Bukefalos 28 år!

Mat till fåren!?

S

storeskog

Jag har nu 5 gotlandsfår, tackor på två år. Nu går dom ute på bete och får då äta gräset (såklart):) Har även mineralbalja, saltsten och vatten. Är detta allt som behövs el behöver dom något mer tex havrekross? (Dom har inga lamm och ska heller inte ha iår)
:angel:
 
Sv: Mat till fåren!?

Så länge det är bra bete så bör det räcka. Jag ska också snart hämta gotlandsfår, första veckan i juni. Ser fram emot det.
 
Sv: Mat till fåren!?

vi har tre beten som vi ska växla mellan som är ca ½ ha var kan jag tro. och ser vi att det inte skulle räcka så kan vi göra fler hagar...
 
Sv: Mat till fåren!?

Då tror jag knappt du behöver stödfodra - skulle ett får magra av så beror det nog på mask eller sjukdom.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: miumiu
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 455
Senast: Luff
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Bison
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 671
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp