Mat efter (under) magsjuka

@TinyWiny blir väl till att köpa laktosfritt idag för det verkar fortfarande va mjölk som gäller. Risavkok kan vi absolut prova!

Ja de sa inte så mycket på akuten, de kolla puls o syresättning o klämde lite på magen. Sen fick vi festis o kex och när hon piggade på sig lite så fick vi åka hem igen.

Gör det och var lite smart där och smyg med att det är ett annat paket så att inte det blir fel där och hon vägrar den mjölken.

Om du testar risavkok så försök att inte ge något de första timmarna utan att det får göra sitt i magen ensamt.
 
Vätskeersättning har vi hemma så får fortsätta med den!

Har erbjudit mat hela tiden men tar hon nåt så e det yttepytte lite, trotsvrålar mest i sann tvåårsanda..
Fortsätt bara som du gör. Dvs vätskersättning och små, små bitar "enkel" mat.

Jag hade nöjt mig med den lilla biten hon vill ha. Trotsvrål är bra, det visar att hon inte är slö :D
 
Jag brukar äta glass när jag är magsjuk. Glass och popcorn. Smakar inte så jävla illa på vägen upp heller:yuck:

Kokta grönsaker funkar också, broccoli, blomkål, morötter. Men det kan ju vara svårt att få i henne.
 
Det enda som funkar här vid magsjuka är fruktkräm, nyponsoppa, blåbärssoppa och saft. Lite och ofta. När kräkningarna har upphört börjar vi med lite vitt bröd.
 
Vi ger våra barn det de vill äta och så mycket de vill. Ber de om något att äta direkt efter kräka så får de äta det de vill
 
Jag tror många känner på sig vad de skulle behöva äta efter magsjuka. Jag brukar börja med någon sked grönsaksbuljong när jag varit magsjuk flr det känns som att jag får tillbaka salterna i kroppen. Annars är det bara saftiga frukter som går ner ( vattenmelon etc), rostbröd, vit fisk/kyckling med ris blir nästa steg. Skönt att hon blivit bättre nu!
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 211
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 398
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 139
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp