det lämpligt att åka ut igen och kanske kolla upp hur det egentligen står till.

När det kommer in anmälningar på en person som gäller olika saker varje gång så åker handläggaren ut varje gång i allmänhet om det inte är uppenbart att det rör sig om någon som är förbannad på djurägaren av någon anledning. Det visar sig dock oftast ganska fort.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 767
Senast: Lhas
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 273
Senast: hundtant
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 708
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp