Mat till fiskar

M

maiden

Vad ger ni era akvariefiskar?
Vilket foder är bäst?
Vad kan man ge mer än sådana dära flagor?
Vilka "semesterpiller" är bra?
 
Mina fiskar får flingor som byts av med frystorkade röda mygglarver 1-2 ggr i veckan. Ibland stoppar jag i en spirulina tablett åt malarna.

Det finns även pellets att köpa men jag tycker att de är för lite större fiskar, mina är ganska små så de kan inte få in de hela i munnen. Mina fiskar på Öland får även daphnia och tubifex, båda frystorkade smådjur, ibland.
 
Jag brukar slänga i ett par kokta ärtor ibland till mina.. Mycket populärt! Annars får de daphnior ibland och vanligt flingfoder. :smirk:
 
mina får vanligt flingfodel och dafiner (stavas?) tubifex, ärtor och ibland räkor.
Semester piller är inte bra å ge, skaffa nån som kan mata dom eller en foderautomat
 
mina fiskar får mygglarver,röda och vita.
och flakfoder med c vitaminer och andra bra mineraler.

min kompis ger sina fiskar,mygglarver och även kokt fisk kött.
 

Liknande trådar

Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
951
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
345
Senast: IngelaH
·
Däggdjur Nu har det varit snötäckt (djup snö) länge och jag tror att hararna behöver hjälp. De kretsar kring huset och jag har lagt ut hö och...
Svar
3
· Visningar
552
Senast: animalasia
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp