Status
Stängd för vidare inlägg.
Z

Zini

Skulle vilja ha lite tipps på bra mat man kan laga till mig och min dotter som är 20 månader.... Fantasin börjar tryta.... :angel:
 
Sv: Mat....

Min dotter har ätit samma mat som jag från hon var runt året, möjligen att jag kryddar lite klenare för hennes skull.

Favoriter är korv, köttbullar och pannkaka. Hon äter dock det mesta som serveras.

Själv gör jag mycket grytor, röror, såser och serverar till ris, pasta, couscous eller potatis. Bas kyckling, bacon, skinka, köttfärs eller annat i kombinaton med grönsaker och cremefraiche eller matlagningsyoughurt. Kryddas efter humör :)

Vet inte riktigt vad du är ute efter?
 
Sv: Mat....

Här äter vi också samma mat allihop från året ungefär. Dottern provar glatt allt, även starka maträtter. Favoriten är ädelost, gärna en riktigt mustig mögelost :D Annars äter vi mest vanlig husmanskost.
 
Sv: Mat....

Jo hon äter samma mat som mig, men det vore kul att laga något nytt och gott så jag tänkte om någon hade något mumsigt recept på era favoriter.... :d
 
Sv: Mat....

Oj recept finns det ju hur mycket som helst, även om jag är dålig på att göra samma recept två gånger... Det brukar bli lite varianter... :angel:

Något som Elin älskar är Kycklingfilé och risoni... Jag fyller kycklingfilérna med soltorkade tomater i från burk och fetaost, kryddar lite, och har på lite kycklingbuljong och sedan in i ugnen, mot slutet så har jag på en burk tomat&basilika creme frachie så det blir som sås. Kokar risonin enligt förpackningen och när den är färdig blandar jag i lite strimlade soltorkade tomater och fetaost. Sen gärna en god sallad till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Med idrottsaktiviteter varje vardagkväll blir matlagningen lidande. Jag har därför börjat göra storkok och frysa in portionsvis så att...
2
Svar
27
· Visningar
2 066
Senast: Derivata
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 382
Senast: hastflicka
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 324
Senast: gulakatten
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 223
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp